رفتن به مطلب

ديواربزرگ سبزدر افريقا ساخته مي شود


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

ديواربزرگ سبزدر افريقا ساخته مي شود

ايرن- رهاکيهان: شايد ديوار چين را همگي به عنوان بزرگترين ديوار دردنيا بشناسيم که براي محافظت از کشور چين ساخته شده است اما با گذشت هزاران سال خبرها حاکي از ساخت ديوار عظيمي از درختان در ساحاراي آفريقا است تا از هجوم بيرحمانه شن و پيشرفت صحرادرآفريقا جلوگيري کند

به گزارش خبرگزاري محيط زيست ايران به نقل از نشنال جغرافي، پيشنهاد ساخت ديواري متشکل از درختان در وسعت زياد از منطقه سنگال تا جيبوتي برنامه اي است که براي خنثي کردن پيشرفت بيشتر طوفانهاي شني در ساحاراي آفريقا در کنفرانس تغييرات جوي کپنهاگ سازمان ملل متحد مطرح شد.

بر اساس اظهارات رئيس جمهور سنگال و رئيس اين پروژه: درختان مانع پيشرفت صحرا خواهند شد.درمرکز و غرب آفريقا شهرهاي زيادي توسط صحرا احاطه شده اند وبر اساس آمارهاي درجه بندي سازمان ملل متحد تغييرات جوي بارندگي را در اين منطقه به شدت کاهش داده است.

" پاتريک گونزالس"از مرکز جنگلداري برکلي در دانشکده کاليفرنيا بيان کرد: در آفريقا خاک مناطق کشاورزي فرسايش يافته، سخت وآلوده شده است. اگر اين روند ادامه يابد بنا بر نقشه ها وتصاويرتا سال 2025، دو سوم از کشتزارهاي آفريقا از شن پوشيده خواهد شد. وي افزود: درختان تقريباً هميشه در برابر صحرا مقاوم بوده اند، چرا که درختان بطور طبيعي در مقابل بادزدگي طوفانهاي شني مقاوم هستند و ريشه هايشان براي تندرستي خاک منطقه موثر است بخصوص براي جلوگيري از فرسايش خاک. اما انتخاب گونه هاي درستي از درختان براي اين پروژه کاري است بسيار سخت. اين پروژه در حال بررسي بيشتر است تا بتوان از پيشرفت صحرا و طوفانهاي شني در آفريقا جلوگيري شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...