رفتن به مطلب

احداث سالن اجلاس غیرمتعهدها، فرصت استثنایی اصفهان


ارسال های توصیه شده

۸ فروردین ۱۳۹۰

احداث سالن سران کشورهای غیرمتعهد در اصفهان علاوه برآنکه این کلانشهر را به یک شهر بین المللی تمام عیار مبدل می کند، فرصت های بسیار استثنایی را نیز پیش روی مسوولان آن خواهد گذاشت.

 

 

معاون وزیرامورخارجه در امور اداری و مالی در سفر به اصفهان پیگیری های انجام شده برای احداث این سالن بزرگ و دیگر ساختارهای مربوط به آن را تحسین برانگیز خواند. حسین فرهی اظهار داشت: با نظر مساعد نهاد ریاست جمهوری به ویژه اسفندریار رحیم مشائی رئیس دفتر رئیس جمهور و پیگیری های مجددانه مدیریت استان احداث سالن سران در کلانشهر اصفهان مسجل شد.

وی بابیان اینکه وزیر امور خارجه برای شرکت در آیین آغاز عملیات احداث این سالن به اصفهان سفر می کند گفت : این حضور حکایت از اهمیت بیش از پیش سالن مذکور دارد. وی گفت : کل کشور ایران شرایط ویژه واستثنایی دارد اما برای محل احداث این سالن باید شهری انتخاب می شد که درشان کشور و جهان بوده ،‌باشرایط مختلف جهان بهنگام باشد و توانایی اختصاص زمین لازم و همخوانی کامل داشته باشد.

فرهی گفت : محل تامین اعتبار احداث سالن سران غیرمتعهد دراصفهان که مصوبه هیات وزیران را با خود دارد بطور مساوی بین دولت و شهرداری اصفهان تقسیم شده است و دولت حدود نیمی از اعتبار مربوط به خود را اختصاص داده است.

معاون وزارت امورخارجه زمان برگزاری اجلاس سران 116 کشور غیرمتعهد جهان و 27 کشور عضو ناظر آنرا نیمه دوم سال 91 اعلام کرد و تاکید کرد عملیات اجرایی احداث این سالن باید بگونه ای انجام شود که در ماه دوم و یا سوم سال آینده آماده بهره برداری باشد. فرهی گفت : دبیرخانه این اجلاس مهم 6 ماه قبل از اجلاس باید در اصفهان مستقر و فعالیت خود را آغاز نماید. وی اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد را در نوع خود بزرگترین و مهمترین حادثه سیاسی جهان دانست که تشکیل آن در هر کشوری گویای اهمیت آن کشور است . وی گفت : مهمتر از تشکیل اجلاس آغاز ریاست سه ساله جمهوری اسلامی ایران براین اجلاس می باشد که از سال 91 آغاز می شود.

جمهوری اسلامی ایران در اجلاس شرم الشیح در سال 87 موفق شد آرای مثبت مربوط به برگزاری اجلاس بعدی آنرا در سال 91 کسب نماید که افتخاری بزرگ دربعد بین المللی برای کشورمان محسوب می شود. وی در مجموع احداث سالن سران غیرمتعهد و برگزاری اجلاس آن به مدت سه روز در شهر تاریخی فرهنگی اصفهان رایک واقعه به تمام معنا سیاسی و بزرگ در بعد بین الملی بیان کرد. وی تاکید کرد با این رخداد ، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به جایگاه واقعی خود خواهد رسید.

معاون وزیر امورخارجه تاکید کرد پیش ازاین نیز اجلاس بزرگ بین المللی سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در تهران برگزار شده است اما اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد با حواشی ویژه سیاسی که در جهان دارد ، کاری بسیار سنگین و مسولیت زا برای مدیریت این استان می باشد.

فرهی در پاسخ به این سوال که پس از اتمام اجلاس ، مدیریت استفاده از سالن چگونه خواهد بود گفت : به این مهم نیز در مصوبه هیات وزیران پرداخته شده است . وی گفت: این مصوبه مشخص کرده که سالن اجلاس سران هر سال سه مرتبه دراختیار دولت قرار می گیرد و بقیه آن در اختیار مدیریت شهری اصفهان خواهد بود . وی تاکید کرد مدیریت اصفهان با بهره برداری های بهینه از این سالن علاوه برآنکه موقعیت ممتازی برای برگزاری اجلاس های مختلف دیگر را خواهد داشت ، بسیار زود سهم آورد مشارکت خود را در هزینه ساخت سالن بدست خواهد آورد.

معاون اداری مالی وزارت امورخارجه در این گفت وگو تاکید کرد احداث سالن سران در اصفهان خود بخود توسعه و پیشرفت این کلانشهر را در ابعاد عمرانی و گردشگری ایجاب می نماید که توسعه فرودگاه آن یکی از زیرساخت های آن می باشد.

نوریان مسوول دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان نیز گفت : سال قبل بطور میانگین هر هفته دو سفر خارجی ازطریق این دفتر به اصفهان انجام شده است. وی با تاکید بر اینکه این سفرها با رایزنی های مجدانه این دفتر انجام شده است گفت : این سفرها در قالب نمایندگان وسفرای کشورها ، شخصیت های سیاسی ، اقتصادی بازرگانی و تجاری بوده که در راس آنها سفر رئیس جمهور ترکیه به اصفهان در اواخر سال قبل بود .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...