رفتن به مطلب

پارک لوری شیکاگو


ارسال های توصیه شده

شرح پروژه:

باغ لوری، واقع در پارک میلینیوم مرکز شهر شیکاگو است. این باغ برتری های شهر شیکاگو، تاریخچه منظر شهری و مجالی برای سکوت برای مردم و زندگی شلوغ شهری ارائه می دهد. وجه تمایز این پارک با پارک های مشابه میلینیوم دیگر کاربرد مواد طبیعی و گیاهان واسط برای خلق یک تجربه فرهنگی به یاد ماندنی است.

 

مکان پارک:

باغ گیاه شناسی عمومی واقع در مرکز شهر شیکاگو است. مقابل بندشل (BANDSHELL) آمفی تاتر رو باز با نیم تاقی حمایت کننده ازسکوی نمایش ساخته شده توسط فرانک گهری و در پیوند با موسسه هنر شیکاگو اثر رنزو پیانو. باغ بر روی سقف دریاچه جلویی پارک میلینیوم قرار دارد و به نوعی یک Roof Garden می باشد.

 

01.jpg

 

 

02.jpg

 

 

03.jpg

 

مفهوم :

باغ از یک زمین باتلاقی رشد کرد و سر به آسمان کشید. همانند خود پارک میلینیوم که بر روی شوره زار های ساحلی کم کم تبدیل به محوطه راه آهن و سپس پارکینگ تا یک باغ بر روی سقف شد. باغ لوری کنتراست بین گذشته و حال را که در این سایت موجود است بر می انگیزاند.

شبکه قوی خیابان های شیکاگو خصوصیات فیزیکی را به وجود می آورند که عمدی نیست. راه آهن از اطراف به درون این شبکه وارد می شود و زوایای کج از مرکز شهر تا حواشی آن ادامه و گسترش می یابد. مسیرها و دیگر فرم های پارک لوری از این الگوها و فرم های قوی و مشخص شهر شیکاگو الهام گرفته شده است.

پارک لوری الگو های گرانت پارک، اتاق های محصور شده توسط درخت و گردش محیطی و دیدهای محوری را ادامه می دهد و این خصوصیات را به شکلی که سایت و زمینه خاص آن قابل تشخیص باشد، ارائه می دهد.

علاوه بر تاریخچه و زیر ساخت ها، طراحان می بایست جمعیت زیاد (حدود 10000 نفری) را که بعد از کنسرت از محوطه بندشل خارج می شوند و به سمت جنوب سایت می روند را به حساب آورند.

 

 

04.jpg

 

 

05.jpg

 

اهداف و برنامه طراحی:

کانسپت طراحی این باغ پاسخی است به تاریخ غنی سایت و شهر و درک و بیان حال و آینده شهر شیکاگو. کنتراست منظر مناطق شیکاگو، آشکارا در تراش مشخصه های زمینی و درختان دیده می شود. یک سری پرچین های قوی محوطه داخلی باغ را از سمت شمال و غرب محصور می کند. از سمت موسسه هنر، به نظر می آید که پهنای آن از بند شل، فرانگ گهری در شمال حمایت می کند.

این پرچین ها یک دیوار زنده است که داخل باغ را از جمعیت زیادی که از پیاده روها عبور می کنند، محافظت می کند که از یک سری فریم های فلزی یا آرماتور بوجود آمده است که انواع مختلف گیاه را به شکل یک پرچین به یادماندنی درآورده است.

در میان پرچین ها، باغ دارای دو گونه گیاه در داخل است که توسط درختان و گیاهان همیشگی پر شده اند. دو حیطه مشخصات فرمی خود را دارند ولی با یک پیچ و تاب ترکیب شده است. دو حیطه به نام های صفحه تیره و صفحه روشن، کاملاً با هم در تضاد هستند. قسمت تیره اشاره به گذشته باتلاقی و رازآلود سایت و شهر دارد. بازدید کنندگان غوطه ور شدن در حجم زیادی از گیاه و فرم های زمین را تجربه می کنند. قسمت روشن به شیکاگوی مدرن و کنترل هنری طبیعت بر می گردد. مسیرهای رو به بالا و دید رو به پایین به گیاهان، تجربه نشاط آوری از دیدن منظر کنترل شده روشن و تمیزی به بیننده می دهد.

درز، کرانه بین دو صفحه است. ترکیب شده از مسیر پیاده روی که بر روی آب کم عمق قابل دیدنی شناور است. جهت یابی درز بیان کننده حفظ زوایای قدیمی دیوارهای تحتانی سایت را که کرانه میان دریاچه و زمین را به وجود آورده اند، می باشد. آن درز تاریخ شهر شیکاگو را نشان می دهد، اولین تلاش ها برای برخاستن از زمین باتلاقی، مسیر های پیاده چوبی. این سازه به شهر اجازه داد تا روند رشد خیابان ها و شهرها را از سطح آب پیش بگیرد. درز قطع می شود به عنوان حرکت از غوطه وری وحشی در صفحه تیره به قسمت کنترل شده و قدرتمند روشن.

در طی فصل بهار و ابتدای تابستان، رودخانه ای از سلویای بنفش از میان منطقه روشن عبور می کند. در ماه های تابستان قسمت روشن شکوفا می شود توسط رنگ های روشن گلهای طبیعی چمنزارهای غرب میانی، که با دقت توسط کارفرمای گیاهان، پیت ادولف انتخاب شده اند.

 

06.jpg

 

 

07.jpg

 

 

08.jpg

 

 

پوشش برفی تمام پارک و مسیر آبی را که در زمستان خالی می شود، می پوشاند.

09.jpg

 

 

درزها یک جایگاه نشستن برای شیکاگویی ها مهیا می کنند تا با فرو کردن پا در آب انبساط خاطر پیدا کنند.

10.jpg

 

 

11.jpg

 

 

شب هنگام دیواره های درزها روشن می شوند به وسیله چراغ هایی که زیر مسیر پیاده روی پنهان شده اند و نور رو به دیوار ها منعکس می شود به داخل آب جاری کم عمق دون درزها.

12.jpg

 

 

سایت در فصل بهار

13.jpg

 

 

سایت در تابستان و پاییز

14.jpg

 

 

سایت در زمستان

15.jpg

 

PROJECT RESOURCES

 

Perennial Planting Design: Piet Oudolf

Perennial Grower: Northwind Perennial Farms

Conceptual Review: Robert Israel

Project Management: Spectrum Strategies

Local Landscape Architect: Terry Guen Design Associates, Inc.

Structural and Civil Engineer: KPFF Consulting Engineers

Irrigation Design: Jeffrey L. Bruce & Company, LLC

Mechanical and Electrical Engineer: EME, LLC

Lighting Design: Schuler & Shook, Inc.

Water Feature Design Consultant: CMS Collaborative

Parking Garage Engineer: McDonough Associates, Inc.

Specification Writer: ArchiTech

Cost Estimator: Davis Langdon Adamson

Maggie Bench: designed by Gustafson Guthrie Nichol Ltd and available through Landscape Forms

Light Fixtures: Visor Open Air Luminaire by Erco

Mankato Kasota limestone by Mankato Kasota

Rayon Blue Granite by Associated Imports (contact: Mark.Chacon@associatedimports.com

هدا کاملی / دانشجوی کارشناسی ارشد منظردانشگاه تربیت مدرس / نشریه اینترنتی معماری منظر

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...