رفتن به مطلب

دوره های مختلف مرمت در کشور ایران


ارسال های توصیه شده

تحولات شهرنشینی و مرمت شهری از زمان ظهر در ایران خصوصا چند دهه گذشته به چند دوره تقسیم میشود :

 

-حد فاصل سال های 1285(انقلاب مشروطه)تا1299 شمسی یعنی سال های پایانی جنگ جهانی اول چهره ایران متحول شد و در زمینه شهر سازی رشد و گسترش شهرها جز فعالیت ها و وظایف دولت تلقی میشد.

 

-درسال 1310 چهره شهرهای ایران در آستانه تحول جدی قرار گرفت و به دلیل فعالیت های مربوط به مدرنیسم و نو سازی چهره بافت های تاریخی تغییر کرد و خیابان ها ومیدان های وسیع در قلب بافت های تاریخی به وجود آمد که در شهر های گسترده مثل تهران گسترده تر نیز بود.

 

-در سال 1312 "قانون احداث توسعه معابر" تصویب شد.

 

-درسال 1320 قانون مذکور با عنوان "قانون توسعه معابر"بازنگری و اصلاح شد.

 

-از سال 1320 که مقارن با شروع حکومت پهلوی دوم میباشد عمران شهر ها از رونق افتاد طوری که در برنا مه های عمران ملی از سال 1327 بهسازی و نو سازی محلات چندان اهمیتی نداشته است.

 

- از دهه 1340 به تدریج مجددا شهرها رشد و توسعه یافت. و به دلیل رشد سریع شهر نشینی و فزونی جمعیت مشکلاتی در عرصه شهرها به وجود امد .

 

- در سال های 1314 تا 1347 احیا و مرم تبافت های فرسوده اقداماتی انجام شد و دراین راستا ارائه مقالات ،چاپ کتاب،اجرای برنامه های پژوهشی و برگزاری گرد همایی ها بوده است .همچنین دفتر بهسازی و بازسازی بافت های فرسوده شهری هم در این سال ها تاسیس شد(در وزارت ومسکن و شهرسازی)

 

-در سال های 1373 تا 1377 برای نخستین بار مسئله بافت های فریپسوده ئ تاریخی به صورت مدون و مکتوب مورد توجه مسئولان قرار گرفت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...