رفتن به مطلب

نصب دزدگیراتومبیل


ارسال های توصیه شده

1. نحوه سیم کشی در دزدگیر ماشین

استانداردهای رنگ بندی

قرمز=برق

سیاه= بدنه

قهوه ای =راهنما

سفید پله اول سویچ یاacc

زرد نازک cutoffیا پاور ویندو بعضی از مدلها

بنفش کات اف در مجیکار راهنما

نارنجی نازک ترمز پای تحریک مثبت

ابی خطسفید تحریک +ابی-(در مجیکارکات اف)

سبز وطوسی تحریک لایدری وکاپوت

زرد وزرد سفیدونانجی ونارنجی سفید (ضخیم سیمهای قفل مرکزی)

نحوه ست کردن در مدلهای لیرن

ریموت در ماجیکار

سویچ باز 3 بار سویچ را بازوبسته ومرحل سوم در حالت باز شاسی ریموت را فشار میدهیم

ست کردن ریموت جی ان ایکس وپرولینک

سویچ باز=درباز 3مرحله باز وبسته مرحله سوم چراغ ایندکتور روشن وبه ترتیب دکمه ریموت را میزنیم

نحوه ست کردن ریموت در استیل مت ومین

شاسی لیرن رویدستگاه مرکزی را فشار داده برای استیل مین چراغ داخل دستگاه مادر روشن سپس دکمه ریموت اما برای استیل مت لیرن ودکمه ریموت

در مدلهای که لیرن نیستند با پایه لحیم

به ترتیب پایه

جدیدا ریموتهای به بازار امده بنام بلوتوسی که برای ست کردن این نوع ریموتها . همزمان شاسی ریموت یدک وریموت بلوتوسی را فشار داده تا ریموت بلوتوسی کد بگیرد نشان دریافت کد روشن شدن چراغ ریموت است (باز با باز ریموت وبسته با بسته ریموت مبه همین طریق شاسیها دیگر)

برای پاک کردن کد ریموت باز وبسته همزمان 2 ثانیه

شرح عملکرد شاسیهای مجیکار تصویر

1 یک دوم ثانیه باز وبستن درب فعال وغیر فعال بمدت 2 ثانیه حالت اتومات نزدیکماشین درب باز ودور شدن بسته

2 2ثانیه در صورت رزو استارت استارت

1و3 یک دوم ثانیه اعزام به تعمیرگاه برای خارج کردن همین مرحله تکرار

4 صندوق پران وخاموش کردن ماشین

 

ریموت کنترل دزدگیر از کار افتاده ، چه باید کرد ؟

 

جواب= در اغلب موارد باتری آن تمام شده است . نشانه آن اینست که چراغ کوچک (L.E.D) روی قاب ریموت کنترل یا بسیار ضعیف روشن میشود یا اصلا روشن نمیشود . ناچارا باید باتری ریموت را تعویض کنید .

برای اینکه باتری ریموت ناگهانی از کار نیفتد و به اصطلاح دستتان را در پوست گردو نگذارد لازم است همیشه پس از تعویض باتری تاریخ آنرا یادداشت کنید تا در فرصت مناسب ( بین 6 تا 12 ماه )نسبت به تعویض مجدد آن اقدام نمائید .

احتمال های بعدی قطعی مدار ویا لحیم سردی میباشد . در اینصورت باید مدار برد ریموت به شکل مناسبی لحیم کاری مجدد گردد . در صورتیکه از الکترونیک سررشته ندارید حتما اینکار را به اشخاص وارد بسپارید.

در داخل قاب ریموت یک عدد (L.E.D) دیگر هم وجود دارد که غالبا در معرض دید نیست . سوختن یا قطعی مدار آن نیز میتواند احتمال بعدی برای مشکل شما باشد.

درصورتیکه آی.سی ریموت سوخته یا کریستال اسیلاتور آن بر اثر ضربه ( مثلا افتادن ریموت بزمین ) از کار افتاده باشند ، حتما به اشخاص وارد مراجعه نمائید .

 

برد ریموت کنترل کم شده است ، چه باید کرد ؟

 

جواب= باتری را چک کنید ، باتری ضعیف از توان فرستنده ریموت کم میکند . در برخی از ریموت ها یک آنتن کوچک تلسکوپی تعبیه شده است . قطعی آنتن ، موجب افت ناگهانی و دایم برد ریموت و حالت اتصالی آن موجب نوسانات برد ریموت میشود . خود دستگاه دزدگیر هم که نصاب آنرا در اتومبیل نصب نموده دارای آنتن است . جابجایی دزدگیر (شل شدن و افتادگی از محل اولیه) میتواند موجب افت برد ریموت گردد.

بعضی افراد ناوارد عقیده دارند با چسباندن و متصل کردن سیم آنتن دزدگیر به بدنه اتومبیل برد آن افزایش میابد . شاید در بعضی از دستگاه ها ابتدا چنین حالتی را ببینیم ولی حتما بعد از مدتی برد ریموت کنترل افت پیدا میکند . از چنین کاری پرهیز کنید یا در اسرع وقت آنرا از اینحالت خارج کنید .

در دزدگیرهای تصویری آنتن همیشه در معرض دید است و باید از داخل اتاق اتومبیل به شیشه جلو ، بالای سر راننده نصب و فیش آن همیشه وصل باشد . از هرگونه دستکاری و جابجایی آن بپرهیزید.

 

 

 

ریموت کنترل در آب افتاده و خیس شده ، چه باید کرد ؟

 

جواب= درصورتیکه ریموت خیس شده و یا در آب افتاده است از زدن دکمه های آن اجتناب کنید. زیرا موجب سوختن آن میشود. دراین حالت ریموت را در جایی خشک قرار دهید تا کاملا از درون و بیرون خشک گردد سپس میتوانید از آن استفاده کنید . اگر عجله دارید میتوانید بوسیله یک آچار ساعتی قاب ریموت را باز کرده و به سادگی داخل آنرا با یک سشوار خشک کنید .

 

 

 

یکی از ریموت های دزدگیر دیگر قابل استفاده نیست ، چه باید کرد ؟

 

جواب= گاهی بدلایل مختلف از قبیل شکسته شدن ، مفقود شدن یا سوختن و ... یکی از ریموت ها را از دست میدهیم .

در اینصورت باید یک ریموت جدید جایگزین آن شود . برای اینکار فقط به نمایندگی یا نصاب مربوطه یا یک نصاب مجرب مراجعه نمائید .

 

 

در صورتیکه هردو ریموت از دست رفته باشد ، چه باید کرد ؟

جواب= در اینصورت هم فقط به نمایندگی یا نصاب مربوطه یا یک نصاب مجرب مراجعه نمائید .ويا مي توانيد به قسمت كدهي ريموت ها مراجعه بكنيد

 

آیا میشود به تعداد ریموت ها را اضافه کرد ؟

 

جواب= همه دزدگیر ها به همراه دو عدد ریموت کنترل به مشتری ارائه میشوند. بعضی از دزدگیر ها فقط از دو عدد ریموت پشتیبانی میکنند. لذا نمیتوان ریموت سومی را برای آنان تعریف نمود . بعضی دیگر میتوانند از ریموت سوم هم پشتیبانی کنند که در صورت نیاز ، مشتری باید یک عدد ریموت اضافی را از نصاب خریداری نماید . بدیهی است که نصاب ریموت سوم را قبل از تحویل به مشتری کد دهی مینماید یعنی با دزدگیر مچ (Match) میکند . سابقا دستگاه هایی در بازار موجود بود که حداکثر تا شش عدد ریموت را هم پشتیبانی مینمود.

در صورتیکه چنین دزدگیری مورد نیاز شما باشد باید قبل از خرید این موضوع را با فروشنده در میان بگذارید .

 

 

 

آیا میشود کاری کرد که برد ریموت به میزان قابل توجهی افزایش یابد ؟

 

جواب= خیر ، امکان پذیر نیست .

برد ریموت دزدگیرهای معمولی بین 15 تا 50 متر میباشد و برای دزدگیرهای تصویری حداکثر تا 1000 متر میباشد . این اختلاف فاحش بدلیل اینست که فرستنده دزدگیرهای معمولی در باند AM و فرستنده دزدگیرهای تصویری در باند FM کار میکنند . شاید شما در بازار دزدگیرهایی ببینید که ظاهری معمولی دارند و برد آنها 800 یا 1000 متر باشد . این بدین معنی است که در این دزدگیرهای معمولی ( غیرتصویری ) هم فرستنده در باند FM کار میکند.

 

 

 

درهنگام باز کردن درها (با ریموت) آژیر یک یا دو بوق اضافه میزند ، چرا ؟

 

جواب= بوق های اضافی مربوط به خود آژیر نمیباشد بلکه از حافظه دستگاه دزدگیر است. جهت اطلاع به راننده که در زمان غیبت او دزدگیر تحریک شده . مثلا به بدنه خودرو ضربه خورده است

 

 

آیا میشود از بوق اتومبیل بجای آژیر دزدگیر استفاده نمائیم ؟

 

جواب= بله امکان پذیر است . اما همه دزدگیر ها توان راه اندازی بوق به عنوان خروجی را نداشته و پس از مدتی اینکار سبب آسیب رسیدن به این قبیل دزدگیرها میشود .

 

 

 

آیا میشود آژیری را که سوخته است تعمیر کنیم ؟

 

جواب= بله ، امکان پذیر است ولی صرف نمیکند . بهتر اینست که بجای آن یک آژیر نو خریداری کنید .

 

 

صدای آژیر قطع و وصل میشود و بدرستی کار نمیکند ، چرا ؟ و چه باید کرد ؟

 

جواب= آژیری که قبلا سالم بوده و حالا صدای آن قطع و وصل میشود ، یا در معرض رطوبت قرار گرفته است و یا دچار نقص فنی شده .

رطوبت میتواند موقت و موضعی مثلا بر اثر کارواش یا موتورشویی باشد و یا دائمی مثل آب و هوای مرطوب شمال یا هوای شرجی جنوب باشد . راه حل ساده این عیب اینست که سعی کنید آژیر در معرض رطوبت نباشد . اگرهم خیس یا مرطوب شد تا هنگام خشک شدن کامل آن از بصدا درآمدنش جلوگیری کنید .

نقص های فنی متعددی برای آژیر بوجود میاید شایع ترین آنها شل شدن پیچ پایه آژیر است . چون این پیچ ، سیم اتصال بدنه آژیر را هم به بدنه اتومبیل نگه میدارد ، با شل شدن آن برق آژیر هم دچار اتصالی میشود.

احتمال دیگر اینکه پیچ مذبور و سرسیم اتصال بدنه بر اثر رطوبت و مرور زمان سولفاته شده اند. راه حل ساده این عیب اینست که پیچ مذبور را محکم کنید ، محل هایی را که سولفاته شده اند سنباده بزنید و اگر پیچ و واشر مربوطه زنگ زده اند حتما آنها را تعویض نمائید . اگر با این کارها مشکل شما برطرف نشد بهتر است به یک نصاب حرفه ای مراجعه نمائید .

 

صدای آژیر دزدگیر تغییر کرده است ، چه باید کرد ؟

 

جواب= یک علت این عیب ، خیس یا مرطوب شدن برد داخلی آژیر است . مدتی صبر کنید تا آژیر کاملا خشک شود اگر صدای آژیر بحالت اولیه برنگشت باید به یک نصاب مراجعه کنید . علت دیگر برای این عیب اینست که آژیر بدرستی برق را از دزدگیر دریافت نمیکند در این حالت یا سیم کشی یا خود دزدگیر ایراد دارد لذا بهتر است هرچه سریع تر به یک نصاب حرفه ای مراجعه نمائید .

 

آژیر در فصل زمستان بدرستی کار نمیکند ، چرا ؟

 

جواب= علت این عیب یا رطوبت یا ضعیف بودن باتری اتومبیل شماست . مراقب باشید در هنگام بارندگی آژیر در معرض آبریزش نباشد . قبل از فرا رسیدن فصل سرما وضعیت باتری اتومبیل را توسط یک باتری ساز بازبینی کنید .كه توصيه مي شود سر آژير هميشه رو به پايين باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...