رفتن به مطلب

خودروی مفهومی دونفره بی ام و


اذین25

ارسال های توصیه شده

آخرین نیوز: شرکت خودرو سازی بی ام و قصد دارد در نمایشگاه خودروی ژنو، مدل جدید مفهومی خود با قابلیت اتصال به شبکه را معرفی کند. 18183_634331995096377804_l.jpg

به گزارش برنا، شرکت بی ام و که با محصولات متنوع خود، عرصه خودرو سازی را درنوردیده، این بار قصد دارد فناوری شبکه را هم در طراحی خودروهای مفهومی خود وارد کند. این سیستم شبکه ای بین راننده و خودرو یا سرنشین کنار راننده با راننده ارتباط برقرار می کند.

ظاهرا قرار است بی ام و تا چند روز دیگر در جریان نمایشگاه ژنو از این خودروی مفهومی رونمایی کند. در حالی که با گسترش شبکه های رایانه ای، وابستگی ما هر روز به شبکه های سیمی یا بی سیم بیش از روزهای گذشته است، شرکت های خودروسازی یا شرکت های حمل و نقل کمتر به این موضوع توجه داشته اند. پیوستن به قافله شبکه ای شدن، موضوعی است که بی ام و در طراحی خودرو مفهومی خود به آن پرداخته است.

خودروی مفهومی 2 نفره بی ام و که با نام Vision Connected Driveمعرفی شده، به گفته طراحان آن می تواند انقلابی در طراحی بدنی، ایمنی خودرو و راحتی ایجاد کند.

در طراحی این خودروی روداستر (Roadster) از اصول لایه بندی رایانه ای و ارتباط بین راننده و سرنشین و محیط اطراف خودرو استفاده شده است.

Bmw4.jpg

 

برای نشان دادن این ارتباط ها، طراحان به کمک نور نحوه تبادل اطلاعات و مسیر آن را از راننده به سرنشین نشان می دهند.

فضای داخلی خودرو به سه لایه تقسیم می شود: راحتی، امکانات صوتی و تصویری و ایمنی خودرو.

هر کدام از این عوامل، بر اساس رنگ، ریتم، حرکت تعریف شده اند که مسیر حرکت آنها از پشت سطوح شفاف و از طریق فیبر نوری اطلاعات جابه جا می شوند.

لایه اول که مربوط به ایمنی خودرو می شود، به صورت لایه ای از نور قرمز رنگ در اطراف راننده قابل رویت است. لایه دیگر مربوط به امکانات صدا و تصویر موجود در خودرو است و شامل امکانات ارتباطی سرنشین ها هم می شود که با رنگ آبی نمایش داده می شود.

Bmw5.jpg

Bmw6.jpg

 

لایه آخر که با رنگ سبز نشان داده می شود، مربوط است به ارتباط خودرو و محیط بیرون آن و این تبادل ارتباط توسط 2 آنتن که بر روی خودرو نصب شده امکان پذیر می شود.

Bmw8.jpg

 

علاوه بر این طراحان سامانه، نمونه پیشرفته تری از فناوری Head –Up Display را بر روی این خودروی مفهمومی نصب کرده اند که قابلیت نصب نرم افزار های مختلف بر روی آن وجود دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...