رفتن به مطلب

باغچه داری


MOJTABA 77

ارسال های توصیه شده

باغچه داری

 

باغ تان را در چند ساعت بازسازی کنید

 

برای داشتن یک باغچه ی زیبا و پر از رنگ، کافی است کمی سلیقه به خرج دهید و به عنوان یک سرگرمی، امر نوسازی و تزیین حیاط و باغ خانه تان را خود بر عهده بگیرید. به وسیله ی الگوهای ساده ای که ارائه می دهیم، نیمکت ها و صندلی های باغ را با دوام نمایید و منظره ی جدیدی در حیاط خانه تان به وجود آورید.

 

 

 

قطعات چوبی را رنگ کنید: اگر می خواهید با هزینه ی اندک باغچه و حیاط منزل تان را چشم نواز و زیبا کنید، بهترین کار این است که فرسودگی وسایل چوبی را بر طرف کنید. مبلمان، نرده ها، داربست ها و آلاچیق باغ اصولاً به رنگ طبیعی چوب هستند، اما چنانچه فرسوده و کهنه شده اند، آن ها را با رنگ های شاد و جذاب برگرفته از رنگ گل ها و گیاهان موجود در اطراف این لوازم رنگ آمیزی کنید و سیمایی باوقار و شاد به آن ها بدهید.

 

 

 

برای شروع، با یک فرچه ی سیمی و زبر روی چوب مورد نظر را خوب بسایید تا رنگ های قدیمی ورقه شده و تکه های ریز چوب جدا شود. بعد از آن سمباده بزنید تا زمانی که سطح وسیله صاف و یکنواخت شود.

 

 

 

وسیله ی مورد نظررا با یک پارچه ی آغشته به الکل صنعتی پاک کنید و اجازه دهید قبل از شروع نقاشی خشک شود. این کار سبب می شود موجودات ریزذره بینی داخل چوب، مثل قارچ ها و کپک ها، از فعالیت باز بمانند و شیء مورد نظر شما دوام بیش تری پیدا کند. رنگ روغن را برای سطوح خارجی آلاچیق و نیمکت به کار ببرید، چون دوام آن بیش تر است. به وسیله ی یک قلم موی پهن، سطح چوب را رنگ آمیزی کنید . نقاشی را با حرکت های هماهنگ و پی در پی، برای حاصل شدن نتیجه ای بهتر ادامه دهید. رنگ اولیه ای که روی وسیله ی چوبی می زنید آستر آن محسوب می شود.

 

 

 

پس از آستر زدن 8 ساعت صبر کنید تا رنگ خوب خشک شود، سپس رنگ زدن نهایی را آغاز کنید. می توانید برای آستر زدن چوب از رنگ سفید استفاده کنید؛ در این صورت، رنگ نهایی شما روشن تر از آنچه هست خواهد شد. دو بار رنگ کردن، پوشش خوبی برای وسایل شما خواهد بود. به علاوه اثاثیه ی شما به نحو مطلوبی در برابر تغییرات آب و هوا و آفتاب و باران محافظت می شود.

 

 

 

الگوهای دیگر: اگر شما اثاثیه و لوازم چوبی را با منظره ی طبیعی ترجیح می دهید، رنگ قهوه ای یا رنگ های نزدیک به چوب طبیعی را به کار ببرید. یا اینکه پس از سمباده و الکل زدن به چوب نیمکت یا آلاچیق فقط از روغن جلا استفاده کنید. این امر به جنس نیمکت یا نرده بستگی دارد که زیاد فرسوده و کثیف نباشد.

 

لوازم فلزی: لازم است مبلمان فلزی باغچه را نیز هر از گاه رنگ آمیزی نمایید، زیرا لوازم فلزی که در هوای آزاد و در معرض باران قرار دارند، طبعاً خیلی زود دچار مشکل زنگ زدگی می شوند. در مورد وسایل فلزی حتماً باید از ضدزنگ استفاده کنید و پوشش زیرین را با لایه ای از ضد زنگ آستر بزنید. پس از خشک شدن آستر، دو لایه رنگ روغن از نوع مقاوم بر سطح فلز بزنید تا دوام میز و صندلی شما چند برابر شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...