رفتن به مطلب

چراغ راهنمای فوكوس خودكار


ارسال های توصیه شده

بعضی از تولید كنندگان دوربین‌هـای دیجیتال دارای چراغی (عموماً در كنار یا بالـای دهانه لنز تعبیه شده ) هستند كه با فوكوس برروی سوژه در هنگام عكسبرداری یا در وضعیت نور كم روشن میشود. این چراغ رهنمای سیستم فوكوس دوربین است در جایی كه دیگر دوربین‌هـای فوكوس خودكار در فوكوس خطا میدهند. این چراغ‌هـا عموماً‌فقط در فاصله كم جواب میدهند ( در حدود 4 متر). بعضی از چراغ‌هـا از نور مادون قرمز به جای نور مرئی استفاده میكنند. زیرا این نور جهت عكسبرداری كاندید (Candid) یا ساده در جایی كه شما نمی خواهید سوژه وحشت زده شود،‌مناسب است. سیستمـ‌هـای فلـاش برجسته و یا فلـاش‌هـای بیرونی دارای چراغ راهنمای فوكوس میباشند كه برای فاصله‌هـای دورتر مناسبند.

 

qflpdp2j6zmdsqaw4ffy.jpg

 

در بعضی از دوربین‌هـای سونی‌هـالوگرام فوكوس خودكار وجود دارد كه با پرتاب یك بیم لیزری به سمت سوژه عمل میكند. این لیزر روشن كمك مـی كند كه سیستم محافظت از كنتراست فوكوس خودكار برروی سوژه قفل كند. این سیستم بخوبی روی سوژه‌هـایی كه به اندازه كافی برای پوشش خطوط لیزر برروی آن بزرگ باشند،‌عمل میكند.

fspygebffz0yhxsokay6.jpg

 

چراغ راهنمای فوكوس در دوربین كانن پاورشات SSD در بالـای لنز و در كنار فلـاش تعبیه شده. این چراغ عملی دوگانه دارد. ابتدا در مكانهای تاریكی نوری سفید میفرستند كه به سیستم فوكوس خودكار جهت قفل برروی سوژه كمك‌ میكند.دوم موقعی كه خودش و كاهش قرمزی چشم فعال است با فشردن نیمه دكمه شاتر چراغ روشن شده،‌اندازه مردمك سوژه را كوچك كرده و قرمزی چشم سوژه را كاهش میدهد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...