رفتن به مطلب

بررسي عددي و تجربي نيروهاي آيروديناميكي وارد بر يک مدل پايه خودرو


ارسال های توصیه شده

بررسي عددي و تجربي نيروهاي آيروديناميكي وارد بر يک مدل پايه خودرو

 

در اين مقاله جريان در اطراف يك مدل خودروي Notch Back سه بعدي هم به طور عددي و هم به طور تجربي مورد مطالعه قرار گرفته و قسمت هايي که اثرات مهمتري در نيروهاي پسا و برا دارند، بررسي شده و منحني هاي مشخصه آنها رسم گرديده است. تغييرات زوايه شيشه عقب، تغييرات ضخامت صندوق عقب، استفاده از اسپويلر عقب، تغيير فاصله خودرو از زمين، تاثير حرکت ثابت مدل نسبت به زمين (مدل آزمايشگاهي در تونل باد) و متحرک مدل نسبت به زمين (حرکت واقعي) در نيروهاي آيروديناميکي از جمله مواردي هستند که در اين پژوهش بررسي شده اند. در شبيه سازي عددي از روش حجم محدود براي شبکه هاي بي سازمان و يک الگوريتم فشار مبنا براي حل معادلات ناويراستوکس استفاده شده و اثر مدل هاي مختلف توربولانس به منظور شبيه سازي آشفتگي نيز بررسي گرديده است. در اين پژوهش پس از مقايسه نتايج شبيه سازي عددي و تجربي توزيع فشار، اثر تك تك فاكتورهاي اشاره شده به طور تجربي يا عددي مورد ارزيابي قرار گرفته است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...