رفتن به مطلب

فضاپیمای ناسا وارد مدار عطارد شد/ تولد اولین قمر مصنوعی سیاره عطارد


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

فضاپیمای مسنجر روز سه شنبه هفته گذشته توانست برای اولین بار با تنظیم سرعت خود وارد مدار داخلی ترین سیاره منظومه خورشیدی شود و به این شکل سیاره عطارد برای اولین بار در طول حیاتش دارای یک قمر مصنوعی شد. به گزارش خبرگزاری مهر، با وارد شدن این فضاپیما به مدار عطارد، موجی از هیجان و خوشحالی مرکز کنترل مسنجر در لابراتوار فیزیکی کاربردی دانشگاه جان هاپکینز را فرا گرفت زیرا روزی که فرستاده ای زمینی بتواند برای اولین بار خود را به چنین موقعیت ارزشمندی برساند، روزی معمولی نیست.

به گفته "اد ویلر" مدیر علمی مأموریت مسنجر، چنین رویدادی تنها می تواند یکبار در تاریخ بشریت رخ دهد، که اکنون این اتفاق افتاده است. اکنون می توان حقایق بیشتری را درباره عطارد به دست آورد و بیشتر از همیشه درباره آن اطلاعات جمع آوری کرد.

مسنجر به زودی نقشه برداری از سطح عطارد و مطالعه بر روی ساختار ترکیبات سطحی ، زمین شناسی و بررسی اتمسفر سیاره عطارد را آغاز خواهد کرد.

 

 

631395_orig.jpg

 

 

رسیدن مسنجر به عطارد پایان سفر طولانی است که اولین قدمهای آن 15 سال پیش برداشته شده و پس از آن مسنجر در سال 2004 یعنی 6 سال پیش سفر اصلی خود را آغاز کرد. طی 6 و نیم سال گذشته مسنجر در میان منظومه خورشیدی سرگردان بوده و با طی کردن مسافتی برابر 7.8 میلیارد کیلومتر، 15 بار گردش در مدار خورشید را کامل کرده است.

بر اساس گزارش بی بی سی، طی 12 ماه آینده فضاپیمای مسنجر نقشه هایی با جزئیات ارزشمند را از سطح عطارد ترسیم خواهد کرد و ساختار سیاره، میدان مغناطیسی، تاریخچه زمین ساختی، و ساختار اتمسفری آن را در میان دیگر ویژگیهای این سیاره مورد مطالعه قرار خواهد داد. هدف نهایی این فضاپیما دستیابی به اطلاعاتی کامل تر درباره چگونگی تکامل منظومه خورشیدی است.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...