رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

1)باطری‌هـای قلمی و نیمـ قلمی یكبار مصرف:

دوربین‌هـای دیجیتال مصرف بالـایی در نیرو دارند. لحاظا در موقعیت‌هـای اظطراری و در دسترس نبودن باطری‌هـای شارژ و شارژر دوربین هرچند از لحاظ اقتصادی و محیطی مقرون به صرفه نمی باشد،‌از این نوع باطری‌هـا استفاده میگردد. باطری‌هـای یكبار مصرف لیتیومی از باطری‌هـای آلكالـاین گرانتر میباشند اما تقریباً‌یك دومـ وزن باطری‌هـای آلكالـاین را دارا هستند و از نظر قدرت تا سه برابر بیشتر از آنها كار میكنند.

2)باطری‌هـای قابل شارژر (نیكل كادمیومـ و نیكل متال هیدراید ): Nicd&NiMH:‌

باطری‌هـای قابل شارژر نیكل متال هیدراید (NiMH ) بسیار بهتر از نوع قدیمی آن یعنی نیكل كادمیومـ (Nicd ) هستند. این نوع باطری‌هـا دارای افت اثر حافظه‌ای نیستند و دوبرابر باطریهای نیكل كادمیومـ قدرت دارند. ظرفیت این نوع باطری‌هـا با توجه به كارخانه سازنده متفاوت است.

daazuoobl35vzr49gi2.jpg

 

 

3)باطری قابل شارژر لیتیومـ یون ( Li-Ion‌):

باطری‌هـای قابل شارژر لیتیمـ یون (Li-Ion‌ ) بسیار جمع و جور و سبكتر از بقیه نوع باطری‌هـا هستند. اما بسیار گرانتر از باطری نیكل متال هیدراید میباشند. آنها هیچگونه افت حافظه‌ای ندارند و در انواع اشكال متفاوت موجود میباشند. (قابلیتی كه د رباطری‌هـای قلمی و نیمـ قلمی لیتیومـ یون دیده نمی شود )‌. بعضی از انواع دوربین‌هـا كه علـاوه بر این نوع باطری‌هـا از باطری‌هـای یكبار مصرف لیتیومی استفاده میكنند ( مثل 2CR5‌و CR2 ) بسیار مناسب برای استفاده در مواقع ضروری هستند.

9hmmufko49r6nge0ikys.jpg

 

4)شارژر كردن:

كامل شارژر كردن باطری‌هـا غالباً باعث افت نیروی آنها میشود. حتی اگر استفاده نشوند. بنابراین اگر دوربین خود را چندین هفته استفاده نمی كنید،‌از شارژر بودن باطری خود در موقع استفاده حتماً مطمئن شوید.

شارژر نمودن باطری‌هـای نیكل كادمیومـ بعد از اینكه كاملـاً خالی شده اند،‌باعث كاهش حداكثر ظرفیت آنها در شارژرهای بعدی میگردد. این اثر در شارژرهای متوالی بیشتر نمود پیدا میكند كه به آن (اثر حافظه‌ای ) میگویند. پیشنهاد ما برای شارژر كردن باطری‌هـایتان فقط بعد از مصرف كامل و تخلیه كامل آن در عكسبرداری میباشد. در بحث خرد آن این عمل برای كاهش مجازی اثر حافظه‌ای در مورد باطری‌هـای نیكل متال هیدراید و لیتیومـ یونی مصداق پیدا میكند.

ظرفیت و طول عمر باطری‌هـا توسط اعداد (شارژر - تخلیه ) با توجه به نوع محصول و شركت سازنده متفاوت است

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...