رفتن به مطلب

همه چیز در مورد اسکناس‌های ۱۰۰دلاری جدید


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

اسکناس‌های ۱۰۰ دلاری جدید با طرحی تازه و امکان جعل به مراتب کمتر، فوریه ۲۰۱۱/بهمن ماه امسال به چرخه مالی ایالات متحده اضافه شده است .

به گزارش ورد آی تی , طرح اولیه این اسکناس‌ها آوریل ۲۰۱۰/فروردین‌ماه امسال رونمایی شده است. در این طرح تازه یک جوهر‌دان کنار تصویر بنجامین فرانکلین اضافه شده است که با تغییر زاویه اسکناس، ناقوس آزادی درخشان میان آن محو و مجددا پیدا می‌شود. نوار امنیتی اسکناس‌های جدید سه‌بعدی طراحی شده و مرکب آنها هم با تغییر زاویه اسکناس تغییر رنگ می‌دهد.

دستگاه‌های فعلی چاپ اسکناس می‌توانند در هر ساعت ۱۰هزار برگ اسکناس چاپ کنند اما این عدد در مورد اسکناس‌های جدید به دلیل تازگی طرح و پیچیدگی بیشتر آن به ۸۰۰۰‌برگ در ساعت تقلیل یافته است. ظرفیت دستگاه‌های چاپ ۵ ردیف ۸۸۸ برگی یا در مجموع ۴۴۴۰ برگ است که ارزش آنها معادل ۱۴٫۲ میلیون دلار/۱۴٫۲ میلیارد تومان خواهد بود.

پس از انجام مراحل چاپ نوبت به فرایند بازرسی اسکناس‌ها می‌رسد. در این مرحله با استفاده از جریان هوا هر ورق از اسکناس‌ها بلند می‌شود تا سطوح زیرین و بالایی آن توسط دوربین‌ها بررسی شوند. چیزی حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد اسکناس‌های هر برگ، بدون نقص هستند اما همیشه اسکناس‌های معیوبی وجود دارند که از چرخه خارج خواهند شد و پس از آن از بین برده می‌شوند.

در نهایت تک‌تک اسکناس‌ها در دسته‌های ۱۰۰‌تایی در اختیار کارگران مرکز چاپ و نتشر اسکناس قرار خواهند رفت تا مجددا بازبینی شوند. مطابق قوانین و برای جلوگیری از گم‌شدن اسکناس‌ها، باید هم‌زمان حداقل دو نفر از این کارگران در محل بررسی این ۱۰۰ اسکناس حضور داشته باشند.

اسکناس‌های بازبینی شده در بسته‌های ۱۰هزار دلاری بسته‌بندی و ذخیره خواهند شد. این تمام داستان تهیه اسکناس‌های تازه‌ای است که توسط وب‌سایت‌های متعلق به دولت بسیار‌ایمن و با احتمال پایین جعل ارزیابی شده‌اند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...