Peyman 16150 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 اسفند، ۱۳۸۹ بررسی پدیده خوردگی در خودروهای دوگانهسوز سعید آریائیان - كارشناس ارشد مهندسی مواد ، اداره مهندسی قطعات متالورژی شركت سايپا Aryaeian@saipacorp.com چکیده: خوردگی سرسیلندرها یكی از مشكلات خودروها میباشد. این خوردگی كه در صفحه اتصال سرسیلندر به بلوك سیلندر اتفاق میافتد ، سبب بروز مشكلات عدیدهای میگردد. كاهش نیروی خودرو ، روغنسوزی و داغ كردن خودرو از پیامدهای این خوردگی میباشد. برای توجیه این خوردگی دلایل متعددی میتواند وجود داشته باشد ؛ همچون گازسوز شدن خودروها ، بالارفتن دمای كاری موتور ، ناكارآمد بودن واشر سرسیلندر و خورنده بودن ضدیخهای مورد استفاده. هر یك از این عوامل به نحوی در این خوردگی میتوانند تأثیرگذار باشند. از جمله راهكارهای پیشنهادی برای جلوگیری از این مشكل میتوان به استفاده از واشر سرسیلندر و ضدیخهای مناسب ، تغییر آلیاژ مورد استفاده در سرسیلندر و عدم گازسوز كردن این خودروها اشاره كرد . برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده