رفتن به مطلب

پایگاه خبری تالار مهندسی مواد (اطلاعات و اخبار صنایع، تجارت، اقتصاد، اختراعات و ...)


ارسال های توصیه شده

سلام دوستان :icon_pf (44):

 

لطفا اخبار و اطلاعات خودتان درباره موضوعات اقتصادی، صنعتی، تجاری، اختراعات و سایر موارد در زمینه مهندسی مواد را در این تاپیک قرار دهید.

 

با تشکر

 

 

:icon_gol:

  • Like 3
لینک به دیدگاه

توليد سنگ‌آهن در كشور در 9 ماهه منتهي به پايان آذرماه سال جاري در مجموع به 19 ميليون و 398 هزار و 595 تن رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد و در مقايسه با هدف برنامه پيش‌بيني شده، 3 درصد افزايش داشت.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران(ايميدرو)، در مدت ياد شده، ميزان استخراج سنگ‌آهن نيز برابر با 24 ميليون و 103 هزار و 918 تن بود كه 99 درصد هدف برنامه پيش‌بيني شده را محقق كرد.

 

از كل توليدات سنگ‌آهن كشور، 7 ميليون و 186 هزار تن مربوط به شركت سنگ‌آهن چادرملو، 5 ميليون و 510 هزار تن شركت گل‌گهر، 4 ميليون و 47 هزار تن شركت سنگ‌آهن مركزي و 2 ميليون و 655هزار تن متعلق به ساير شركت‌ها بود.

 

ميزان صادرات سنگ‌آهن در 9 ماهه امسال نيز در مجموع برابر 3 ميليون و 155 هزار و 539 تن به ارزش 187 ميليون و 94 هزار دلار رسيد كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 66 درصد افزايش نشان داد.

 

منبع خبر :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

Brazilian_Iron_Ore_150_000_MT_X_12.jpg

 

 

لینک به دیدگاه

قیمت پیشنهادی کارخانه های چین، کره و تایوان برای خرید قراضه از ژاپن بالا رفته است. اخیرا قیمت قراضه سنگین کلاس 2 نسبت به اواخر ماه دسامبر 22 دلار در هر تن بالا رفته و 314 دلار هر تن معامله شده است.

 

به رغم قیمت های بالای پیشنهادی کارخانه های آسیایی، عرضه کنندگان قراضه ژاپن قیمت های پیشنهادی را نپذیرفته اند زیرا آنها پیش بینی می کنند که در پی تکمیل موجودی کارخانه های آسیایی پیش از تعطیلات سال نو چین، قیمت ها در بازار 324 دلار هر تن بالا برود.

 

یکی دیگر از دلایل افزیش قیمت قراضه در ژاپن بخصوص در توکیو، بالا رفتن تقاضای جی اف ای می باشد. اما قیمت های پیشنهادی جی اف ای بسیار پایین می باشد و تجار ترجیح می دهند تا با صادرات قراضه با قیمت های بالاتر سود خود را افزایش دهند . گزارشاتی از کانتو مبنی بر پیشنهادهای خرید قراضه سنگین کلاس 2 در قیمت 270 تا 275 دلار هر تن به گوش می رسد که قیمت بسیار پایینی می باشد.

 

قیمت های پیشنهادی کارخانه توکیو استیل از 6 نوامبر تا کنون برای قراضه سنگین کلاس 2 در قیمت 270 تا 291 دلار هر تن ثابت می باشد. شایعاتی مبنی بر تامین قراضه این کارخانه از عرضه کننده قراضه دیگری در بازار به گوش می رسد به همین دلیل انتظارافزایش قیمت پیشنهادی این کارخانه ضعیف می باشد.

 

پیش بینی می شود که فروش قراضه سنگین کلاس 2 در ژاپن هفته آینده زمانیکه قیمت این محصول بالا خواهد رفت، آغاز بشود. ماه گذشته قیمت قراضه برای تحویل در ماه ژانویه 291 دلار هر تن بود.

 

منبع خبر:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

200209032026812.jpg

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

نخستين محصول واحد احياي مستقيم شماره يك فولاد خراسان توليد و اين واحد پس از طي دوره آزمايشي آماده راه اندازي رسمي شد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران ( ايميدور) مدير عامل شركت فولاد خراسان با اعلام خبر فوق اظهار داشت: براي آماده سازي اين واحد ، 90 ساعت گاز درون كوره دميده شد تا شرايط براي توليد اهن آسفنجي مهيا شود. به گفته لطيف دشت بزرگي ، هم اينك شرايط توليد محصول با كيفيت (متاليزاسيون) فراهم شده است . وي ظرفيت توليد روزانه اين واحد را 2400 تا 2600 تن اعلام كرد و افزود : كوره هاي احياي مستقيم در مدت زمان كوتاهي به ظرفيت اسمي مي رسند.

 

شركت فولاد خراسان دو طرح توليد آهن اسفنجي در اختيار دارد كه هم اينك واحد نخست آن آماده افتتاح توسط مقامات عالي كشور است. ظرفيت سالانه اين پروژه 800 هزار تن آهن اسفنجي است كه توسط شركت هاي داخلي طراحي و اجرا شده است. مدير عامل شركت فولاد خراسان يادآور شد : پس از راه اندازي آزمايشي در اواخر آذر ماه تمامي مسايل فني طرح مورد بازبيني قرار گرفت و كارشناسان اين شركت واپسين اصلاحات مورد نظر را انجام دادند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

pic.aspx?FN=df3c118c-02bf-4332-ba83-a0ee54ca9520.gif

لینک به دیدگاه

محمود احمدی نژاد با حضور در مجتمع فولاد خراسان ، 2 طرح را افتتاح و کلنگ احداث پروژه فولاد سازي شماره 2 را بر زمين زد. به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) ، دکتر محمود احمدي نژاد پيش از ظهر امروز جمعه 2 بهمن ماه ، ابتدا واحد شماره يک آهن اسفنجي مجتمع فولاد خراسان را به طور رسمي افتتاح کرد . پس از آن ،شاهد راه اندازي طرح ايستگاه راه آهن که اين مجتمع را به شبکه سراسري ريلي متصل مي کند، شد.

 

با بهره برداري از طرح آهن اسفنجي 800 نفر به صورت مستقيم و 8 هزار نفر به صورت غير مستقيم مشغول به کار مي شوند. . همچنين ميزان سرمايه گذاري طرح شماره يک آهن اسفنجي يک هزار و 970 ميليارد ريال است که 65 ميليون يوروي آن به صورت ارزي و مابقي براي ساخت تجهيزات داخلي و امور زير بنايي هزينه شده است. پروژه 200 ميليارد ريالي احداث ايستگاه اختصاصي فولاد در محور نيشابور- تهران از زمان دولت نهم دردستور کار قرار گرفته بود و به دست دکتر محمود احمدي نژاد به بهره برداري رسيد.

 

در همين حال طرح شماره 2 فولاد سازي براي توليد 800 هزار تن فولاد خام (بيلت) پيش بيني شده که براي احداث آن هزار و 890 ميليارد د ريال هزينه خواهد شد. دکتر محمود احمدي نژاد در مراسم افتتاحيه طرح هاي فوق اظهار داشت:‌ اگر در فولاد، سيمان، ‌راه، بخش هاي کشاورزي صنعتي،‌ علم و هنر تلاش و يا سرمايه گذاري مي کنيم، همه براي آن است که به ايران پيشرفته و الگو برسيم.

 

وي با تاکيد بر اينکه بايد بسرعت اقتصاد کشور را سرو سامان دهيم، خاطرنشان کرد: نمي توان در ايران وسيع و ثروتمند شاهد فقر و بيکاري بود بايد اين موضوع را برطرف کنيم که اين امر با کارعلمي ،‌اتحاد اساسي،‌در ساختارهاي اقتصادي و برنامه ريزي در دولت امکان پذير خواهد بود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

14763.epibrw

  • Like 1
لینک به دیدگاه

مرکز خدمات فولاد ایران: قیمت محصولات فولادی در چین و تایوان طی چند هفته گذشته بالا رفته است ولی خریداران هنوز در مقابل این افزایش قیمت مقاومت می کنند. قیمت ورق گرم در چین طی چند روز اخیر افزایش یافته و به 550 دلار هر تن فوب رسیده است. این در حالی است که ورق گرم ضخامت 3 میلیمتر نیز بالا رفته و در قیمت 499 دلار هر شورت تن معامله می شوند. قیمت ورق گرم در تایوان 560 دلار هر تن فوب است. در حال حاضر ورق گرم ضخامت 2 میلیمتر در تایوان در قیمت 508 دلار هر شورت تن معامله می شود. قیمت ورق گرم صادراتی کره به ژاپن نیز 600 دلار هر تن سی ان اف می باشد. قیمت های پیشنهادی قیمت های بالایی می باشند و خرید با این قیمت ها برای تجار مقرون به صرفه نیست.

 

ورق سرد ضخامت یک میلیمترصادراتی روسیه در قیمت 730 دلار هر تن سی ان اف و قیمت صادراتی همین کالا در خاور دور 700 دلار هر تن فوب است اما با این قیمت ها هنوز خریدی انجام نشده است. قیمت ورق سرد در چین 700 دلار هر تن می باشد و با احتساب عوارض گمرکی واردات، چینی ها ترجیح می دهند تا ورق مورد نیاز خود را از بازار های داخلی خریداری کنند. احتمالا صادرات چینی ها طی ماه گذشته به شدت کاهش یافته است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

steel-roll.jpg

  • Like 1
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

دکتر سید محمود فاطمی عقدا در حاشیه مراسم هفتمین همایش روز بتن با اعلام این مطلب اظهار کرد: حدود 30 پروژه تحقیقاتی با محوریت دوام بتن و استفاده از نتایج آن جهت تدوین آیین نامه ملی بتن در این مرکز به انجام رسیده و در همین زمینه نیز مرکز بیش از 40 استاندارد را در ارتباط با تولیدات بتنی، مواد افزودنی و انواع مشخصات و آزمون های کیفی بتن تدوین کرده که ضرورت این گونه استانداردها برای متخصصین روشن و واضح است.

وی درباره دیگر فعالیت های مرکز افزود: طرح ارزیابی و بهره برداری از سیستم های بتنی مورد استفاده در ساخت لوله ها و نأسیسات شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهری در راستای حفظ محیط، افزایش دوام لوله ها و توسعه پایدار است که با همکاری سازمان آب و فاضلاب کشور به انجام رسیده و امیدواریم در افزایش عمر مفید لوله ها به 100 سال در سرلوحه برنامه های اصلاحی قرار گیرد و بتواند جایگزین دیگر محصولات که دوام چندانی ندارند بشود.

فاطمی عقدا در خصوص طرح استفاده از نانو در صنعت ساختمان تصریح کرد: تعیین خط مشی و تهیه نقشه راه برای توسعه کاربرد نانو و جهت دهی پروژه های مربوط به نانو در صنعت ساختمان، برنامه ریزی جهت تغییر آزمایشگاههای نانو، ارتباط با مراکز تحقیقاتی خارج از کشور و آموزش و توسعه فن آوری در جامعه مهندسی در قالب تشکیل شبکه نانو در صنعت ساختمان کشور از اهداف و ضرورت های اجرای این طرح می باشد که البته اجرای آن از سال گذشته و با همکاری ستاد ویژه توسعه فن آوری نانو شروع شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: طرح بتن توانمند نسل جدید نفوذ ناپذیر در برابر اسید استفاده از فناوری ملات خشک آماده است که ضرورت کاربرد این ماده و استفاده از فناوری های جدید در کشور کاملاً مشخص است و امیدواریم بتوانیم مشکلات ساخت و ساز در سازه های بتن را حل کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در خصوص تدوین روش ملی طرح مخلوط بتن اظهار کرد: عدم سازگاری روش های معتبر طرح مخلوط بتن، وحدت رویه در تعیین نسبت های مخلوط بتن در کشور، ایجاد زبان مشترک در بین دست اندرکاران این صنعت و کمک به بهبود الگوی مصرف سیمان در کشور می تواند ضرورت استفاده و تدوین این روش را به خوبی نمایان کند.

فاطمی عقدا با اشاره به طرح ارزیابی کیفیت بتن های مورد استفاده در پنج کارخانه سیمان کشور، اظهار کرد که این طرح برای ارائه کاربردهای مختلف و روشی جامع برای ارزیابی دقیق پوزولان های طبیعی موجود در کشور به عنوان مواد جایگزین سیمان، امکان سنجی استفاده از درصدهای مختلف جایگزینی برای تولید انواع سیمان های آمیخته در کشور و بررسی خواص بتن های ساخته شده با پوزولان های مورد تحقیق به اجرا درآمده است که خوشبختانه با موفقیت به انجام رسید.

وی در ادامه افزود: طرح تهیه پهنه بندی منابع پوزولان موجود در منطقه البرز مرکزی برای جایگزینی در تولید سیمانهای آمیخته، تولید سیمان های بنایی از سال گذشته شروع شده که امیدواریم شاهد رشد و بالندگی مستمر و درخور توجه در کشور باشیم که البته تنها با همکاری همه جانبه متخصصین و محققین کشور در این زمینه امکان پذیر خواهد بود.

فاطمی عقدا با اشاره به نقش بتن در توسعه پایدار تصریح کرد: بتن پر مصرف ترین ماده معدنی در دنیا پس از آب است که نقش بسیار مهم وکلیدی در زندگی انسان دارد و زمانی اهمیت این موضوع بیشتر نمایان می شود که مصرف و نیاز مادی بشر به این ماده در حال افزایش است که اکنون به ازای هر نفر یک تن بتن در هر سال که معادل 6 میلیارد تن است تولید می شود.

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با اشاره به اینکه بتن بیشترین ماده مصرفی در بازار ساخت و ساز است، افزود: مهمترین جزء بتن، سیمان است که در حال حاضر در ایران 78 واحد کارخانه سیمانی با تولیدی حدود 72 میلیون تن مشغول فعالیت می باشند و اهمیت این موضوع با توجه به این نکته که ما طبق سند چشم انداز باید این میزان را به 110 میلیون تن برسانیم، بیشتر می شود.

وی اظهار کرد: افزایش 50 درصدی آلایندگی ناشی از تولید سیمان در دنیا که به ازای تولید هر تن از این ماده گرد و غباری بالغ بر 150کیلوگرم به صورت ذرات در هوا منتشر می شود، متخصصین زیست محیطی را به شدت نگران کرده و می تواند پیامدهای نامطلوبی را برای محیط زیست فراهم کند.

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

ميزان توليد كنسانتره فلزات گرانبها طي 10 ماهه اخير، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17درصد افزايش يافت. به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه ونوسازي معادن وصنايع معدني ايران (ايميدرو)، ميزان توليد اين محصول طي مدت ياد شده، 472 تن بود.همچنين ميزان توليد كنسانتره مس در كارخانجات تغليظ مجتمع هاي مس سرچشمه، شهربابك و سونگون ، طي 10 ماهه اخير، 744 هزار تن بود كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد ونسبت به برنامه 5 درصد افزايش يافت.مجموع استخراج سنگ سولفوري از معادن مس سرچشمه وميدوك در استان كرمان وسونگون در آذربايجان شرقي نيز طي 10 ماهه منتهي به پايان دي، 29 ميليون تن بود كه 6 درصد نسبت به برنامه افزايش يافت.

 

بنا به اين گزارش ، مجموع مس آندي توليد شده در كارخانجات ذوب مجتمع هاي مس سرچشمه وشهر بابك ، 220 هزار تن بود كه رشد يك درصدي نسبت به برنامه سال ورشد 6 درصدي نسبت به سال 87 داشت ونيز مجموع مس تصفيه شده (مس كاتدي) در پالايشگاه سرچشمه ، امور ليچينگ وبيوليچينگ ،175 هزار تن بود كه ضمن تحقق برنامه توليد، 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش يافت. ميزان توليد كنسانتره موليبدن در 10 ماه اخير ، 6 هزار و 173 تن بود كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، 40 درصد رشد داشت. بنا بر این گزارش، در واحدهای ريخته گري، 51 هزار تن مفتول مسي 8 ميلي متري توليد شد. علاوه بر اين، كارخانه اسيد سولفوريك اين شركت نيز بيش از 34 هزار تن توليد داشت كه رشد 8 درصدي را نسبت به برنامه نشان مي دهد.برنامه امسال شركت ملي مس ايران توليد 210 هزار تن مس تصفيه شده (كاتد)است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

image003.jpg

  • Like 2
لینک به دیدگاه

پايگاه اطلاع رساني وزارت صنايع و معادن: طي 9 ماهه منتهي به آذر ماه سال جاري بالغ بر سه ميليارد و 735 ميليون دلار محصولات معدني نظير سيمان، گچ ، آهك ،سنگ و ... به خارج از كشور صادر شده است.

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت صنايع و معادن به نقل از اداره كل صادرات و امور بين الملل، ارزش صادرات محصولات معدني در آذر ماه سال جاري نيز بالغ بر 389 ميليون و 755 هزار دلاربود. بنابراين گزارش، ارزش صادرات محصولات معدني طي 9 ماهه نخست امسال در بخش سوخت هاي معدني ، روغن هاي معدني ، مواد قيري و... بالغ بر دو ميليارد و 618 ميليون دلار ، دربخش گوگرد نمك، خاك ، سنگ ، گچ ، آهك وسيمان و... بالغ بر637 ميليون و 747 هزار دلار ودر بخش سنگ فلز ، جوش و خاكسترو.. بالغ بر 478 ميليون و 995 هزا دلار بوده است.

 

اين گزارش مي افزايد: طي 9 ماهه نخست امسال ، ارزش صادرات فلزات معمولي و مصنوعات آنها بالغ بريك ميلياردو 381 ميليون بوده است . همچنين ارزش صادرات فلزات معمولي و مصنوعات آن در آذر ماه سال جاري نيز بالغ بر 201 ميليون و910 هزار دلار بود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

cargoes6_2.jpg

  • Like 1
لینک به دیدگاه

ميزان توليد آلومينيوم در واحدهاي آلومينيوم‌سازي كشور در 10 ماهه منتهي به پايان دي‌ماه امسال در مجموع به 234 هزار و 853 تن رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزايش يافت. به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران(ايميدرو)، از كل توليدات آلومينيوم كشور 140 هزار و 41 تن مربوط به شركت ايرالكو، 93 هزار و 199 تن واحد آلومينيوم المهدي و يك‌هزار و 613 تن مربوط به واحد هرمزال است.

 

كارخانه آلومينيوم هرمزگان (هرمزال) به‌تازگي فعاليت توليدي خود را آغاز كرده است. همچنين در دي‌ماه امسال 23 هزار و 374 تن آلومينيوم در كشور توليد شده كه در مقايسه با ماه مشابه سال گذشته 3 درصد افزايش نشان مي‌‌دهد. براساس اين گزارش، در 10 ماهه امسال 122 هزار تن آلومينيوم به ارزش 213 ميليون دلار به خارج از كشور صادر شده كه نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر وزن 13 درصد افزايش دارد.

 

ميزان توليد پودر آلومينا در شركت آلوميناي ايران نيز در 10 ماهه امسال برابر با 174 هزار و 747 تن بود كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 5 درصد افزايش برخوردار شد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

A0041692.jpg

  • Like 1
لینک به دیدگاه

تولید گندله کارخانه گل گهر به طور اقتصادی در اواسط سال 2010 آغاز خواهد شد. تولید آزمایشی در سال 2009 شروع شده بود. گل گهر در مهر ماه سال قبل ( اکتبر 2009) تولید آزمایشی را شروع کرده بود. این کارخانه در همسایگی معادن گل گهر درشهر سیر جان ساخته شده و ظرفیت تولید سالانه 5 میلیون تن سنگ آهن را دارد. شروع ساختمان طرح در سال 2005 بود و 285 میلیون دلار برای راه اندازی طرح سرمایه گذاری شده است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

process.jpg

  • Like 1
لینک به دیدگاه

بزرگ‌ترین فولادساز جهان از افزایش حجم تولید و کاهش قیمت فولاد در فصل اول سال جاری خبر داد. به گزارش متال بولتن، شرکت آرسلورمیتال فروش بیشتر انواع مقاطع فولادی را در قیمت‌های پایین‌تر در فصل جاری میلادی پذیرفته است. این تصمیم پس از تعیین و دست‌یابی به 07/1 (07/1) میلیارد دلار سود خالص برای سه ماهه پایانی سال 2009 اتخاذ شد. در سه ماه اول سال جاری محموله‌های فولاد باید مجددا در سطوح بالایی قرار ‌گیرد و این افزایش پس از افزایش 20 میلیون تنی در اکتبر و دسامبر بالاترین سطح از زمان آغاز بحران مالی جهانی است. این افزایش برای تسویه حساب‌ها و جبران کاهش سودآوری شرکت که به دلیل کاهش ناچیز متوسط قیمت‌های فروش و افزایش هزینه‌ها روی داد پذیرفته شده است. این مطلب به گفته بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان در آخرین اخبار منتشره در سه ماه اول سال رسانه‌ای شده است. درآمد قبل از احتساب بهره بانکی، مالیات و عوارض، کاهش ارزش، استهلاک و ... 24 درصد به نسبت سال گذشته کاهش داشته و به 13/2 (13/2) میلیون دلار رسیده و به عبارت دیگر سود خالص با 16درصد کاهش به 6/18 (6/18) میلیون دلار رسید.به گفته لاکشمی میتال، آرسلورمیتال در فضای بسیار سختی توانست هزینه‌های اولیه خود را کاهش دهد و بنابراین ما سال جاری را در یک جایگاه پر سود آغاز می‌کنیم که از پیشرفتی با وجود کاهش شدید سرعت بهبود در یک مسیر مشخص بهره می‌برد.با توجه به شرایط اقتصاد جهانی که هنوز در آغاز روند بهبود خود قرار دارد این اقدام آرسلورمیتال را می‌توان حرکتی در جهت تضعیف و حتی از رده خارج کردن دیگر رقبا ارزیابی کرد. در برخی از اخبار تایید نشده احتمال افزایش قیمت‌های بائواستیل به عنوان بزرگ‌ترین فولاد ساز چین سخن به میان آمده است. نکته دیگر آنکه با توجه به کاهش شدید حجم تولید بسیاری از واحدهای تولیدی این شرکت در اقصی نقاط جهان از جمله آمریکای شمالی و اروپای شرقی که در برخی از گمانه‌زنی‌ها تا 50درصد ذکر شده است می‌توان انتظار از سر‌گرفتن تولید و همچنین افزایش ظرفیت آن را برای مناطق ذکر شده لحاظ کرد. این حرکت فواید مضاعفی برای این شرکت به دنبال خواهد داشت.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

france-arcelor-mittal-2008-12-3-11-36-45.jpg

  • Like 1
لینک به دیدگاه

ايسنا: سازمان زمين‌شناسي آمريكا، چين را به عنوان بزرگترين توليدكننده طلا در جهان در سال 2009 ميلادي معرفي كرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براساس گزارش منتشر شده از سوي سازمان زمين‌شناسي آمريكا، چين در سال گذشته ميلادي 300 تن طلا توليد كرده و به بزرگترين توليدكننده اين فلز گران‌بها در جهان تبديل شد. بعد از چين نيز استراليا با توليد 220 تن در رده دوم قرار گرفته و آمريكا و آفريقاي جنوبي نيز با توليد 210 تن طلا به‌طور مشترك رتبه‌ سوم را به خود اختصاص دادند. به اين ترتيب مي‌توان متوجه شد كه استراليا توانسته در سال گذشته ميلادي با پيشي گرفتن از آمريكا به دومين توليدكننده بزرگ طلا در جهان تبديل شود.

 

آمريكا در سال 2008 حدود 233 تن طلا توليد كرده بود، در حالي كه در همين سال توليد طلاي استراليا به 215 تن رسيده بود. از سوي ديگر چين در سال 2008 ميلادي نيز توانسته بود رتبه نخست توليد جهاني طلا را به خود اختصاص دهد. كل توليد جهاني طلا نيز در سال 2009 ميلادي حدود دو هزار و 350 تن برآورد شد كه نسبت به توليد سال 2008 حدود چهار درصد افزايش را نشان مي‌دهد. توليد جهاني طلا در سال 2008 ميلادي حدود دو هزار و 260 تن برآورد شده بود. در همين سازمان زمين‌شناسي آمريكا، همچنان آفريقاي جنوبي را با شش هزار تن به عنوان بزرگترين دارنده ذخاير طلا در جهان معرفي كرده است. از نظر در اختيار داشتن ذخاير طلا بعد از آفريقاي جنوبي نيز كشورهاي استراليا و روسيه قرار دارند.

 

كل ذخاير جهاني طلا نيز حدود 47 هزار تن برآورد شده است. در سال 2009 ميلادي با افزايش قيمت جهاني طلا و ادامه ركود اقتصادي سرمايه‌گذاري روي طلا افزايش يافته و اين حوزه به ويژه براي كساني كه به دنبال سرمايه‌گذاري ايمن بودند، پرطرفدار شد. آخرين آمار ارايه شده از سوي وزارت صنايع و معادن ايران نشان مي‌دهد كه سهم جهاني ايران از نظر ذخاير طلا حدود 0.8 درصد و از نظر توليد 0.01 درصد است‌.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

75092319.ALqCnCiG.jpg

  • Like 1
لینک به دیدگاه

جهش قیمت فولاد پس از تعطیلات گروه بورس کالا – در پی رشد قیمت فولاد در بازار آهن‌آلات، روز گذشته فولادسازان بخش خصوصی نیز نرخ کالاهای خود را افزایش دادند. در این میان تنها نرخ شمش ثابت ماند و تغییر نرخ نداشت. بر این اساس قیمت آهن‌آلات در بالاترین حد از 4 تا 5 درصد در مقایسه با هفته قبل رشد نشان می‌دهد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

production.ContentPar-2349-TextBlock2ColImage.jpg

  • Like 1
لینک به دیدگاه

یک تولید کننده کاشی اعلام کرد: مصرف داخلی این محصول به شدت کاهش یافته است. به طوری که آمار معاملات با افت 30 درصدی در سال جدید همراه بوده است. به گفته محمود سلامی، در صورت ادامه وضعیت فعلی، کارخانه ها مجبور به کاهش تولید و ناچاراً تعدیل بخشی از نیروهای کار خود خواهند بود مگر آنکه دولت از تولیدکنندگان پشتیبانی کرده و تحولی در صنعت ساخت و ساز صورت بگیرد.

وی افزود: در بازار مصالح پایین دستی هم اکنون تولید سرامیک 30 درصد کاهش یافته است. همچنین در بازار محصولات بهداشتی ساختمان عرضه انبوه کالا، فروش را با مشکل مواجه کرده است. وی اظهار داشت: در میان فروش مصالح ساختمانی پایین دستی همچون در و پنجره و موکت و ... سرامیک از پرمصرف ترین محصولاتی است که برابر با متراژ ساختمان به مصرف می رسد. همچنین به عقیده یکی از اعضای اتحادیه تولیدکنندگان کاشی و سرامیک، وضعیت فعلی ساخت و ساز مسکن به شکل مستقیم بر آمار خرید و فروش کاشی و سرامیک تأثیر گذاشته است.

وی درباره شرایط کنونی گفت: کاهش تقاضا به معنای کاهش ساخت و ساز است نه توقف کامل آن. ولی همین موضوع نیز بر نحوه خرید مصالح ساختمانی اثرگذار بوده است. وی همچنین در زمینه سرمایه گذاری داخلی در این بخش توضیح داد: خرید و فروش مانند گذشته انجام نمی شود و به همین نسبت نیز تا حدی از سرمایه گذاری داخلی کاسته شده است. در حال حاضر کاشی و سرامیک بر حسب درجه یک تا سه از قیمت های متفاوتی برخوردار بوده است. به طوری که از متری 5500 تومان تا 15 هزار تومان در انواع ایرانی و نمونه های وارداتی نیز از 25 هزار تا 40 هزار تومان در هر متر در مراکز توزیع به فروش می رسد. گفتنی است انواع سنگ تزئینی نیز در مراکز عرضه با قیمت هایی از 15 تا بیش از 100 هزار تومان برای هر متر به متقاضیان عرضه می شود.

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

بهبود تدریجی تقاضای فولاد در اروپا اگرچه هنوز انتظار آن می‌رود که فعالیت بخش ساخت‌ و‌ ساز کاهش یابد، سال 2010 تولید اکثر بخش‌های مصرف‌کننده فولاد در اروپا کمی بهبود می‌یابد؛ در نتیجه تقاضای فولاد نیز بهتر خواهد شد. یوروفر پیش‌بینی نموده که شاخص تولید صنعتی وابسته به فولاد در سال 2010، 0.6 درصد رشد نموده و در سال 2011 نیز 3.7 درصد افزایش یابد.در حالی که در سال 2009 این شاخص 20 درصد افت نموده بود. امسال با بهبود شرایط اقتصادی در اروپا تولید محصولات فولادی 4.6 درصد، خودرو‌سازی 2.8 درصد، لوله 2.6 درصد و بخش مهندسی مکانیک 1.8 درصد افزایش خواهد یافت. همچنین انتظار آن می‌رود با بهبود شرایط بازار تولید‌کنندگان لوله موجودی انبارهای خود را افزایش دهند و تولید بالا رود. در هر حال، در بخش ساخت‌و‌ساز که 27 درصد مصرف فولاد اروپا را دربرمی‌گیرد تا فصل چهارم سال 2010 انتظار بهبود نسبت به سال قبل وجود ندارد.

 

پیش‌بینی شده که در سال 2010 میزان ساخت‌و‌سازها در اروپا 1.3 درصد افت داشته باشد. در سال 2011 این بخش در اروپا بهبود خواهد یافت و فعالیت‌های ساختمانی 3 درصد افزایش می‌یابد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

Steel_Billets_2.100183529.jpg

 

  • Like 1
لینک به دیدگاه

طرح های 9 گانه زیست محیطی جمع آوری غبار درشرکت فولادخوزستان با حضور مهندس محمد جواد محمدی زاده، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محيط زيست افتتاح شد. به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن وصنايع معدني ايران (ايميدرو)، رئیس سازمان حفاظت محيط زيست کشور درمراسم افتتاح طرح های زیست محیطی جمع آوری غبار فولادخوزستان اظهار داشت : شرکت فولادخوزستان بجز مسائل زیست محیطی که دارای اهمیت است از نظر فناوری ، توان تولید ، مهندسی ، خودکفایی وتامین نیاز کشوردر حوزه فولاد، مجموعه ای بسیار با ارزش ، پررونق و کارآمد تلقی می شود که نه تنها در حوزه های اشتغال و توسعه ، نقش موثر ومفیدی در کشور دارد بلکه از نظر زیست محیطی نیز اقدامات ارزشمندی انجام داده است .

 

مهندس محمدی زاده با اشاره به اين كه تاکنون بیش از 43 طرح زیست محیطی به ارزش30 میلیارد تومان سرمایه گذاری در شرکت فولاد خوزستان اجرا شده است افزود : مهمترین این طرح ها در حوزه پساب و کنترل آب خروجی صنعت است ، طوری که درحال حاضر آب خروجی این کارخانه قابل استفاده در بخش کشاورزی بوده وهیچگونه آثار زیانباری ندارد. وي ادامه داد: از اين رو بايد، بخشی از اين آب در جهت توسعه فضای سبز مجموعه مورد مصرف قرار گيرد و بخشی نيز ، روانه تالاب مهم شادگان به عنوان مهمترین ذخیره گاه زیستی منطقه شود. محمدي زاده خاطرنشان كرد: علاوه براین ، بیش از 18 طرح دیگر با سرمایه گذاری 50 میلیارد تومان نیز دردست اجراست که گام بسیار ارزشمندی براي توسعه زیست محیطی درمجتمع فولاد خوزستان محسوب می شود .

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

11594_1.jpg

  • Like 1
لینک به دیدگاه

ايسنا: سازمان زمين‌شناسي آمريكا، چين را به عنوان بزرگترين توليدكننده سرب در جهان در سال 2009 ميلادي معرفي كرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براساس گزارش منتشر شده از سوي سازمان زمين‌شناسي آمريكا، چين در سال گذشته ميلادي يك ميليون و 690 هزار تن سرب توليد كرده و به بزرگترين توليدكننده اين فلز معدني در جهان تبديل شد. بعد از چين نيز استراليا با توليد 516 هزار تن در رده دوم قرار گرفته و آمريكا نيز با توليد 400 هزار تن سرب رتبه‌ سوم را به خود اختصاص داد.

 

در سال 2008 ميلادي نيز همين كشور رتبه‌هاي اول تا سوم بزرگترين توليدكنندگان سرب را در جهان به خود اختصاص داده بودند. چين، استراليا و آمريكا در سال 2008 ميلادي به ترتيب به توليد يك ميليون و 500 هزار تن، 645 هزار تن و 410 هزار تن سرب دست يافته بودند. كل توليد جهاني سرب نيز در سال 2009 ميلادي حدود سه ميليون و 900 هزار تن برآورد شد كه نسبت به توليد سال 2008 افزايش حدود 1.6 درصدي را نشان مي‌دهد. توليد جهاني سرب در سال 2008 ميلادي حدود سه ميليون و 840 هزار تن برآورد شده بود.

 

در همين حال سازمان زمين‌شناسي آمريكا، استراليا را با 23 ميليون تن به عنوان بزرگترين دارنده ذخاير سرب در جهان معرفي كرده است. از نظر در اختيار داشتن ذخاير سرب بعد از استراليا كشورهاي چين و آمريكا قرار دارند. كل ذخاير جهاني سرب نيز حدود 79 هزار تن برآورد شده است. پيش‌بيني شده كه مصرف جهاني سرب در سال 2009 ميلادي با رشد سه درصدي مواجه شده است. در همين حال نيز مصرف سرب چين حدود 25 درصد ارتقا يافته است. اين رشد مصرف به ويژه مرهون رونق در بازار خودرو و دوچرخه‌هاي الكتريكي در چين بوده است. چين در سال 2009 ميلادي همچنين به يك واردكننده صرف سرب پالايش شده تبديل شد. در ساير مناطق دنيا نيز مصرف سرب يا ثابت ماند يا كاهش را تجربه كرد. از سوي ديگر گروه‌هاي فعال محيط زيستي نيز در سال گذشته ميلادي بر تلاش‌هاي خود در راستاي مقابله با افزايش مصرف جهاني سرب افزودند. سرب از جمله فلزاتي به شمار مي‌رود كه براي محيط زيست خطرآفرين است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

Remelted_Lead_Ingots_crushed_PP_Chips.jpg

  • Like 1
لینک به دیدگاه

ميزان توليد پودر آلومينا از ابتداي امسال تا انتهاي بهمن ماه با رشد 5/5 درصد به 193 هزار تن رسيد. به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران ( ايميدرو ) ، مدير عامل شركت آلوميناي ايران با اعلام خبر فوق درمورد كل توليد امسال گفت: با توجه به روند موجود پيش بيني مي شود تا پايان سال ميزان توليد به 210هزار تن برسد اين در حاليست كه در سال 87 كل توليد آلومينا به 200هزار تن رسيده بود . كارخانه آلوميناي ايران تنها توليدكننده پودر آلومينا در كشور است كه محصول خود را به عنوان ماده اوليه توليد شمش در اختيار كارخانه هاي آلومينوم قرار مي دهد .

 

مدير عامل شركت آلوميناي ايران همچنين توليد هيدرات آلومينا را 328 هزار تن اعلام كرد كه اين عدد نيز با رشد 5.5 درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است . به گفته وي ، ارقام فروش توليدات اين شركت نيز نشان مي دهد در 11 ماهه امسال 60 ميليارد تومان آلومينا به فروش رفته است كه اين رقم 6 درصد بيشتر از ميزان فروش مدت مشابه سال گذشته محسوب مي شود. وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه برنامه صادرات دراين شركت آغاز شده است اظهار داشت :‌ قرارداد صدورآلومينا منعقد شده كه پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري 20 هزار تن از اين محصول به بازارهاي خارج كشور ارسال شود .

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

news_2009122410224.jpg

  • Like 1
لینک به دیدگاه

ايسنا: بزرگترين شركت معدني جهان از بهبود بازار فلزات معدني طي شش ماهه اخير خبر داد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شركت بي‌اچ‌پي بيليتون اعلام كرد كه با وجود ركود اقتصادي بازار جهاني فلزاتي معدني طي شش ماه اخير روند رو به رشدي داشته و اين وضعيت به ويژه در كشورهاي توسعه يافته نيز مناسب بوده است. بزرگترين شركت معدني جهان در شش ماه منتهي به 31 دسامبر سال قبل به سود خالص 6.14 ميليارد دلار دست يافت كه بيش از دو برابر رقم مشابه در سال 2008 است. بنا بر گزارش شين‌هوا، اين شركت همچنين پيش‌بيني كرده كه وضعيت بازار جهاني فلزات در نيمه نخست امسال تقريبا ثابت بماند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

1604e3b5fa6e321736782c392e729af7.gif

  • Like 1
لینک به دیدگاه
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...