رفتن به مطلب

نمک، جانشین خاک اره، پلیمر و سیمان!


ارسال های توصیه شده

۱۵ فروردین ۱۳۹۰ مهندسان ژاپنی از نمک مخصوص برای پر کردن محل نشت مواد رادیو اکتیو در راکتور هسته ای ژاپن در فوکوشیما دائیچی استفاده کردند.

 

تلاشهای قبلی مهندسان در استفاده از مخلوطی از خاک اره پلیمرو سیمان برای بستن محل نشت مواد رادیو اکیتو با شکست مواجه شده بود. هیدو هیکو مقام آژانس سلامت هسته ای ژاپن گفت: ما از حدود سیزده کیلوگرم شیر نمکی سفید در پمپها برای بستن محل نشت استفاده کردیم. تا وقتی که نشت متوقف شود مقدار زیادی آب رادیواکتیو وارد دریا می شود.

هیدوهیکو گفت ورود آب رادیو اکتیو به دریا مشکل بزرگی است. یویو ادانو دبیر کابینه ژاپن گفت : اگر وضع به همین منوال ادامه یابد در دراز مدت میزان آلودگی رادیو اکتوی افزایش خواهد یافت و حتی اگر آب دریا این آلودگی را پخش کند بازهم این یک مشکل بزرگ خواهد بود و بنابراین ما باید هرچه سریعتر جلوی ورود مواد رادیو اکتیو به دریا را بگیرم. دولت ژاپن اعلام کرد سه راکتور از شش راکتور فوکوشیما اکنون در وضع باثبات قرار دارند.

 

 

shasa.ir

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...