رفتن به مطلب

سريعترين اينترنت دنيا ايجاد شد


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

سريعترين اينترنت دنيا ايجاد شد

انتقال اطلاعات با سرعت 448 گيگابيت

جام جم آنلاين: گروهي از دانشمندان ايتاليايي با استفاده از فيبر نوري موفق شدند سريعترين اينترنت دنيا با سرعت 448 گيگابيت بر ثانيه را ايجاد کنند.

100893437791.jpg

به گزارش مهر، محققان «مدرسه عالي سنت آنا» در پيزا با همکاري شرکت «اريکسون» و کنسرسيوم ملي بين دانشگاهي براي مخابرات (CNIT) موفق شدند به اينترنت با سرعت 448 گيگابيت برثانيه دست يابند.

اين سريعترين اينترنت دنيا در مدت تنها يک ثانيه قادر است يک حجم اطلاعات برابر با 20 فيلم با کيفيت بالا، 500 فيلم با کيفيت استاندارد، 7 ميليون تماس تلفني تصويري و 100 ميليون تماس تلفني استاندارد را جابجا کند.

اين اولين سيستم در دنيا است که بر روي دو حمل کننده نوري که وارد يک شبکه از فيبرهاي نوري تجاري شده اند توانسته است با سرعت 448 گيگابيت بر ثانيه عمل کند.اينترنت با اين سرعت معادل 22 هزار و 500 اتصال ADSL با سرعت 20 مگابيت برثانيه است.

اين محققان در اين خصوص اظهار داشتند:«ما با بهره گيري از اين فناوري رکورد قبلي سرعت زيرساختهاي تجاري را که برابر با 100 گيگابيت برثانيه بود بيش از چهار برابر کرديم».

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...