رفتن به مطلب

اولین و تنها ضربان ساز قلب ایمن در برابر mri


bme.masood

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بیمارانی که دارای ضربان ساز قلب می باشند و برای تصویر برداری تشدید مغناطیسی انتخاب می شوند ریسک بسیار خطرناکی را پذیرفته اند زیرا با عواقبی مانند آسیب رسیدن به بخش های ضربان ساز یا تغییر در توانایی دستگاه و ایجاد اختلاف زمانی در فرستادن پالس و نامنظم شدن دستگاه رو به رو می شوند .

 

 

این مشکلات تا قبل از این در تصویر برداری تشدید مغناطیسی وجود داشته است اما اکنون FDA دستگاه تنظیم کننده ضربانی ایمن در برابر اسکن MRI را در عرصه جهانی به تایید رسانده است . نام این دستگاه ، دستگاه تنظیم کننده ضربان Revo می باشد.

شرکت Medtronic که سازنده این دستگاه می باشد اعلام کرده است که به زودی آن را با قیمت بین 5 تا 10 هزار دلار از امریکا صادر خواهد کرد .این نوع ضربان ساز یک تحول تخصصی برای بیمارانی است که نیازمند دسترسی به MRI هستند. فراهم کردن شرایطی که بیماران دارای تنطیم کننده ضربان قلب بتوانند به MRI دسترسی داشته باشند ، این اجازه را می دهد تا امکان آشکارسازی و درمان شرایط پزشکی جدی مانند سرطان ، سکته و انواع شرایط بحرانی اورتوپدی و عصبی را فراهم آورد.

اسکن MRI به هنگام استفاده از Pacemaker باعث ایجاد نویزهای الکتریکی می شود که تشخیص و درمان بیماری را با اختلال مواجه می کند. دستگاه Revo دارای تکنولوژی SureScan می باشد که با Set کردن دستگاه به حالت MRI به همراه تعدیل سخت افزاری دستگاه و کابل ها ، خطرات ناشی از MRI و نویز پذیری دستگاه به حداقل خود می رسد.

 

.

.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

.

.

.

منبع و اطلاعات بیشتر در مورد این مطلب :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

.ترجمه : تکتم امان زاده (دانشجوی کارشناسی مهندسی پزشکی)

 

وب سایت مهندسی پزشکی مشهد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...