رفتن به مطلب

بررسی تخصصی سامسونگ i300: تلفن هوشمند با ديسک سخت


ارسال های توصیه شده

سامسونگ I300 :

شکی نيست که تلفن هوشمند جديد Samsung I300 دارای بهترين ويندور موبايلos است که يک ديسک سخت 3GB ، صفحه نمايش با کيفيت ، کليد حرکتی منحصر بفرد ونرم افزارهای بسياری دارد که در ميان آنها نرم افزار موسيقی احتمالاً بسيار موفق است . تجهيزات تلفن در يک ساختارفشرده و زيبا قرار گرفته اند .

سامسونگ به اين دليل معروف است که اغلب OS تلفن های هوشمند خو د را تغيير می دهد . Samsung I300 با ويندور موبايل Microsoft 2005 ارائه شد اما نسخه نهايی با دومين ويرايش Microsoft ويندور موبايل 2003 OS کار می کند

 

i300_l.jpg

 

مزايا :

• ويندور موبايل OS

• ديسک سخت 3GB

• صفحه نمايش شفاف

• رابط استاندارد برای Earphone و دوربين مگا پيکسل

 

معايب :

• انتقال کند داده ( USB 1.1 )

• EDGE ، Wi-Fi يا نسل سوم ندارد

• فقط از طريق آداپتور دارای سوکت 3.5 ميليمتر می باشد

 

طراحی :

سامسونگ I300 در نگاه اول دستگاه بزرگی بنظر می رسد اما اندازه واقعی آن ١١٣ x ٤٨ x ٢٠ ميليمتر است. در دست گرفتن تلفن ، راحت است و استحکام خوبی دارد . لبه های آن به قدر کافی گرد هستند و بنابراين کار با آن آسان است بعلاوه محل دکمه های کنترل تقريبا مناسب است ، فقط وزن 130گرم آن است که در مقايسه با ساير تلفن ها ، تفاوت ايجاد می کند . به پوشش نقره ای گوشی نگاه کنيد، در هر دو طرف آن دو LED رنگی وجود دارد که شما را در مورد وضعيت عملکردی تلفن آگاه می کند .بعضی افراد خواهان اين نوع شاخص هستند و متاسفانه هر چه زمان پيش می رود سازندگان آن را کمتر بکار می گيرند .

ta1.jpgta2.jpgta3.jpgta4.jpg

 

ابتکار واقعی کنترل زير صفحه نمايش مشاهده می شود. حلقه نقره ای آن می تواند بعنوان يک کليد حرکتی بکار گرفته شود ، بعبارت ديگر شما می توانيد در تلفن حرکت کنيد و عملکرد های آن را با فشار دادن دکمه ، در چهار جهت کنترل نماييد . فشار بر بخش سياه ميانی انتخاب را تائيد می کند ، اگر چه حلقه نقره ای يک ويژگی عجيب ديگر نيز ارائه می دهد و در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت آن حرکت می کند . يک برآمدگی کوچک روی حلقه وجود دارد که هنگام چرخاندن دکمه ، مانع لغزش انگشت کاربر می شود . محدوده کليدهای عملکردی کاملا استاندارد است ، درست زير صفحه نمايش يک جفت Soft key مشاهده می کنيد که به همراه دکمه Back و يک دکمه برای دسترسی سريع به منوی اصلی می باشد ، دکمه های بعدی دکمه های قرمز و سبز است که برای تماس های دريافتی و ارسالی بکار می رود .

 

ta10.jpgta11.jpgta12.jpgta13.jpg

 

دو باتری به شما امکان می دهد که زمان بيشتری به موسيقی گوش کنيد ، در قسمت پايين تلفن رابط سيستم را می بينيد ، پورت مادون قرمز در لبه بالايی قرار دارد . طرف چپ سامسونگ I300 دارای دکمه های نقره ای ولوم ، کليد پخش Music player داخلی ودکمه ای برای فعال کردن نرم افزار صوتی است. يک رابط دو شاخه ای برای Earphone نيزوجود دارد ، در طرف ديگر تلفن می توانيد دوربين را روشن کنيد ، صفحه کليد را قفل کرده يا تلفن را غير فعال نموده و از آن فقط بعنوان يک کامپيوتر جيبی استفاده کنيد ، بايد به محل کارت حافظه Trans Flash اشاره کرد ، سامسونگ به اين دليل که تمامی سوکت ها را با دقت و ظرافت پوشانده است در خور تحسين می باشد .

ta5.jpgta6.jpg

 

در پشت تلفن لنز دوربين به همراه يک LED فلاش و يک شيشه محدب مشاهده می شود که به ايجاد خود نگاره کمک می کند. بلندگو های استريو نيز در دوطرف تلفن ، بالای باتری قرار گرفته اند . باتری اصلی 1000 mAh توان دارد که قسمتی از قاب پشت را تشکيل می دهد . دوام باتری بد نيست اما عالی نيز نمی باشد . اگر خيلی زياد با تلفن بازی کنيد و بخصوص اگر از ديسک سخت داخلی استفاده نماييد تقريبا نياز است که در روز بعد آن را شارژر کنيد . باتری ديگری با توان بالاتر نيز وجود دارد که دوام آن دو برابر بوده و برای مثال در تعطيلات طولانی به شما کمک می کند . تنها ايراد آن اندازه بزرگترش می باشد و زمانيکه در تلفن قرار داده می شود آنرا کاملا حجيم نشان می دهد .

شارژر روميزی می تواند تلفن و باتری را شارژر کند که طراحی آن تقريبا حجيم است و بخوبی روی ميز قرار می گيرد و يک خروجی برای آداپتور در حال شارژ و برای کابل USB دارد که در نهايت می تواند به PC وصل شود .

 

ta7.jpgta8.jpgta9.jpg

لینک به دیدگاه

صفحه کليد :

دليلی برای شکايت از صفحه کليد وجود ندارد ، کليدها از پلاستيک سخت ساخته شده اند ، رديف های جداگانه توسط فضای مشخص ، تفکيک شده اند و لمس آنها راحت است . شايد علامت لمس روی کليد ميانی کمی محسوس تر باشد ، کليدها هيچ وقفه ای ندارند و برآمدگی آنها ايده آل بوده و واکنشها يشان سريع است ، تمامی اينها امکان نوشتن سريع و راحت را با خطای کمتر کليدها فراهم می کند .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

صفحه نمايش :

تقريبا نيمی ازقاب جلوی تلفن را صفحه نمايش رنگی بزرگ آن تشکيل می دهد . طبق انتظار، اين صفحه نمايش فعال بوده و برای شفاف نشان دادن با تمامی توان خود امکان تکنولوژی TFT را فراهم می کند . سطح صفحه نمايش CM ٣ x ٤ می باشد و 76800 پيکسل را در يک ماتريس ٢٤٠ x ٣٢٠ جای می دهد ، هر پيکسل می تواند ٢٦٢kرنگ را نشان دهد . صفحه نمايش طبق حالت بکار گرفته شده می تواند از 6 تا 11 خط متنی را جای دهد .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

صفحه نمايش جديد سامسونگ I300 واقعا يک صفحه نمايش رده بالا است و کيفيت آن فراتر از انتظار است . تصوير گرافيکی بعلت ادغام بين وضوح بالا وسطح بزرگ بسيار طبيعی بنظر می رسد . سرعت ترسيم مجدد مانند يکنواختی نور زمينه ، استثنائی است .صفحه نمايش زير نور مستقيم خورشيد نيز خوانا است .

 

ساختار منو :

منوی اصلی شامل يک ليست طولانی از نرم افزارها است که در چندين بخش قرار می گيرند و هر يک دارای 9 آيتم می باشد . متاسفانه تلفن امکان مرتب کردن مجدد منو را فراهم نمی کند و فقط يک مکان نما به شما می دهد که ميانبر ها را برای نرم افزارهای گوناگون به ياد آوريد . با اين وجود اگر برنامه خاصی را نصب کرده ايد و محل آن در مرکز منو است به راحتی می توانيد يک بار ديگر از ابتدا ياد آوری کليدهای ميانبر را آغاز کنيد . کليد های ميانبر بخوبی کار می کنند ، برای اجرای يک نرم افزار از پيش تنظيم شده فقط کليد عددی مناسب را فشار داده و نگه داريد ، تلفن تا 99 ميانبر متفاوت را ياد آوری می کند . اگر نياز است که از يک ميانبر دو وضعيتی استفاده کنيد ، نخستين کليد عددی را فشار داده و سپس کليد عددی دوم را فشار داده و نگهداريد. تقريبا ٥٠ MB حافظه در داخل تلفن پيدا می کنيد . سامسونگ I300 نيز ٣٩ MB از RAM ذخيره شده برای اجرای برنامه ها را در اختيار دارد .

sakh1.gifsakh2.gifsakh3.gifsakh4.gif

 

تلفن هوشمند I300 کاملا سريع است و شما را اصلا منتظر نمی گذارد . برنامه های در حال اجرا بسته نمی شوند ، بلکه در عوض اگر فضای کاری بيشتری نياز باشد سيستم به طور اتوماتيک آنها را در زمينه کوچک می کند(Minimize ). اگر نياز است که نرم افزاری را بطور دستی ببنديد از Task Manager استفاده کنيد .

لینک به دیدگاه

تماس و دفترچه تلفن :

دفترچه تلفن فورا با MicrOSoft outlook هماهنگ می شود . 44 زمينه مختلف می تواند برای هر مخاطب تعيين شود که شامل جزئياتی مانند نام همسر ، اسامی کودکان و نام معاون و اطلاعات تماس است ، برای هر مخاطب نيز می توان يک ملودی زنگ و يک تصوير جداگانه تعيين کرد ، البته امکان هماهنگ کردن تصوير وجود ندارد . جستجوی دفترچه تلفن واضح است ، فقط نياز است که کليدهای حرف مورد نياز را فشار دهيد – درست مانند فرهنگ لغت T9 هر يک را فقط يکبارفشار می دهيد . نيازی نيست جستجو لزوماً از طريق دفترچه تلفن صورت گيرد ، شما می توانيد اسامی را مستقيما از صفحه نمايش اصلی نيز بنويسيد همچنين می توانيد طبق اسم فاميل نيز جستجو کنيد – در اين مورد برای تلفن فرقی ندارد زيرا بطور همزمان وارد هر دو زمينه می شود .

يکی از شماره های تعيين شده برای هر مخاطب بصورت پيش فرض تنظيم می شود – شماره ای که براحتی با يک فشار روی کليدسبز ، شماره گيری می شود . برای دسترسی به بقيه شماره ها حلقه را به سمت چپ و راست فشار دهيد و ليست آنها را روی صفحه نمايش مشاهده کنيد يا تمامی جزئيات تماس را ببينيد و شماره مورد نظر را انتخاب کنيد .

pho1.gifpho2.gifpho3.gif

 

سامسونگ I300 پروفايل زنگ دارد که شما به دلخواه می توانيد آنها را تنظيم کنيد . يکی از پروفايل ها ، فرستنده را غير فعال می کند و بنابراين برای مثال ، تلفن می تواند در يک هواپيما استفاده شود . گروهها از دفترچه آدرس در outlook گرفته می شوند و درنتيجه بصورت فيلترهايی برای دفترچه تلفن بکارمی روند . تلفن امکان نمی دهد که گروهها طوری تقسيم شوند که به آنها دسترسی داشته باشيد و سايرين امکان دسترسی به آن را نداشته باشند . زنگ های پلی فونيک 64 صوتی هستند. مشکل اين است که سامسونگ I300 همانند بعضی مدل های HTC از MP3 بعنوان ملودی زنگ پشتيبانی نمی کند ، خوشبختانه می توانيد از فرمت WMA استفاده کنيد ، تلفن همچنين دو گزينه ويبره دارد – ويبره ای که پيش از آغاز ملودی زنگ ، اجرا می شود و ويبره ای که پيش از ملودی و همزمان با آن فعال می شود . نوع هشدار بايد به طور مرکزی تنظيم شود ، پروفايل ها فقط بر ولوم و ساير پارامتر های همانند تاُثير دارند .

 

پيام :

تلفن با پيام های Email ، SMS و MMS کار می کند .نرم افزار SMS زمانيکه برای اولين بار و پيش از ذخيره شدن در حافظه فعال شود ، اجرای آن زمان زيادی بطول می انجامد . همچنين پيش از دسترسی به ويرايشگر نيز بايد چند ثانيه منتظر بمانيد . زمانيکه SMS را نوشتيد به سادگی شماره تلفن مخاطب را وارد کرده يا آن را از دفترچه تلفن انتخاب کنيد . ويرايشگر علائم نوشته شده و تعداد پيام هايی که يک متن طولانی تر به آن تقسيم شده است را محاسبه کرده و نشان می دهد . بيش از 50 مورد از آنها می تواند وجود داشته باشد . ويرايگشر SMS مجهز به فرهنگ لغت T9 است .

m1.gifm2.gifm3.gifm4.gif

 

ويرايشگر MMS راحت و سريع است ، يک MMS می تواند شامل متن ،عکس ، فيلم و فايل های موسيقی باشد . ويرايشگر از صفحه بندی صفحه نمايش نيز پشتيبانی می کند ، بعلاوه هر تصوير می تواند از پيش زمان بندی شود . جستجوی مخاطب تا حدودی بی فايده بنظر می رسد . فرهنگ لغت T9 در اين مورد به شما کمکی نمی کند و امکان جستجوی مخاطب از طريق نخستين حرف نيز وجود ندارد و شما بايد در کل ليست جستجو کنيد . مرورگر Email از POP3 يا IMAP4 پشتيبانی کرده و با Outlook هماهنگ می شود .

m5.gifm6.gifm7.gif

 

شما می توانيد انتخاب کنيد که پيام های دانلود شده چقدردرحافظه باقی بمانند . تلفن ، کل Email ها و يا فقط عناوين آنها را دانلود می کند ، يا چيزی بين آنها : 500 ، 1000 يا 5000 کاراکتر اول و بعلاوه Email client می تواند برای چک کردن محتوای صندوق پستی شما در فواصل زمانی منظم تنظيم شود . نرم افزار Email تمامی پيوست های شناخته شده را باز می کند : عکس، فيلم ، صدا و فايل های متنی . نسخه ويندور موبايل OS نصب شده از نرم افزارهای Office پشتيبانی نمی کند . برای مشاهده فايل های word يا برگه های گسترده Excel ، نرم افزار Picsel Viewer به شما کمک می کند که بخشی از OS نيست . تلفن اين امکان را به شما می دهد که به طور مستقيم به Email ها پاسخ دهيد ، آنها را ارسال کنيد يا به پوشه ديگری انتقال دهيد . نوشتن Email می تواند با استفاده از فرهنگ لغت T9 آسان شود . برنامه MSN Messenger نيز بصورت يک بخش استاندارد از ويندور موبايل OS موجود است .

 

موسيقی :

سامسونگ I300 دارای قابليت موسيقی است و يک player عالی دارد که می تواند فرمت های گوناگون را پخش کند . Player فايل ها را بر اساس نام خواننده يا نام آلبوم جدا می کند و البته فايل ها را از فهرست راهنما می خواند . اگر حافظه 3GB روی ديسک سخت ، برای شما کاملاً کافی نيست می توانيد داده های چند رسانه ای ديگر را روی کارت حافظه Micro SD ( Transflash ) ذخيره کنيد .

mu1.gifmu2.gif

پخش موسيقی

 

کيفيت صوتی بعلت Earphone های خوب ، واضح است که مجهز به يک رابط خاص می باشند . از آنجايی که کابل آنها دارای يک دکمهُ کنترل و يک ميکروفن است ، آنها می توانند بصورت يک هندزفری نيز بکار گرفته شوند . با اين وجود شکی نيست که طرفداران موسيقی از آداپتور اضافی استفاده می کنند که در بسته بندی عرضه شده است زيرا آنها با اين روش میتوانند هر نوع Earphone ديگر را با استفاده از يک سوکت استاندارد 3.5 ميليمتر به تلفن وصل کنند . بعلاوه ،خود آداپتور مجهز به يک دکمه کنترل و يک ميکروفن است . همچنين گيره ای برای وصل شدن به لباس دارد . ميتوان از طريق يک جفت بلندگوی استريو نيز به موسيقی گوش داد و کارايی صوتی برای چنين دستگاه کوچکی شايان تحسين است . در اينجا به نرم افزارهايی دسترسی داريد که در تمامی تلفن های هوشمندی که با OS کار می کنند ، يکی است .

mu3.jpg

عملکرد های تلفن در سامسونگ I300 بسيار خوب است . اين کارآيی طی يک مکالمه تلفنی کاملا واضح است و در آن صدا ، واضح و بقدر کافی رسا می باشد .

لینک به دیدگاه

دوربين :

دوربين سامسونگ I300 – خيلی کند است و پس از گرفتن عکس چندين ثانيه طول می کشد تا دوربين برای گرفتن عکس بعدی حاضر شود . بنابراين دو عکس متوالی کمتر از 15 ثانيه طول نمی کشد . پخش ديافراگم نيز با وقفه های قابل توجه صورت می گيرد . در حقيقت تلفن دو ثانيه بعد از فشار دادن دکمه و نواختن صدا عکس می گيرد . گزينه های تنظيم دوربين کاملاً استاندارد است ، کيفيت تصاوير بسيار خوب است اما استثنايی نيست .

cam1.gifcam2.gifcam3.gifcam4.gif

 

زوم ديجيتال ٤x است و کيفيت آن کم و بيش رضايت بخش می باشد ، نرم افزارفيلم کاملا بی فايده است .

 

ساير امکانات :

سامسونگ I300 بواسطه ديسک سخت با توان ٣ GB می تواند مقدار زيادی از داده ها را ذخيره کند ، حتی از ديسکهای سخت معروف CF TYPE 11 کوچکتر است که اندازهُ آنها قابل مقايسه با يک کارت Compact Flash می باشد . سرعت انتقال آن باعث تاُسف است . تلفن با رابط کند USB 1.1 کار می کند ، بدتر اينکه حتی با ديسک سخت جديد نيز نمی تواند از سرعت استاندارد قديمی USB استفاده کامل نمايد . سرعت متوسطی که تلفن با آن فايلهای بزرگ را باز کرده و دانلودمی نمايد ٠.٧٥ MB / S می باشد . ويندوز تغييری نکرده است.

سيستم کنترل در سامسونگ I300 اساساً شبيه ساير تلفن های دارای OS است . تنها استثناء در اينجا قسمت حرکتی غير معمول آن است .با اينکه کليد حرکتی در يک تلفن هوشمند با ويندور موبايل OS کمی متفاوت از موبايل معمولی می باشد ، ياد گرفتن آن ساده است . چيزی که نمی توان به آن عادت کرد اين است که تلفن در موقعيت های خاص اين امکان را نمی دهد که فقط با استفاده از کليد تعيين شده برای برگشت به عقب در منو از اين عملکرد استفاده کنيم و بايد کليد ديگری را فشار دهيم .

تقويم دارای تصوير روز ، هفته و ماه است و تمامی جزئيات را پوشش می دهد ، Task Manager در مقايسه با تقويم ، بسيار ساده است و بر مبنای اين حقيقت می باشد که کاربر هماهنگی هر يک از جزئيات با pc را حفظ می کند .

sayer1.gifsayer2.gifsayer3.gif

 

تصوير روز ، هفته ، ماه Task Manager در خود تلفن اين امکان را به شما نمی دهد که حتی يک يادداشت ساده را وارد کنيد . در عين حال اين تلفن هوشمند دارای يک عملکرد يادداشت مستقل نمی باشد و فقط يک ضبط صوت ارائه می دهد که قادر به ضبط تماس می باشد . متاسفانه سامسونگ I300 دارای ويژگی EDGE نمی باشد ، انتقال داده از طريق GPRS کلاس 10صورت می گيرد . از آنجايی که شمارشگر انتقال داده ، بخش استاندارد تجهيزات اصلی تلفن نيست ، نياز است که آنرا بطور اضافی نصب کنيد .

سامسونگ I300 از طريق يک کابل کلاسيک ، پورت مادون قرمز يا بلوتوث می تواند به PC وصل شود .

Internet Explorer را در داخل تلفن پيدا می کنيد که در باز کردن و خواندن صفحات WAP به شما کمک می کند .

صفحات وب می تواند در سه حالت مشاهده شود – مانند يک کامپيوتر استاندارد که در آن صفحات بطور عمودی و افقی بالا و پايين می شوند ، يا در يک حالت ستونی ، يا به شکل يک متن بدون هيچ شکل بندی صفحه . خود مرورگر نيز چندان سريع و خوب نيست که ارزش توصيف بيشتر را داشته باشد .

sayer4.gifsayer5.gifsayer6.gifsayer7.gif

مرورگر اينترنت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...