رفتن به مطلب

تزئین تخم مرغ برای سال خرگوش


afa

ارسال های توصیه شده

تزئین تخم مرغ برای سال خرگوش (قسمت اول )

 

سال 1390 سال خرگوش است . به همین مناسبت تزئیناتی را به شما پیشنهاد می کنیم که امیدواریم بتوانید آنها را در خانه آماده کنید و حال و هوای خرگوشی به سفره هفت سینتان بدهید.

 

0406_msl_baskets_xl.jpg

0406_msl_glitter_xl.jpg

0406_msl_polka_dotted_xl.jpg

la104017_0409_box2_xl.jpg

mla104017_0409_baskets_xl.jpg

3130_031208_doilyeasterbask_xl.jpg

kids_spring06_egg_xl.jpg

mla102835_0407_nest_ht_xl.jpg

mld105558_0410_pmeggs3b_xl.jpg

mld102312_0407_eggs_xl.jpg

در قسمت دوم این مجموعه ساخت و تهیه سه مدل از زیباترین این تخم مرغ ها را به شما آموزش خواهیم داد .

لینک به دیدگاه

تزئین تخم مرغ برای سال خرگوش (قسمت دوم)

 

در این قسمت آرایش تعدادی از تخم مرغ های قسمت اول را به شما کاربران عزیز آموزش می دهیم.

طرح اول :سروته تخم مرغ را با یک چاقوی مخصوص ( سرآن کج است ) سوراخ کنید. چاقوی خود را داخل سوراخ انتهایی کمی فشار دهید تا بزرگ تر شود. با یک دستمال این سوراخها را بپوشانید وکمی آن را تکان دهید به طوری که محتویات داخل آن به هم بخورد. سپس تخم مرغ را طوری نگه دارید که سوراخ کوچک تر بالا وسوراخ بزرگ تر پایین باشد.سوزن سرنگ را وارد سوراخ کوچک کرده وهوای آن را بصورت کامل وارد تخم مرغ کنید .با این کار محتویات داخل تخم مرغ از سوراخ بزرگ خارج خواهد شد (چنانچه لازم بود این کار را تکرار کنید.) لازم به ذکر است به جای سرنگ می توانید از تمییز کننده پیپ هم استفاده کنید. در انتها، تخم مرغ را با آب گرم خوب بشوئید و دوباره توسط سرنگ تمییز شده به همان روش قبلی آب آن را خارج کنید ودر جایی امن آن را بگذارید تا خشک شود.

egg2.jpg

اطرافتان را با چند دستمال پارچه ای بپوشانید.در یک شیشه دهانه گشاد یک قاشق چایخوری سرکه، 20قطره رنگ خوراکی ( رنگی که از لبو ، پیاز قرمز ویا نعنا گرفته باشید ) ویک فنجان آب گرم را با هم مخلوط کنید. سپس تخم مرغ ها را داخل این محلول فرو ببرید.چنانچه می خواهید رنگ تخم مرغ روشن باشد پس از 5 دقیقه ودر غیر این صورت پس از 10 دقیقه تخم مرغ ها را با ملاقه از داخل محلول در آورید وآن را درجایی مطمئن بگذارید تا خشک شود.لازم به ذکر است قبل از شروع دوره بعدی رنگ ها باید کاملا خشک شده باشند.

egge2.jpg

روی یک مقوا یا کاغذ رنگی یک کاربن قرارداده و روی کاربن یک کاغذ سفید بگذارید. سپس روی کاغذ سفید تصویر خرگوش، گل، پروانه و یا هر آنچه را می خواهید نقاشی کنید. قسمت نقاشی شده را توسط یک قیچی تیز کوچک از بقیه قسمتها جدا کنید برای طرحی که در نظر دارید چسب ها را به شکل نقطه ای به بدنه تخم مرغ بزنید، 20 دقیقه صبر کنید تا خشک شود، سپس کاغذ یا مقوای بریده شده را به همان نقاط بچسبانید.

eg2.jpg

با استفاده از یک سوزن بلند که ارتفاع آن کمی بیشتر از تخم مرغ است روبانی را به صورت دولا از داخل تخم مرغ رد کنید. و سر آن را از سمتی که از تخم مرغ بیرون آوردید گره بزنید.در سمت دیگر تخم مرغ نیز دو سرروبان را گره بزنید.

ege2.jpg

برای زیبایی بیشتر می توانید این تخم مرغ را از سر چند شاخه ویا هر چیز دیگری که سمبل فصل بهار باشد آویزان کنید.

طرح دوم : داخل تخم مرغ ها را مانند طرح اول خالی کنید .

raber2.jpg

با یک قیچی تیز وکوچک گلها را به آرامی ازدستمال سفره جدا کنید وقسمت های سفید را دور بریزید. نیازی نیست گلها را خیلی با دقت دور بری کنید زیرا سفیدی اطراف گلها در سفیدی پوسته تخم مرغ گم خواهد شد.

قسمتهایی از تخم مرغ ویا پشت گلهای بریده شده را به آرامی چسب بزنید وگلها را به تخم مرغ بچسبانید وباز آن را در گوشه ای امن رها کنید تاخشک شود. ( بهتر است با یک برس کوچک چسب را روی سطوح متخب تخم مرغ ویا پشت گلها پخش کنید.) تمام سطح تخم مرغ را یک لایه خیلی نازک چسب بزنید وبگذارید خشک شود.

raber3.jpg

می توانید این تخم مرغ ها را داخل یک سبد قرار دهید و آن را با روبان تزئین کنید و در کنار آنها از یک عروسک ، مجسمه سفالی و یا شکلاتی به شکل خرگوش استفاده کنید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...