رفتن به مطلب

بهبود شرايط زيست محيطي و كاهش آلاينده ها مستلزم بهينه سازي انرژي و كاهش مصرف سوخت است


ارسال های توصیه شده

مهندس شيخ زاده رئيس بهداشت، ايمني و محيط زيست (HSE) شركت بهينه سازي مصرف سوخت گفت: بهينه سازي انرژي و كاهش مصرف سوخت اقدامي است در جهت بهبود شرايط زيست محيطي و كاهش آلاينده ها كه به واسطه استفاده ناصحيح از حامل هاي انرژي، ضعف و اتلاف در سيستم انتقال و توزيع انرژي و توسعه ناپايدار صورت مي گيرد.

به گزارش روابط عمومي شركت بهينه سازي مصرف سوخت مهندس حسين شيخ زاده اظهارداشت: افزايش مصرف انرژي به تبع افزايش جمعيت، شهر نشيني، پايين بودن راندمان توليد و تبديل انرژي، فرسوده بودن تأسيسات و سيستم حمل و نقل، فقدان استانداردهاي ملي مترقي در خصوص معيارهاي مصرف انرژي و عدم رعايت استانداردهاي موجود و مورد توافق در بخش هاي مختلف صنعت،مسكن و حمل و نقل، وابستگي بيش از حد كشور به منابع نفتي و اختصاص يارانه هاي كلان انرژي از جمله مشكلات اساسي كشور در بخش انرژي است.

وي افزود: بيش از 85 درصد آلودگي هوا در شهرهاي بزرگ از منابع متحرك و خودروها توليد مي شود وتوسعه حمل و نقل عمومي با رويكرد حمل و نقل ريلي-برقي، جلوگيري از تكثير بيش از حد و بدون نظارت شركت هاي تاكسيراني و اتوبوسراني و استفاده از تجارب سخت افزاري و نرم افزاري شهرهاي بزرگ دنيا راه حل اساسي برطرف كردن آلايندگي شهرهاي بزرگ است.

مهندس شيخ زاده تصريح كرد: ايران با انتشار سالانه 381 ميليون تن دي اكسيد كربن در رتبه هجدهم جهان قرار دارد و ميزان توليد اين گاز در كشور سالانه 5 درصد افزايش مي يابدكه بهترين راه مقابله با اين معضل، كاهش مصرف سوخت هاي فسيلي در كشور است.

وي افزود: در كشور ما توسعه اقتصاد كربني و اسراف در منابع فسيلي منشأ توليد بيش از 90 درصد از گاز هاي گلخانه اي است كه بايد با به كار بستن راهكارهايي مانند جايگزين كردن سوخت سبك و گاز طبيعي به جاي سوخت هاي سنگين فسيلي(نفت گاز و نفت كوره)، استفاده از تكنولوژي هاي مدرن زيست سازگار و افزايش راندمان نيروگاهها با استفاده از سيكل تركيبي، توسعه ظرفيت انرژي هاي پاك هسته اي، آبي و خورشيدي نسبت به كاهش گازهاي گلخانه اي اقدام كرد.

رئيس بهداشت، ايمني و محيط زيست شركت بهينه سازي مصرف سوخت يادآور شد: شركت بهينه سازي براي اجراي اهداف و سياست هاي كشور در بخش انرژي به منظور اعمال صرفه جويي و منطقي كردن مصرف انرژي، حفاظت از محيط زيست و كاهش آلودگي هوا و سياست گذاري بهره برداري از انواع حامل هاي انرژي و تبيين و ترويج الگوي صحيح مصرف تشكيل شده است

تاریخ انتشار خبر

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...