Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 اسفند، ۱۳۸۹ معماری روسیه سبکهای متفاوتی را در تاریخ ثبت کرده است. از کلیسا محوری تا تجملگرایی و سبکهای ایتالیایی در شمار سبکهای معماری روسیه در طول تاریخ به شمار میآیند. هنر و معماری روسیه با وجود آن که این کشور درهایش را به روی دنیا گشوده است، کماکان اسرارآمیز باقی مانده است. در مورد سیر تکامل هنرهای زیبا در روسیه اطلاعات زیادی در دست نیست. برای یک دوره هزار ساله، از قرن نهم از زمان تغییر مذهب روسیه به مسیحیت ارتدوکس تا قرن نوزدهم، هنر روسیه تقریباً با تصویرنگاری نمود پیدا میکرد. نقاشی قدیسها یا مناظر مربوط به داستانهای انجیل که روی بومهای چوبی کشیده شدهاند، همه بیانگر حاکمیت کلیسا بر عرصه هنر و معماری این کشور هستند. معماری روسیه همچون هنر در این کشور کلیسا محور بود و در طول سالیان متمادی تابع محدودیتهایی بود که کلیسا بر آن تحمیل میکرد. کلیساها به شکل صلیب یونانی ساخته میشدند که تعداد کمی پنجره و سقفهای شیبدار داشتند. دیوارهای (یا تیغهای که محراب را از بقیه کلیسا جدا میکند و روی آن شمایل مقدسان نقش شده است) که در قسمت جلوی محراب واقع شده و شمایل قدسین روی آن نقش گرفته بود در واقع معرف تصویر درونی کلیسا بود. معماری دوران قرون وسطی در این کشور نیز شرایط خاصی را پشت سر گذرانده است. کلیساهای بزرگ کرملین نمونههای بارز نفوذ تدریجی ایتالیا در فرهنگ و هنر روسیه در قرون 15 و 16 است. سبک ونیزی کنگرهدار سقفها معماری رایج آن زمان در مسکو بوده است. کلیسای بزرگ سنت با سیل در مسکو آخرین کلیسایی است که از گنبدهای شیبدار تشکیل شده است، بعدها رهبران ارتدوکس ساخت کلیساها به این سبک را ممنوع کردند. 4 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 اسفند، ۱۳۸۹ دیدگاه غربی پطرکبیر، سبک معماری این کشور را متحول ساخت. پایتختی که او بنا کرد متفاوت از سبکهای قدیمی بود. قصر زمستانی (که به سبک رکوکو: سبک هنر سده 18 که در واکنش به باروک به وجود آمد و ویژگی آن تزئینات فراوان و رنگهای روشن و شاد بود) و کلیسای راسمولنی و قصر میخایلوفسکی کاملاً با سبک بناهای گنبدی شکل قرون وسطی مسکو تفاوت داشت. با نگاه به هر میدانی در سن پطرزبورگ و با گردشی 360 درجه میتوان شاهد دیدگاه خاص طراحان و معماران آن دوران بود. جنبش احیاگران مذهبی در قرن نوزدهم بازگشت دوباره سبکها و نمادها کلیسایی را به دنبال داشت کلیسای گنبدی شکل سن پطرزبورگ نمونهای از بازگشت دوباره این سبک از معماری است. پس از پیروزی برناپلئون اشرافیت غالب شد. کاخهایی با تزئینات و جلوههای ویژه ساخته شدند. آرامگاه لنین در میدان سرخ یکی از آخرین نمادهای معماری ساختارگرایان است. مترو مسکو هم که توسط برجستهترین معماران کشور طراحی شده است نمونه عالی از در کنار هم قرار گرفتن آداب و رسومهاست (پایتخت های پرگل با مجسمههای کارگران) بعدها سبک گوتیک استالین در ساخت بناها متداول شد. دو نمونه بارز از این سبک معماری هتل اوکراین و دانشگاه دولتی مسکو هستند. بعد از دوران استالین معماری روسیه به سمت ساخت برجهای جعبهمانند که چهره شهر را زشت میکردند، پیش رفت. امروزه معماران در روسیه سبک خاصی را دنبال نمیکند. ساخت خانههای پرتجمل با هزینه بالا در روسیه و سن پطرزبورگ متداول شده است و در واقع به نوعی سبک معماری امروز روسیه تابع مسائل مالی، سلایق شخصی و شرایط روز است. 3 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 اسفند، ۱۳۸۹ معماری روسیه سبک*های متفاوتی را در تاریخ ثبت کرده است. از کلیسا محوری تا تجمل*گرایی و سبک*های ایتالیایی در شمار سبک*های معماری روسیه در طول تاریخ به شمار می*آیند. هنر و معماری روسیه با وجود آن که این کشور درهایش را به روی دنیا گشوده است، کماکان اسرارآمیز باقی مانده است. در مورد سیر تکامل هنرهای زیبا در روسیه اطلاعات زیادی در دست نیست. برای یک دوره هزار ساله، از قرن نهم از زمان تغییر مذهب روسیه به مسیحیت ارتدوکس تا قرن نوزدهم، هنر روسیه تقریباً با تصویرنگاری نمود پیدا می*کرد. نقاشی قدیس*ها یا مناظر مربوط به داستان*های انجیل که روی بوم*های چوبی کشیده شده*اند، همه بیانگر حاکمیت کلیسا بر عرصه هنر و معماری این کشور هستند. معماری روسیه همچون هنر در این کشور کلیسا محور بود و در طول سالیان متمادی تابع محدودیت*هایی بود که کلیسا بر آن تحمیل می*کرد. کلیساها به شکل صلیب یونانی ساخته می*شدند که تعداد کمی پنجره و سقف*های شیب*دار داشتند. دیواره*ای (یا تیغه*ای که محراب را از بقیه کلیسا جدا می*کند و روی آن شمایل مقدسان نقش شده است) که در قسمت جلوی محراب واقع شده و شمایل قدسین روی آن نقش گرفته بود در واقع معرف تصویر درونی کلیسا بود. معماری دوران قرون وسطی در این کشور نیز شرایط خاصی را پشت سر گذرانده است. کلیساهای بزرگ کرملین نمونه*های بارز نفوذ تدریجی ایتالیا در فرهنگ و هنر روسیه در قرون 15 و 16 است. سبک ونیزی کنگره*دار سقف*ها معماری رایج آن زمان در مسکو بوده است. کلیسای بزرگ سنت با سیل در مسکو آخرین کلیسایی است که از گنبدهای شیب*دار تشکیل شده است، بعدها رهبران ارتدوکس ساخت کلیساها به این سبک را ممنوع کردند. دیدگاه غربی پطرکبیر، سبک معماری این کشور را متحول ساخت. پایتختی که او بنا کرد متفاوت از سبک*های قدیمی بود. قصر زمستانی (که به سبک رکوکو: سبک هنر سده 18 که در واکنش به باروک به وجود آمد و ویژگی* آن تزئینات فراوان و رنگ*های روشن و شاد بود) و کلیسای راسمولنی و قصر میخایلوفسکی کاملاً با سبک بناهای گنبدی شکل قرون وسطی مسکو تفاوت داشت. با نگاه به هر میدانی در سن پطرزبورگ و با گردشی 360 درجه می*توان شاهد دیدگاه خاص طراحان و معماران آن دوران بود. جنبش احیاگران مذهبی در قرن نوزدهم بازگشت دوباره سبک*ها و نمادها کلیسایی را به دنبال داشت کلیسای گنبدی شکل سن پطرزبورگ نمونه*ای از بازگشت دوباره این سبک از معماری است. پس از پیروزی برناپلئون اشرافیت غالب شد. کاخ*هایی با تزئینات و جلوه*های ویژه ساخته شدند. آرامگاه لنین در میدان سرخ یکی از آخرین نمادهای معماری ساختارگرایان است. مترو مسکو هم که توسط برجسته*ترین معماران کشور طراحی شده است نمونه عالی از در کنار هم قرار گرفتن آداب و رسوم*هاست (پایتخت های پرگل با مجسمه*های کارگران) بعدها سبک گوتیک استالین در ساخت بناها متداول شد. دو نمونه بارز از این سبک معماری هتل اوکراین و دانشگاه دولتی مسکو هستند. بعد از دوران استالین معماری روسیه به سمت ساخت برج*های جعبه*مانند که چهره شهر را زشت می*کردند، پیش رفت. امروزه معماران در روسیه سبک خاصی را دنبال نمی*کند. ساخت خانه*های پرتجمل با هزینه بالا در روسیه و سن پطرزبورگ متداول شده است و در واقع به نوعی سبک معماری امروز روسیه تابع مسائل مالی، سلایق شخصی و شرایط روز است. 4 لینک به دیدگاه
sam arch 55879 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 مرداد، ۱۳۹۳ پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی، ساخت و سازهای روسی شکل و شمایلفضایی به خود گرفتند. اغلب این ساختمان ها در بین 1960 تا 1980 ساخته شده اند. دانشکده معماری در موسسه پلی تکنیک مینسک(طرحیشبیه به ساخت و ساز کیهانی) موسسه تحقیقات علمی و تکنولوژیک (طرحی شبیه به یک بشقاب پرنده) ساختمان تامین آب گرم بهداشتی (سازه های پرتاب موشک) 2 لینک به دیدگاه
sam arch 55879 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 مرداد، ۱۳۹۳ کلیسا و محل برگزاری عروسی (شبیه به یک لانه در جنگ ستارگان) موسسه رباتیک و فیزیولوژی فنی در سنت پترزبورگ 1 لینک به دیدگاه
sam arch 55879 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 مرداد، ۱۳۹۳ وزارت گرجستان بنای یادبود نبرد 1918 Aparan باش در ارمنستان که در آن ارامنه نیرویسربازان عثمانی پس از سه روز درگیری های شدید دفع کرد کوره سوزاندن اموات(مانند یک کپسول شکسته ماه) 1 لینک به دیدگاه
sam arch 55879 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 مرداد، ۱۳۹۳ مجلس شوراها در کالینینگراد یک استخر سرامیکی 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده