رفتن به مطلب

تفاوت رفتار ساختمانهای چوبی و بتنی در مقابل سونامی


ارسال های توصیه شده

۱۵ فروردین ۱۳۹۰ یک بررسی میدانی نشان داد ارتفاع سونامی که پس از زمین لرزه عظیم یازدهم مارس یکی از شهرهای ساحلی ژاپن در شمال این کشور را درنوردیده، سی و هفت متر و نود سانتی متر بوده است.

 

یوشینوبو تسوجی Yoshinobu Tsuji استادیار موسسه تحقیقاتی زمین لرزه در دانشگاه توکیو اعلام کرد ارتفاع سونامی در شهر میاکو در 480 کیلومتری شمال توکیو بیشتر از رکورد سی و هشت متر و بیست سانتی متری است که در سال هزار و هشتصد و نود و شش ثبت شده است.

در این گزارش آمده است تسوجی و گروه همراه وی در نظر دارند کل این منطقه را بررسی کنند تا نشانه هایی را از وجود آب در مکان هایی با ارتفاع بیشتر از سی و هفت متر و نود سانتی متر بیابند.

مرکز هواشناسی ژاپن اعلام کرد سونامی با ارتفاع بیش از دو متر می تواند خانه های چوبی را از بین ببرد. ساختمان های بتنی می توانند در برابر سونامی با ارتفاع بیش از چهار متر مقاومت کنند اما در صورتیکه ارتفاع این امواج بیشتر از شانزده متر باشد این ساختمان ها نیز از بین می روند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...