رفتن به مطلب

10 روش برای به تعویق انداختن پیری


ارسال های توصیه شده

43293.jpg

آیا شما نیز از آن دسته از افراد هستید که دلتان می خواهد هرگز پیر نشوید، به شما توصیه می کنیم این مقاله را بخوانید زیرا...

فقط یک راه حل برای طول عمر وجود دارد که در تحقیقات عملی نشان داده شده است و آن محدود کردن کالری است.در آزمایشی روی موش ها، ماهی ها،کرم ها،و میمون ها نشان داد که خوردن میوه کم،عمر شما را طولانی تر می کند. البته نکته کلیدی در کم خوری این است که مطمئن باشید چیزی که می خورید مغذی باشد.داشتن وزن سالم سوخت و ساز بدن را کاهش می دهد. نقطه خوب برای شروع کردن این است که هر روز 25 درصد کالریتان را کاهش دهید.

1. قند کمتری بخورید

قند،بدن را از مواد معدنی مورد نیاز یک سوخت و ساز خوب خالی می کند.قند سیستم ایمنی بدن را کم می کند و توانایی بدن را در برابر عوامل بیماری زا کاهش می دهد.رژیم هایی با گلیسمیک بالا- رژیم هایی با قند بالا یا فعالیت بالا و غذاهای تصفیه شده ای مثل شیرینی که فورا به قند یا شکر تبدیل می شود- با انواع مختلف سرطان ارتباط دارد. رژیم هایی با قند بالا،تری گیلیسیرید را بالا می برد و خطر ابتلا به علائم سوخت و ساز مثل دیابت،بیماریهای قلبی و همه شرایطی که می تواند زندگی و عمر شما را کوتاه کند را افزایش می دهد.

 

2. نسبت به کلسترولتان خیلی نگران نباشید

کلسترول یک سیستم جداگانه دو قسمتی درنظر گرفته شده (دو نوع است):خوب و بد اما ترکیبی از هر دو نوع آن بعید است.ال دی ال که کلسترول بد نام دارد،که انواع مختلفی دارد و بعضی از آنها اصلا خطری با خود به همراه ندارد.وقتی که روی کلسترول به تنهایی تمرکز می کنیم توجه ما از یک تصور بزرگ به بیماری های قلبی معطوف می شود.نسبت تری گلیسرید به کلسترول اچ دی ال (که باید زیر 5 باشد) در ابتلا به بیماری های قلبی بهتر از کلسترول به طور کلی است.و اساسی ترین تغییر و تحول در سبک زندگی( ترک کردن سیگار، ورزش کردن و پایین آوردن وزن) تاثیر عمیق تری در مرگ و میر دارد تا اینکه کلسترول داشته باشد.

 

 

3. ذهنتان را آرام کنید :

استرس تقریبا یکی از عوامل بیشتر بیماری هاست.هورمون استرس( کورتیزول) هیپوکامپوس ها را که برای قدرت تفکر و حافظه ضروری است جمع و کوچک می کند.سطح بالای هورمون کورتیزول باعث جمع شدن چربی می شود.تنها چیزی که باعث پایین آوردن استرس می شود مدیتیشن است. روزی چند دقیقه ذهنتان را آرام کنید، به سیستم اعصبانتان آرامش دهید، ضربان قلبتان را پایین بیاورید و با عمیق نفس کشیدن به مغزتان اکسیژن بدهید و به رویاهایتان سلامت ببخشید.

 

 

4. ماهی بخورید

امگا 3 موجود در ماهی سالم ترین ماده غذایی مفید برای قلب در روی زمین است.ماهی تقریبا در هر رژیمی وجود دارد و این نشان می دهد که ماهی ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش میدهد.ماهی همچنین فشار خون را پایین می آورد، خلق وخو را بهتر می کند و مغز را تغذیه می کند، و غذایی است که زندگیتان را سالم تر و طولانی تر می کند.بسیاری از کارشناسان سلامتی حداقل به خوردن روغن ماهی در روز یا فرآورده های آن توصیه می کنند. سازمان سلامت جهان و سازمان آتلانیتک شمالی خوردن ماهی دو بار در هفته را توصیه می کنند.

 

 

5. با پیرامونتان ارتباط برقرار کنید

طولانی ترین عمرها و سالم ترین افراد آنهایی هستند که با دنیای بیرونشان ارتباط برقرار می کنند. برای دو دهه،محققان نشان دادند که افرادی با روابط اجتماعی پایین بیشتر در معرض مشکلات ذهنی، جسمی و مرگ ناهنگام هستند.ارتباطات اجتماعی زندگی را وسعت می بخشد.مراقبت و نگه داری از کسی یا چیزی خارج از زندگی خودتان زندگی را دوام می بخشد و سلامتی را تضمین میکند.افرادی که با اقوام و فامیل هایشان در ارتباط هستند یا زمان بیشتری را صرف عبادت و نیایش می کنند همچنین داوطلب کمک کردن به افراد هستند عمر طولانی تر، زندگی شادتر و رضایت بخش تری دارند.

 

6. خودتان را چک کنید

دکتر ها نمی توانند هرروز و به طور مدام سطح هورمون هوموسیستئین شما را چک کنند.طبق نظر بسیاری از کارشناسان، هرچه سطح هورمون هوموسیستئین شما پایین باشد،شما نیز بهتر خواهید بود.سطح umol/L 9یا کمتر حد مطلوبی درنظر گرفته شده است.کسانی که سطح بالایی از این ماده دارند 50 درصد خطر بیشتری برای ابتلا به حمله های قلبی دارند. و 40 درصد مرگ های ناشی از حمله های قلبی به دلیل همین سطح بالای هموسیستئین است.خبر خوب این است که با سه ویتامین گروه ب می توان سطح این ماده را پایین آورد: فولیک اسید، ویتامین ب 6، و ویتامین ب12 .

7. مرتب ورزش کنید

هیچ روشی بهتر از ورزش کردن به عنوان یک عامل ضد پیری در دنیا وجود ندارد.در برخی مطالعات،دریافته اند که ورزش کردن به عنوان یک عامل موثر در افسردگی است.ورزش استخوان ها را قوی می کند،ماهیچه ها را سفت می کند،انعطاف پذیری را بالا می برد، گردش خون را افزایش می دهد،فشار خون را پایین می آورد و قند خون را کنترل می کند.

همچنین ورزش کردن اکسیژن را در مغز،قلب و شش ها جاری می کند.بر اساس تحقیقات اخیر، ورزش کردن به صورت مرتب نه تنها توانایی عملکرد مغز را افزایش می دهد بلکه حتی سایز و اندازه آن را هم افزایش می دهد.تاثیر این بهترین عامل ضد پیری این است که از بیماریهای قلبی- عروقی جلوگیری می کند و ماهیچه ها را تقویت می کند، و باعث سفت شدن و شاداب شدن آنها می شود همچنین وزن را کنترل کرده و سوخت و ساز بدن را به فعالیت وا می دارد.

8. التهاب و تورم را کم کنید

وقتی که انگشتتان خراش برمی دارد،مواد شیمیایی بدن به محل زخم حمله می کنند،آن محل را با یک مایع پر می کنند و اطراف آن را با مواد شیمیایی که به بهتر شدن زخم کمک می کند احاطه می کند. این یک تورم و التهاب است و همچنین یک قسمتی از فرآیند بهبود نیز می باشد. مشکل این است که اکثر ما اطراف یک التهاب کم ارزش مزمن می رویم. این خوب نیست. روی تاریک التهاب این است که به رگها،سلولهای اعصاب و سیستم ایمنی بدن آسیب می زند.التهاب یک جزئی از هر بیماری فرساینده است مثل آلزایمر،چاقی، دیابت و بیماری های قلبی. چه کار باید کرد؟ میوه، سبزیجات و ماهی بخوریم.مواد آلی گیاهی و امگاهای موجود در آنها به عنوان یک ضد التهاب طبیعی،پایین آوردن خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی و بیماری های دیگر ناشی از پیری عمل می کند.

9. از نور خورشید غافل نشوید

ویتامین دی یکی از ناچیز ترین ویتامین های جهان است.بدن آن را می سازد اما فقط زمانی که درمعرض آفتاب باشید.ویتامین دی عملکرد بدن را بالا می برد،با سرطان مبارزه می کند و استخوان سازی می کند.بزرگسالانی که در معرض آفتاب نبوده اند بیشتر در معرض مشکلات عملکرد فیزیکی و ناتوانی هستند.جذب ویتامین د از طریق غذا امکان پذیر است اما قدری مشکل میباشد.ما به نور خورشید نیاز داریم.برای بیشتر سفید پوستان هند و اروپایی که در محل زندگیشان نور خورشید وجود دارد گذاشتن 10 درصد بدنشان به مدت زیادی در هفته در مقابل خورشید برای تامین ویتامین د کافی است.افرادی با پوستهای تیره یا افرادی که در قسمت شمالی عرض جغرافیایی زندگی می کنند آفتاب بیشتری نیاز دارند.از آفتاب نترسید.نور خورشید زندگیتان را طولانی تر می کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...