رفتن به مطلب

مبارزه با تجزيه طلبي


ارسال های توصیه شده

در دنياي مدرن امروز کشور ها به سمت و سوی تشکیل اتحادیه ها گرایش دارند.چنين فرآيندي باعث همگرايي بيش از پيش آنان و در نهايت يكي شدنشان در آينده خواهد شد.نظير اروپا،آمريكا و...اما در مناطق عقب مانده كه تفكرات پيرامون قومگرايي و تجزيه طلبي چرخش ميكنند،حتي به فرض محقق شدن اهداف،اگر در نهايت كشورهاي كوچك ، ضعيف و منزوي به وجود آيند، در زمانهاي آينده همواره وابسته به اتحاديه ها و كشورهاي بزرگتر خواهند بود.تمایل به قوم گرایی صرف نوعی واپس گرایی تلقی می شود.

در بیشتر جاهایی که تجزیه رخ داده و کشورهای جدید مستقل شده اند،جای پای دول مداخله گر با شعارهای حمایت از فرهنگ قومیتها و جلوگیری از سرکوب آنها توسط حکومت مرکزی ديده مي شود.واضح است که بعد از تجزیه یک کشور بزرگ،کشورهای جدید و کوچکتر تا مدتها خود را مدیون غرب دانسته و این باعث مشروعیت بخشی و چراغ سبز نشان دادن به حضور آنان در آن کشورهای جدید می شود! کوزوو در چندسال قبل و امروزه جنوب سودان و فردا غرب سودان(دارفور ) و شمال سومالی (سومالی لند) مثالهای خوبی از این دست بوده،هستند و خواهند بود.

البته تمامي تقصيرها را نبايد بر گردن كشورهاي سودجو و استعمارگر انداخت .منتهي آنان از عدم درايت و سياست دول مركزي در مملكتداري و همچنين اختلافات داخلي اقوامنهايت استفاده را كرده و نيات پليد خود را پيش برده اند. امروزه در آفریقا یک کشور جدید از دل سودان ، بزرگترین کشور اين قاره تشکیل می شود. و پیشتر هم ديديم چگونه کشورهای جدید،كوچك و ضعيف اریتره، تیمور شرقی ،کوزوو ،مونته نگرو و ... از اتیوپی،اندونزی و یوگسلاوی منتزع شدند.

سودان

wol_error.gif Click this bar to view the full image.66615904431650230067.jpg

 

يوگسلاوي سابق

wol_error.gif Click this bar to view the full image.31348700737809700837.gif

نظر به اينكه اين پديده شوم در گذشته باعث تجزيه بخشهاي زيادي از كشور ما هم شده است و خطر بالقوه آن ممكن است در آينده باز هم ميهن را تهديد مي كند،در اين جستار قصد داريم تا با هم فكري به سابقه ، راهكارهاي مبارزه و بررسي طرحهاي تجزيه طلبي ارائه شده از طرف غربيها در ايران بپردازيم.

لینک به دیدگاه

...دیری نپایید که یک بار دیگر بدبختیهای اين سرزمين با پیدا شدن سروکله بیگانه شروع شد. اینبار روباه مكار و گربه نره يعني همان انگليس و روس.آنها با سیاست تر از مقدوني،عرب و مغول بودند.زیرا ایران را که ابر قدرت آن موقع بود، تجزیه و زمینه های اختلافات را برای جنگهایآینده در ایران زمین ایجاد کردند.پيشينه تجزيه در ايران به شكلي كه در قراردادهاي تحميلي و بصورت مكتوب تكه اي از مملكت منتزع شد به همان زمان بر مي گردد.

از آن موقع به بعد طي چند پيمان تحميلي كه درنهايت ضعف دولت قاجار بسته شدند كشور ايران بصورت امروزي درآمد و به عنوان میراث دار ایران بزرگ باقی ماند. اگر قدری هم در مرزهای سیاسی کشور های منطقه ایران دقت کنیم، پی به شعار " تجزیه کن حکومت کن" استعمار خواهیم برد و می بینیم که تطابقی با مرز های قومی ندارند و اقوام در دو یا چند کشور کنونی قرار گرفته اند.چنین وضعی نه فقط در ایران بلکه در آفریقا هم دیده می شود بطوری که یک قوم و قبیله که قبلاً مستعمره بودند، امروزه در چند کشور افریقایی پراکنده شده اند.

براستی که استعمار اقتدار و ابهت ایران را خوب شناخته بود و نمی خواست شاهد پا گرفتن دوباره ایران بزرگ باشد. بنابراین اقوام ایرانی می بایست درون مرزهای سیاسی جديد محصور می شدند.

امروز از وسط سرزمینهای فارس مرز ایران ،افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان ،

بلوچ مرز ایران ، پاکستان و افغانستان ،

ترکمن مرز ایران، و ترکمنستان و افغانستان ،

آذری مرز ایران و آذربایجان ،

کردها مرز ایران، ترکیه ، عراق و سوریه

سرزمینهای ایرانی میانرودان مرز ایران و عراق وجود دارد....

wol_error.gif این عکس ری سایز شده است.با کلیک روی این نوار،سایز واقعی نمایش داده میشود70104319484287899742.jpg

__________________

لینک به دیدگاه

روسها بعد از اشغال شمال ايران، فرهنگ و مذهب ایرانی را درسرزمینهای اشغالی کمرنگ کرده و ایرانزدایی را در راستای گسترش کمونیسم و روس کردن سرلوحه کار خودقرار دادند.آنان خط و زبان روسی و پسوند اف را به نامها تحمیل کردند.تزارهای غاصب در جهت تثبیت موقعیت خود شهرهای مهم قوم ایرانی تاجیک مانند سمرقند و بخارا را در جمهوری ازبکستان قرار دادند.آنان حتی از ترس شورش بقیه اقوام، مرزبندی جمهوری ها را طوری اعمال كردند که پایتخت های آنها در نزدیکی دیگر جمهوری ها واقع شوند تا در صورت شورش احتمالی براحتی سرکوب شوند.

اطلس قومي آسياي ميانه

wol_error.gif این عکس ری سایز شده است.با کلیک روی این نوار،سایز واقعی نمایش داده میشودspwyqq9piw4pfof0tjlf.jpg

لینک به دیدگاه

استعمار پير زبان پارسی را كه در شبه قاره هند زبان رسمی بود از رسمیت انداخت و دریای مکران رادریای عمان نامید و جزایر خلیج فارس را اشغال کرد.اگر برای بازپس گیری بندرگمبرون (بندر عباس)و جزایر اطراف از دست پرتغالیها به کمک امام قلی خان شتافت نه به خاطر دوستیبا صفوی بود بلکه به خاطر دشمنی با پرتغال بود و میخواست این رقیب را از صحنهبیرون کند!

انگلیس همچنين در زمان قاجار با تحريك پشتونها و يادآوري پيروزيهاي زمان نادر بر آنان و همچنين دامن زدن به اختلافات آنان با قاجارها،شهر هرات (يكي از مهم ترين مراكز فرهنگ و ادب پارسي ) را از ايران جداکرد.جدايي هرات باعث جدا شدن افغانستان از ايران گرديد.سياست مدار پير حتي از شكل گرفتن يك پشتونستان بزرگ هم وحشت داشت بنابراين بعد از اينکه افغانستان را از مام ميهن جدا و صاحب مرزهای سیاسی كرد ،

نیمی از قوم ایرانی پشتون در آنسوی خط مرزی جدید موسوم به "خط ديورند" ( مرز كنوني افغانستان و پاكستان ) قرار گرفتند. جالب اينجاست كه بعد از گذشت 130 سال هنوز هم اين خط مرزي از طرف برخي پشتون ها به رسميت شناخته نشده است و تردد از آن با آزادي انجام مي شود.

چنين وضعيتي برسر بلوچستان بزرگ هم آمد و سرزمين پهناور بلوچستان به سه پاره تقسيم شد با وجود اینکه در آن موقع شبه قاره هند هنوز در استعمار خود بریتانیا بود و کشور نو پاي پاکستان هم تشکیل نشده بود.

wol_error.gif Click this bar to view the full image.5caqjjskrzd0yz8sah9g.jpg

لینک به دیدگاه

بعداز فروپاشي عثمانی ،بيشتر کردستان ایران که از زمان صفویه در اشغال مانده بود ، علیرغم تشکیل چند کشور جديد عربی ( البته عرب ها هم بخاطر جلوگیری از بوجود آمدن یک کشور عربی واحد توسط انگليس و فرانسه به چتد کشور تقسیم شدند.) نه تنها به ايران ملحق نشد و يا به صورت مستقل در نیامد حتی در یک کشور تنها مثل ترکیه یا عراق هم قرار نگرفت تا :

اولاً تركيب جمعیتی در این دوکشور نو ظهور به نفع این قوم ایرانی نباشد و

دوماً زمینه های اختلافات مرزی و در گیری در آینده بين این دو کشور فراهم باشند.دیدیم که اين دسيسه در زمانهاي بعد چقدر براي كردها در كشورهاي جديد تركيه، عراق و كمتر سوريه گران تمام شد!

wol_error.gif Click this bar to view the full image.86vt9hvmxkm94mlhx27u.jpg

لینک به دیدگاه

دشمني ديرينه بريتانيا با موجوديت ايران به موارد بالا ختم نشد بلكه در زمان پهلوي دوم هم با تشكيل كشورهاي كاملاً جديد و لوكس در جنوب خليج فارس و همچنين دسيسه چيني و در نهايت استقلال بحرين از ايران ادامه يافت. البته ريشه هاي نفوذ بريتانيا در جزاير خليج فارس و زمينه سازي براي جدا كردن آنها از ايران به زمان صفويه بر مي گردد.

از ساسانيان گرفته تا امروز اعراب براي ايران به اشكال مختلف مشكل آفرين بوده اند و با وجود اختلافات داخلي بين خودشان همواره بر عليه اين سرزمين اهورايي مواضع خصمانه و مشتركي را اتخاذ كرده اند.بنابراين در برابر اين جبهه شوم،اتحاد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
براي بيرون انداختن آنان از بحرين و اعمال فشار بر آنان كارساز خواهد بود.

wol_error.gif این عکس ری سایز شده است.با کلیک روی این نوار،سایز واقعی نمایش داده میشود83041381007134223582.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...