رفتن به مطلب

با بزرگ ترها ،شیرن تر است


Sabehat

ارسال های توصیه شده

با بزرگ ترها ،شیرن تر است

724717911615721814455828711121510925279172.jpg

 

استحكام عواطف خانواده در دست بزرگ والدها گذراندن اوقات فراغت اعضای خانواده با یكدیگر مخصوصاً پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با نوه‌هایشان، روابط خانوادگی را بهبود بخشیده و سبب استحكام پیوندهای نسلی می‌شود. در یك تحقیق، دانشمندان دریافتند بودن اعضای خانواده در كنار یكدیگر و گذراندن اوقات فراغت و سپری كردن لحظاتی خوش در كنار پدربزرگ و مادربزرگ سبب نزدیكی اعضای خانواده و تضمین استحكام روابط می‌شود. دانشمندان معتقدند اوقات فراغت یك زمان و فرصت مهم و اساسی برای شكل‌دهی پیوستگی و عهد و میثاق نسل‌های متوالی یك خانواده است. علاوه بر این، روابط مؤثر پدربزرگ و مادربزرگ‌ها و نوه‌هایشان احساس مثبت و بسیار خوبی را نسبت به زندگی در آنها به‌وجود می‌آورد.

در یك تحقیق، رفتار شانزده پدربزرگ و مادربزرگ شصت و پنج تا هشتاد ونه سال و چهارده نوه هجده تا بیست و چهار سال در زمان‌های مناسب و در اوقات فراغتشان شامل مرخصی كاری، تعطیلات، مسافرت، آشپزی، خرید و باغبانی مورد مطالعه قرار گرفت.

در این زمان‌ها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها سوابق تاریخی، تجربه‌های شخصی، درس‌های زندگی، ارزش های خانوادگی، سنت‌ها و اهمیت پیوستگی خانوادگی را با نوه‌های خود در میان گذاشتند.

خانواده‌ای كه اوقات‌فراغت خود را با یكدیگر می‌گذرانند پیوستگی بیشتری دارند. علاوه بر این كارشناسان بر این باورند محبت و عشق والدین به فرزندان سبب می‌شود آنها این علاقه را به پدر و مادربزرگ و در آینده به فرزندان خود هدیه دهند

18221623610452243171622418120220687158251190.jpg

علاوه بر این بر طرح علایق مشترك بین آنها برای بیان احساسات نوه‌ها و دریافت اطلاعات جدید از آنها نیز تأكید شد. شركت‌كنندگان اظهار داشتند داشتن فعالیت‌های مشترك به آنها اجازه می‌دهد تا مسائل زیادی از یكدیگر بیاموزند و احساس دلبستگی بیشتری نسبت به همدیگر مشاهده كنند.

همچنین مبادله اطلاعات بین آنها و نوه‌ها علاوه بر بهبود روابط سبب شد تا پدر و مادربزرگ‌ها مسائل و تكنولوژی‌های جدید را فراگیرند.

 

دانشمندان از این تحقیق به عنوان تبادل اطلاعات، دانش و مهارت بین نسل قدیم و جدید نام می‌برند و آن را وسیله‌ای برای بهبود استحكام پیوند بین نسل‌ها می‌دانند.

آنها معتقدند خانواده‌ای كه اوقات‌فراغت خود را با یكدیگر می‌گذرانند پیوستگی بیشتری دارند. علاوه بر این كارشناسان بر این باورند محبت و عشق والدین به فرزندان سبب می‌شود آنها این علاقه را به پدر و مادربزرگ و در آینده به فرزندان خود هدیه دهند.

 

بخش خانواده ایرانی تبیان

منبع : روزنامه ایران

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...