رفتن به مطلب

گاو تراریخته‌ای که شیری با خصوصیات شیر مادر تولید می‌کند


ارسال های توصیه شده

محققان چینی موفق شدند گاوهای تراریخته ای به وجود آورند که قادر به تولید شیری هستند که خصوصیات شیر مادر را دارد.

لابراتوارهای دانشگاه کشاورزی چین با ایجاد تغییراتی در ژنهای گاو آنها را به گونه ای تعریف کردند که شیری با ویژگیهای شیر انسان تولید کنند.

2099_orig.jpg

 

این دانشمندان چینی امیدوارند که ظرف 10 سال آینده این شیر را به مرحله تجاری سازی رسانده و آن را جایگزین شیرهای خشک مصنوعی ویژه نوزادان کنند.

این درحالی است که معترضان محصولات خوراکی اصلاح ژنتیکی با عرضه تجاری این شیر مخالفند.

در این شیر پروتئینهای انسانی از جمله "لیزوزیم" که از نوزادان درمقابل عفونتها محافظت می کند و "لاکتوفرین" که سیستم ایمنی را تقویت می کند وجود دارند. همچنین در این شیر میزان چربی تغییر کرده و حدود 20 درصد افزایش یافته است.

به گفته این محققان، شیرهای خشک مصنوعی اغلب به دلیل اینکه از نظر ارزشهای غذایی برای نوزادان غذایی ناکافی هستند با انتقادات شدیدی مواجهند. بنابراین در کنار سایر خواص، این نوشیدنی جدید می تواند جایگزین مناسبی برای شیر خشک باشد.

براساس گزارش تلگراف، قوانین استفاده از غذاهای تراریخته در چین مجازتر از اروپا است به همین علت دانشمندان لابراتوارهای دولتی دانشگاه کشاورزی این کشور با موفقیت توانستند ژنهای انسان را در حدود 300 گاو تعریف کنند.

"نیگ لی"، مدیر این تحقیقات در این خصوص توضیح داد: "این شیر برخلاف شیرهای مصنوعی به اندازه شیر مادران مطمئن است و طعمی 10 برابر قوی تر از شیر معمولی دارد. فکر می کنیم که ظرف 10 سال آینده بتوانیم آن را در سوپرمارکتهای سراسر دنیا پیدا کنیم."

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...