رفتن به مطلب

سر بنجامین وارد ریچاردسون


ارسال های توصیه شده

41O-PZa%2BmHL._SL500_AA300_.jpg

 

 

سر بنجامین وارد ریچاردسون (1828 -- 1896) پزشک برجسته بریتانیایی و نویسنده پرکار در تاریخچه پزشکی است. او دریافت کننده مدال طلا Fothergill ، اعطا شده توسط انجمن پزشکی لندن در سال 1854 و جایزه از Astley برای یک مقاله در زمینه فیزیولوژی بود.

وی نقش ویژه ای در تصویب قانون جدید بهداشتی در سال 1866 و 1875 داشت که به موجب قانون اول ساخت خانه های ارزان قیمت برای کارگران و صنعتکاران مد نظر قرار گرفت و در قانون دوم وضع قوانین بهداشتی یکسان در ساخت خانه ها برای پیمانکاران اجباری گردید.

ریچاردسون در سال 1893 به پاس خدمات برجسته اش در زمینه پزشکی و کمکهای انسانی ملقب به دریافت مقام شوالیه شد.

فشردگی و نابهنجاریهای شهرهای آن روز انگلستان به خصوص لندن و منچستر و آلودگی بسیار این شهرها و وجود بیماریهای گسترده عفونی موجب شد که وی درکتابی که در سال 1857 به چاپ رساند شهری خیالی را به تصویر بکشد که آنرا هیژیا (

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
) نام نهاد.

شهر خیالی هیژیا جمعیتی بالغ بر 100،000 نفر را دارد که در 20،000 خانه زندگی می کردند و زمین مورد نظر این خانه ها 1600 هکتار بود.

در هیژیا ساختن خانه های مرتفع که بر خیابانهای شهری سایه می انداختند مجاز نیست . در محلات اداری و تجاری ساختمانها 4 طبقه می باشند و در برخی محلات که فضاهای وسیع تری وجود دارد اجازه ساخت بناهای بلندتر وجود دارد.

در سطح شهر دو خیابان اصلی کشیده شده که شرقی - غربی هستند و در هر یک از آنها یک مسیر راه آهن تعبیه شده است. و دو خیابان شمالی - جنوبی هم وجود دارد که کوچه های محلی از آنها منشعب می شوند و کوچه ها موازی با خیابان اصلی شرقی - غربی است. خیابانها درختکاری شده و فضای پشت خانه ها را باغها تشکیل می دهند.

کلیساها ، بیمارستانها ،تاترها ، بانک ها ، تالارهای گردهمایی و دیگر ساختمانهای عمومی به صورت تفکیک شده در بخشی از خیابان های شمالی - جنوبی و شرقی - غربی قرار گرفته اند.در شهر وی مسائل بهداشتی از اهم موضوعات است و توجه به آب بهداشتی و مسیرهای ویژه فاضلاب و گندابرو گردیده است.

 

 

 

30723.jpg

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

این تحقیق هم درباره ریچاردسون توسط دانشجوهای شهرسازی دانشگاه تهران واسه درس سیر اندیشه های شهرسازی انجام شده که فایل تحقیق و پاورپوینتش رو می تونین از لینک زیر دانلود کنید:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...