رفتن به مطلب

تازه های مهندسی پزشکی Enobio سیستم بی سیم ثبت فعالیت های الکتریکی مغز


bme.masood

ارسال های توصیه شده

enobio1.jpg

Enobio یک سیستم سنسور الکترو ـ فیزیولوژی بی سیم با طراحی منحصر به فرد و قابل حمل است که برای ثبت سیگنال های EEG (فعالیت های الکتریکی مغز) و EOG (حرکات چشم) در شرایط مختلف به کار می رود ...

 

 

Enobio دریچه وسیعی از تفکرات جدید را در مورد بدن انسان و به خصوص در مورد مغز بوجود آورده است.

سطح کاربردهای Enobio شامل پژوهش ، زیست سنجی (Biometry) ، محاوره انسان و ماشین (HMI) ، نظارت های مراقبتی ، پس خوراند زیستی (Biofeedback) و واقعیت های مجازی می باشد.

در این سیستم ، الکترودهای دیجیتال فعال سیگنال ها را بلافاصله به صورت دیجیتال در می آورند که در این صورت نویز وارد شده از محیط کاهش پیدا می کند. (الکترود فعال سنسوری است که به صورت on-board توانایی تقویت سیگنال های الکتریکی را دارا می باشد.)

 

enobio3.jpg

طراحی مدولار و کاربردی این دستگاه و قابلیت تعویض قطعات آن به کاربران این اجازه را می دهد تا از آن برای کاربرد های گوناگون و در شرایط مختلف استفاده کنند .

استفاده از الکترودهای خشک در این سیستم ، نیاز به آماده کردن پوست یا استفاده از جل برای ارتباط بهتر را از بین برده است . عمر باطری این دستگاه با چهار کانال برای ثبت سیگنال های الکتریکی بعد از یک شارژ کامل بیش از 8 ساعت می باشد که شارژ کامل آن 1 ساعت زمان می برد.

Enobio دارای یک نرم افزار می باشد که بر روی سیستم عامل های Symbian ، Mac ، Linux و Windows قابل نصب می باشد که توسط این نرم افزار می توان ارتباطات بی سیم بین دستگاه و کامپیوتر میزبان را مدیریت کرد و همچنین داده ها را ذخیره یا نمایش داد. فرمت اطلاعات و داده های ذخیره شده از طریق Enobio به صورت فایل های ساده ASCII می باشد که با Tab از هم جدا شده اند . داده های Enobio میتوانند از طریق دیگر Application ها نیز قابل دسترسی باشند برای این منظور نرم افزار Enobio این امکان را دارد تا داده ها را از طریق درگاه ip یا TCP هم زمان با ثبت به سیستم های دیگر انتقال دهد .

کمترین سیگنال قابل اندازه گیری که می توان با Enobio اندازه گیری کرد توسط سطح نویز تقویت کننده تعیین می شود . نویز تقویت کننده Enobio برای فرکانس های کم 0.5µV است.

رنج داینامیک تغییرات 16bit و دقت دستگاه بر حسب میکرو ولت ، 0.589µV می باشد .

ابعاد دستگاه 660x500x250 mm و وزن آن 65g است .

 

enobio2.gif

مشاهده آموزش تصویری استفاده از دستگاه :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

.

Khat.jpg

.

منبع و اطلاعات بیشتر در مورد این مطلب :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

.

ترجمه : حامد انتظاری (دانشجوی کارشناسی مهندسی پزشکی)

.

وب سایت مهندسی پزشکی مشهد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...