رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

مونترال، در سایه طرح نورپردازی ماندگار جدیدی که تمام شکوه و جلال میراث معماری و فضای بی همتای خیابانها و میادین عمومی را به نمایش گذاشته است، شب هنگام برق می زند و می درخشد.

 

montreal0001.jpg

 

Gills Arpin، طراح تکنیک نور مونترال، که از دنیای تئاتر به جهان نور پردازی وارد شد، علاقه فراوانی به شهر محل تولد خود داشت. او بیش از دو دهه در سمت یک تکنسین برق ماهر کار می کرد:طراح و مدیر نورپردازی، مدیر تولید اپرا، بالت و نمایش های موزیکال Broad way .

 

montreal0002.jpg

 

در سفرهای جهانی وی، نسبت به شهرهایی که به آنها مسافرت کرده بود احساسات شدیدی بروز می داد، تا جایی که موجب شد تا در طول مسیر در کلاس­های آموزشی که با راهنمایی طراحان نور پرداز، تصویر سازان و استادانی مانند Nicholas Carnovitch در نیویورک، Roberto Oswald در آرژانتین، Joseph Svoboda در پاراگوئه و Michel Beaulieu در مونترال فراهم می شد، حضور یابد. مسافرت های Arpin در او علاقه وافری برای فعالیت در زمینه جمع آوری جزئیات معماری شهر­هایی که از آنها بازدید می کرد، ایجاد نمود و او را به سمت مطالعات شهرسازی به مدت دو سال سوق داد. اکنون پس از گذشت سالهای زیادی از تجربه 1990، با نور پردازی اثاث شهری و دفاع از نتایج آن، او خود را در نقش رهبر جریانی می یابد که توانسته چهره ساعات شبانه مونترال را تغییر دهد.

 

Arpin خود چنین اظهار می نماید که: "طراحی روشنایی شهری نه تنها موضوعی صرفاً تزئینی نیست، بلکه روشی در جهت پاسخ به جست و جوی ما برای روش پیشرفته تامین امنیت و آسودگی بهتر و محیط می باشد. تمام افراد با نحوه نورپردازی آشنا هستند و هیچ کس از شرایط نورپردازی ناگوار در خانه خود لذت نمی برد، پس چرا باید در تفریحات شبانه و خارج از خانه چنین شرایطی را تحمل کنند؟

 

با داشتن دانش نورپردازی برای عموم، موسسه Arpin در سال 1996 امتیاز طراحی نور جدید بافت تاریخی و فرهنگی مونترال را به دست آورد. در دهه گذشته وزارت فرهنگ و ارتباطات و اداره ثبت ایالت Quebec مونترال، جهت تقویت و بهبود طراحی شهر و فرم پیاده رو­ها و سبک زندگی و انتخاب انواع سرگرمی بخش تاریخی که به عنوان مونترال قدیم شناخته می شود برای همکاری با گروه معماری و طراحی منظر Arpin، داوطلب شده­ و نتایج آن در شهر نمایان است.

 

montreal0003.jpg

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...