رفتن به مطلب

تاریخچه شرکت کادیلاک


spow

ارسال های توصیه شده

y6y273kms3pm2fh3njtm.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

کادیلاک لوکس ترین . گرانترین اتومبیل آمریکایی است. این شرکت خودروسازی از زیرمجموعه های جنرال موتورز است و پرچمدار صنعت اتومبیل سازی آمریکا به شمار می آید. این شرکت توسط آقای هنری فورد بوجود آمد. در واقع زمانی که آقای هنری فورد با شرکای خود دچار اختلاف شد و کارخانه ای را که خودش ساخته بود را ترک کرد، بسیاری از افراد زبده و مهندسان توانمند شرکت را با خود برد. در ابتدا وی قصد داشت تا شرکتی با محصولاتی غیر خودرویی تولید کند، ولی شرکا و مشاوران وی به وی پیشنهاد کردند تا قبل از فروش کارخانه به نوسازی آن و دستگاهها بپردازد. برای این منظور اقای Leand .M Henry دعوت به همکاری شد ولی وی به آقای فورد پیشنهاد داد تا کارخانه ای جدید برای تولید اتومبیلهای لوکس وبا کیفیت تاسیس کند. آقای للاند یک مهندس و طراح موتورهای چهارزمانه بود. وی یک موتور تک سیلندر با کیفت و با دوام ساخته بود و فقط باید روی یک خودرو امتحان می شد. در تاری 22 آگوست 1902 کارخانه ای جدید با نام کادیلاک تاسیس شد. البته روایت دیگری وجود دارد که می گوید آقای للاند در همان ورود اولیه خود با آقای فورد دچار اختلاف شد و با حمایت شرکای آقای فورد وی مجبور به ترک کارخانه شد. به هر حال اولین اتومبیل این شرکت با نام HP 10 Cadillack در سال 1902 با شباهتی فوق العده به فورد مدل A تولید شد. آقای للاند در شهر میشیگان یهنی زادگاه اتومبیل به شهرت رسید.شهر میشیگان توسط دریانوردی فرانسوی به نام Cadilac de sieur ,Mothe La de Laumet Antonie تاسیس شده بود. از اینجا بود که این شرکت نام کادیلاک را به خود گرفتو در واقع با انتخاب این نام آقای للند همانند فراری و پورشه سعی کرده بود تا نام شهر خود را جاودانه کنند.

نشان این اتومبیل هم برگرفته از سردز قلعه ای است که در ابتدای تاسیس میشیگان در آن بنا نهاده شده بود. این نشان در واقع نشان رسمی خانواده ی همان دریا نورد فرانسوی است.

 

 

bj5p4sk32luy223hp.jpg

 

Cadillac CTS Coupe 2011

9owmzbcrrh8skvgq4.jpg

ks155thrqtxc6ghpltfr.jpg

 

Cadillac CTS Coupe 2011

 

yvm5ied5re5207p8nwao.jpg

 

cadillac 2009

 

gzgbawbldadf4n2ay49c.jpg

wv7k9fqyoefwvouzj5p.jpg

cadillac 2003

 

715ix7ib82gmghyv4zhc.jpg

8t18vslfeia3n6b94mzs.jpg

Cadillac 2001

 

jrdrv2iahv33ddbz75by.bmp

 

Cadillac Coupe de Ville 1979

 

m2mqz7iunys683uomdo.jpg

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...