رفتن به مطلب

تشخصی حافظه تقلبی - فریب‌‌ظاهر Flash کارت ها را نخورید


ارسال های توصیه شده

فریب‌‌ظاهر Flash کارت ها را نخورید! از چند سال گذشته تا به امروز، استفاده از فضاهای ذخیره داده قابل حمل، در قالب حافظه‌های فلش یا فلش‌دیسك‌های یواس‌بی هر روز بیش از پیش در میان اقشار مختلف مردم رایج شده و جهت ذخیره انواع داده‌ها و جابه‌جایی مدارك وعكس‌ها و انواع اشكال گوناگون محتوای چند رسانه‌ای مانند فایل‌های موسیقی و فیلم به‌كار گرفته‌می‌شود. ‌ ‌

با گسترش روزافزون دسترسی مردم به انواع دستگاه‌ها و لوازمی كه كاربرد روزمره این فضاهای ذخیره داده قابل حمل را هر روز بیشتر و بهتر از قبل پشتیبانی می‌كنند، به‌تدریج كاربرد آنها به‌صورت نیازی عمومی و روزمره برای تعداد بسیار زیادی از كاربران رایانه و به‌صورت یكی از لوازم سرگرمی دیجیتال در آمده است. هم‌زمان با پیشرفت همه فناوری‌ها، فلش‌دیسك‌های یواس‌بی نیز همواره از نظر افزایش ظرفیت ذخیره و سرعت تبادل داده و كاهش ابعاد اندازه در حال تغییر و تحول هستند و امروزه این عوامل به‌عنوان مهم‌ترین گزینه‌های جذب مشتری مورد توجه دست‌اندركاران این صنعت و عرضه‌كنندگان این محصول بوده و برای مصرف كنندگان این محصول نیز در خور ارزش و اهمیت هستند. ‌ ‌

سناریوی تقلب و سوء‌استفاده‌ ‌در این میان افرادی سودجو و فرصت‌طلب با علم و آگاهی از این مساله (نیاز و علاقه روزافزون مردم به ‌این محصول) و با هدف كسب سود بیشتر، به سفارش و واردات انواع تقلبی این وسیله، بعضا با جعل مارك‌ها و مدل‌های معروف و شناخته شده و چاپ ظرفیت‌های كاذب از چند تا چند صد گیگابایت روی آنها، از كشورهای آسیایی، به‌ویژه چین اقدام می‌كنند و این نوع فلش‌دیسك‌ها را در برخی از شهرهای مرزی و شهرستانهای پرمسافر كمی ارزانتر از انواع واقعی به گردشگران و مسافران می‌فروشند.

پرده اول نمایش‌ ‌این نوع فلش‌های تقلبی دارای یك مدار الكترونیكی هستند حاوی مجموعه‌ای از قطعات الكترونیكی و یك نوع مدار مجتمع یا ‌IC‌ كاذب كه در اصطلاح »آی‌سی قیری« نامیده می‌شود.

فروش فلش دیسك‌های تقلبی توسط سودجویان ‌ ‌

بخش اول مدار طوری برنامه‌ریزی شده كه در هنگام اتصال فلش‌دیسك تقلبی به رایانه، آن‌را به‌عنوان فضای ذخیره داده قابل حمل و با ظرفیت ذخیره داده كاذبی كه روی آن چاپ شده، جازده و به دستگاه معرفی می‌كند. فروشنده‌های سودجو نیز با علم به این مطلب، آنها را با رایانه نوت‌بوك آزمایش كرده و بعضا فایل‌های كم‌حجمی را نیز در آن ذخیره و اجرا می‌كنند. مشتری از همه جا بی‌خبر نیز با مشاهده این آزمایش گول خورده و آن را می‌خرد.

پرده دوم نمایش‌‌ ‌بخش دوم مدار تقلبی آنها كه همان آی‌سی قیری است و به‌طور كاذب نقش حافظه فلش ‌(Nand)‌ را ایفا می‌كند و دارای ظرفیت ذخیره داده‌ای از چند تا چند صد مگابایت است، به تغییرات جریان و ولتاژ برق و حرارت و اتصال الكتریكی بسیار حساس بوده و آسیب‌پذیر است كه همین امر موجب كم‌دوام بودن و كوتاهی عمر این نوع فلش دیسك‌های تقلبی است.

جمع بندیآگاهی و هوشیاری مصرف‌گنندگان و كاربران و برخورد قاطع مسوولان را باید از مهم‌ترین عوامل برای جلوگیری از این قبیل تقلب‌ها و سوءاستفاده‌های افراد فرصت‌طلب و سودجو دانست.

این نوع تقلب نتیجه‌ای فراتر از زیان مالی مردم در پی خواهد داشت كه به‌عنوان نمونه، می‌توان به از بین رفتن فایل‌های داده بسیار ضروری، مدارك شخصی و اداری اشاره كرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...