رفتن به مطلب

تحویل آپارتمان به خریداران متری مسکن


ارسال های توصیه شده

۲۳ فروردین ۱۳۹۰

مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: مرحله اول فرآیند واگذاری فروش متری مسکن به تعداد 700 واحد مسکونی از خرداد با تخصیص وام 20 میلیون تومانی به ازای هر واحد مسکونی توسط بانک مسکن آغاز می‌شود.

 

فریدون درویش‌زاده با حضور در سیصد و شصت‌ و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به ارائه گزارش عملکرد سازمان نوسازی در بافت‌های فرسوده تهران پرداخت و گفت: سهم تهران از کل بافت‌های فرسوده کشور 5 درصد است. وی ادامه داد: اقدامات انجام شده از سال 80 تا 87 برای تجمیع پلاک و نوسازی بافت‌های فرسوده بین صفر تا 2 درصد بوده ولی از سال 88 که ما تصمیم به سازماندهی این امر گرفتیم 13 درصد و سال 89، 26 درصد نوسازی و تجمیع پلاک افزایش یافت.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران تصریح کرد: پروژه گل یاس در محله وحیدیه منطقه 8 ، 11 پلاک با 17 مالک تجمیع شد که در دفاتر محلی ما 15 روز برای توجیه مالکان وقت گذاشته شد؛‌ در این پروژه جذب سرمایه‌گذار 30 روز، طراحی نقشه و اخذ مجوز ساخت 60 روز و در نهایت 8 ماه زمان برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه صرف شد.

وی به محور برنامه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده در سال جاری اشاره کرد و گفت: نوسازی 90 هکتار عرصه مسکونی بافت فرسوده با ظرفیت 30 هزار واحد مسکونی که حداقل 12مورد آن به صورت تجمیع خواهد بود توسط مالکان و سازندگان محلی و با مدیریت دفاتر نوسازی مستقر در مناطق و محلات با رویکرد بسترسازی، تسهیل گری و توانمند سازی یکی از برنامه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده در سال جاری است.

درویش‌زاده ادامه داد: سازماندهی حداقل هزار و 300 سازنده محلی با مشارکت حدود 4 هزار و 500 مالک و پیگیری اخذ تسهیلات بانکی ساخت و ودیعه مسکن امسال به صورت جدی مورد توجه قرار می‌گیرد ضمن اینکه اواخر سال گذشته تفاهمنامه‌ای با وزارت مسکن امضا شد که بر مبنای آن توانستیم شرایط اخذ وام در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده را تسهیل کنیم. وی خاطرنشان کرد: در سال جاری برای تملک پلاک‌های زیر 50 متر مربع 495 میلیارد ریال هزینه شده و امسال نیز پیگر تحقق 5 هزار میلیارد ریال از منابع بودجه‌ای مناطق در نوسازی بافت‌های فرسوده هستیم.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران ادامه داد: از مجموع ‌هزار و 626 واحد تعهدات مردمی بر اساس طرح خانه به جای خانه تاکنون یک هزار و 129 واحد ایفای تعهد شده و 497 واحد باقیمانده تا پایان خرداد، 90 تحویل داده خواهد شد. وی گفت: خانه به جای خانه به عنوان یک ابزار در اختیار سرمایه‌گذار و بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

درویش‌زاده اظهار داشت: در خصوص فروش اوراق مشارکت و پروژه‌ای که قرار بود از طریق آن انجام شود نیز تا پایان امسال 40 درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد خواهیم بود و طبق برنامه پروژه تکمیل خواهد شد. وی با بیان اینکه تعهد ایجاد شده در پروژه‌های طرح سرمایه گذاری متری مسکن معادل 2 هزار و 34 واحد مسکونی است، گفت: خرداد تا آذر امسال تاریخ تحویل این واحدها است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران افزود: آغاز فرآیند واگذاری مرحله اول طرح فروش متری مسکن به تعداد 700 واحد مسکونی از خرداد 90 با تخصیص وام 20 میلیون تومانی به ازای هر واحد مسکونی توسط بانک مسکن را شاهد خواهیم بود. وی گفت: 70 طرح ویژه نوسازی تهیه شده که تاکنون 29 طرح آن به تصویب رسیده و باقی آن در مرحله تصویب قرار دارد.

درویش‌زاده در حاشیه جلسه علنی شورا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اعضای شورا از عملکرد سازمان نوسازی راضی بوده‌‌اند یا خیر؟ اظهار داشت: برداشت بنده این است که از روند ایجاد شده اظهار رضایت دارند چرا که عملکرد نیز مشخص است و تحول پیش آمده در سال گذشته بی سابقه است. وی خاطرنشان کرد: افزایش 5 برابری تجمیع پلاک،‌ شجاعت شهرداری در عدم اخذ عوارض از مالکان بافت فرسوده و همکاری دولت در پرداخت وام‌ها باعث ایجاد شرایط خوبی نسبت به سال‌های گذشته شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که چرا اقدامات انجام شده در این حوزه احساس نمی‌شود؟ گفت: نوسازی بافت فرسوده یک کار مستمر و طولانی مدت است؛‌شهردار تهران اسفند سال گذشته در بازدید از منطقه 17 شهرداری گفته با شنیدن اظهار رضایت مردم و اقدامات انجام شده خستگی از تنم بیرون شد. وی ادامه داد: به عقیده بنده این اقدامات آغاز حرکت است که نیازمند همکاری دولت، مجلس و مردم است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...