رفتن به مطلب

راههاي طبيعي براي زيبايي پوست


ارسال های توصیه شده

پوست شما پیوسته در معرض عوامل گوناگون مانند گرما، رطوبت، آلودگی، خشکی و...قرار دارد که چگونگی قرار گرفتن در معرض این عوامل بر سلامتی تان تاثیر گذار است.متا سفانه برخی افراد احتیاط های افراطی جهت مراقبت از پوستشان و اطمینان از نرم و صاف بودن آن اتخاذ می کنند در حالیکه بهترین راههای محافظت از پوست را نمی د انند.

پوست قسمت بسیار مهمی از بدن است که ارگان های داخلی بدن را از ناهنجاری و آسیب عناصر خارجی محفوظ نگاه می دارد.

مراقبت از پوست خصلت مهم و تعیین کننده ای است که هر شخص باید بطور مستمر آن را رعایت کند که البته کار دشواری هم نیست.

شاید عجیب باشد که مجبور به پرداخت پول زیاد و سرمایه گذاری بر روی کرم های مخصوص صورت و... برای تامین سلامت پوست خود نیستید. راههای زیادی وجود دارد که به كمك آنها مي توانيد به سادگي و به طور طبیعی از پوستتان مراقبت کنید.

شما به میزان کمی نیازمند استفاده از محصولات زیبایی هستید اما می توانید بدون ولخرجی و صرف هزینه بالا برای محصولات مراقبت از پوست آنرا عملی کنید.

اگر بدانید چه باید بخورید و چه بخشی از عاداتتان را باید پرورش دهید به سادگی خواهید توانست بدون صرف هزینه زیاد از پوست خود مراقبت کنید.

آیا شما خواستار سلامت طبیعی ودرخشندگی همیشگی پوستتان نیستید؟

مراقبت از پوست درواقع ترکیبی است از خوراک و عادت خواب مناسب و چند مورد جزئی دیگر که به ذکر آنها می پردازیم:

غلات سبوس دار- اگر برنج زیاد می خورید جهت جای دادن غلات سبوس دار در وعده های غذایی اصلی سعی کنید برنج سفید وقهوه ای را با هم ترکیب کنید.

سیب- سیب را با پوست آن که عامل شناخته شده ای جهت ارتقائ سلامت پوست است بخورید.

بادام- بادام منبع غنی ویتامین e است که موجب بهبود سلامت پوست می شود.

تخم پرندگان و روغن ماهی – این دو منبع اصلی اسید های چرب امگا3 که سلامت پوست را افزایش می دهد هستند.

میوه وسبزیجات تازه – سبزیجات تازه ، پرتقال و محصولات رنگ روشن دیگرکه سر شار از بتا کاروتن وتضمین کننده سلامت پوست اند.

آب – اگر شما آب کم میخورید ،آنچه می خورید مهم نیست و پوست شما کدر و خشک بنظر خواهد رسید.به مقدار زیاد آب بخورید تا پوستتان شفاف و آبدار به نظر برسد.

نکات دیگر راجع به مراقبت های پوستی و غذا

از غذاها و تنقلات حاوی قند بالا بپرهیزید. سطح بالای قند موجب پیری زودرس می شود که می تواند موجب افت وچین وچروک پوستتان در سنین جوانی و نوجوانی شود که باعث می شود مسن تر از سنتان بنظر برسید.

اگر این یکی از مشکلاتی است که به آن دچار هستید ،کاهش قند ورودی به بدنتان را به آرامی شروع کنید. هرگز این کار را بطور ناگهانی انجام ندهید چون به احتمال قوی به عادات گذشه تان برخواهید گشت.

- از آرد سفید و خوراكي هاي بي خاصيت بازاري اجتناب کنید. اینها فاقد مواد مغذی ضروری مورد نیاز بدن هستند و بدلیل نداشتن بافت ، هضم آنها نیز دشوار است و به مرور موجب انباشته شدن سموم در بدن می شوند.

- عموما چربی ها توصیه نمی شوند ، اما چربی های مناسب میتوانند تاثیر شگفت آوری بر روی پوست داشته باشند.بطور مثال:غذاهای حاوی تخم پرندگان و مکمل روغن ماهی را می توان نام برد.

چقدر بایداستراحت کرد؟

شما به منظورتجدید قوای بدن و پوستتان نیازمند مدت زمان مشخصی استراحت در طول شب هستید.

میزان مناسب خواب سالم ومفید برای برزگسالان حدود 6تا 8 ساعت و برای کودکان بین 8تا 10 ساعت می باشد.اگر شما به مقدار کافی نخوابید پوستتان زودتر پیرشده وخسته و نحیف به نظر خواهید رسید.

نکات دیگر راجع به مراقبت از پوست

اگر به زندگي سالم و تندرستي اهميت مي دهيد بهتر است بدانيد مقدمه داشتن پوست سالم ، داشتن دستگاه گوارشی خیلی سالم است. بعبارت دیگر اینکه شما چه می خورید و اینکه چگونه می خورید در چگونه به نظر رسیدن پوست شما تعیین کننده خواهد بود.

برای اطمینان از کارکرد درست سیستم گوارشی باید به میزان کافی بدنتان فیبر جذب کند و آب نیز به مقدار زیاد بنوشید.

- چنانچه در نیمه روز یا آغاز عصر از منزل يا محل كار خارج شدید بهتر است از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.در این زمان ها پرتوهای خورشید شدید تر می تابند وبه همین دلیل بیشترین خطر را برای پوست خواهند داشت.

- برای شفافیت پوست باید ورزش کردن را به صورت یک عادت در آورید.ورزش و مشغول شدن به فعالیت های ورزشی گردش خون را در پوست افزایش میدهد که موجب شفاف به نظر رسیدن سیمای شما می شود.

- پاکیزگی و رطوبت اساس مراقبت از پوست هستند. مطمئن باشید که شما قادرید حداقل یک یا دو مرتبه در روز بطور عادی این کار را انجام دهید.

رژیم غذایی مناسب، ورزش و استراحت راههایی هستند که با رعايت آنها می توانید بدون ولخرجی و پرداخت هزینه گزاف پوستتان را سالم و درخشان نگه دارید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...