Place.Maker 4554 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 آذر، ۱۳۸۸ دوستان همه ما یه سری فلکه شاید تو شهرهامون باشه که پتانسیل تبدیل شدن به میدان شهری رو داشته باشه . برای شروع من یه فلکه رو میزام تو شهر خودمون بیان در موردش نظر بدین که همچین کاری رو میشه کرد . و یه سری بررسی ها رو روش انجام بدیم فقط نگین که پایه ای باید بررسی بشه و با چند تا نقشه نمیشه . فقط بیشتر جنبه آموزشی و پیشنهادی داره . ممنون . فضاها شماره 1 : دادگستری شماره 2 : شهرداری شماره 3 : تجاری شماره 4 : دادسرا شماره 5 : اتش نشانی در ضمن خیابون بین شماره 3 و 4 خیابون اصلی هست و کاربری های قبلش همش تجازی هست در واقع بازار شهر هست . حالا پیشنهاد بدین . مدیران محترم اگه تو این تاپیک نباید پست میزدم لطفا منتقل کنید . ممنون 8 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 آذر، ۱۳۸۸ تاپیک خیلی خوبی رو باز کردی. اینکه نگیم به صورت پایه ای باید بررسی بشه که خوب نمیشه. ولی باشه بازم با همین اطلاعات پیشنهاد میدیم و کاری به اطراف میدون و جزئیات بیشتر نداریم. ولی بهتره تو موارد بعدی جزئیات بیشتری داده بشه تا طرح ها و پیشنهادهای داده شده هم بهتر بشه. من فردا که نیستم ایشالا پس فردا که اومدم روش فکر میکنم. فقط یه چیزی تغییرات تا چه حدی مجازه؟ حد و مرزی نداره و آزادیم یا باید واقع بینانه باشه؟ البته با این اطلاعات در دسترس فکر کنم بدون حد و مرز بهتره. 7 لینک به دیدگاه
Place.Maker 4554 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 آذر، ۱۳۸۸ مرسی محمد جان منتظرم . آخه اونجا یه طوریه که عکس نمی تونم بزارم . یعنی دردسرش خیلی زیاده یه چیزی که یادم رفت بگم این که از لبه فضای شماره 2 تا 3 حدودا 50 متر هست ./ یعنی میشه درواقع ابعداد رو 50 در 50 در نظر گرفت . جزئیات هم اگه اطلاعات خاصی می خوایید بگید حالا یا تهیه می کنم یا بهر حال توضیح مید وم . خیلی آرمانی نباشه بهتره . ولی اجازه دخات تو بدنه ها رو می تونیم داشته باشیم . فکر کنم اینطوری دستون باز تر باشه . 5 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 آذر، ۱۳۸۸ آقا شرمنده من به کل یادم رفت بیام جواب بدم. چقدرم ماشالا بقیه استقبال کردن. شهرسازا کجایین؟ واسه تبدیل شدن یه فلکه به میدون باید عبور وسایل نقلیه رو کمتر کرد. من واسه اینکار پیشنهاد میکنم که خیابونای بین ساختمون 1و3 و ساختمونای 1و2 رو ببندیم چند متر مونده به میدون ببندیم. و ترافیکش رو منتقل کنیم به خیابونای که به موازات اونا هستن. (البته بستگی به مطالعات داره و باید امکان پذیریش بررسی بشه.) مرحله دوم کاربری های اطراف میدون هستش. تو این 5تا کاربری که گفتی به نظرم باید آتش نشانی تغییر پیدا کنه. چون آتش نشانی باید یه جایی باشه که تو خیابونا دسترسیش خوب باشه. با بسته شدن ضلع شمالی میدون دیگه دسترسی خوبی با شمال نداره. و از طرفی چون ماشیناش با سرعت و صدای زیاد به حرکت میفتن واسه اون فضا خوب نیست. به نظرم بجاش یه کاربری بشه که تو شب هم فعاله. چون کاربری های دادگستری و دادسرا و شهرداری تو شب فعالیتی ندارن. باید یه کاربری باشه که به کمک پاساژ تجاری باعث سرزنده نگه داشتن فضا تو شب بشه. حالا تعیین این کاربری ها به کاربری های موجود اطراف بستگی داره. اگر اطرافش کاربری های کوچیک تجاری و پذیرایی زیاد باشه، واسه ساختمون شماره 5 تئاتر رو با کاربری های پذیرایی پیشنهاد میکنم. و اما مرحله بعد فضاسازی میدون هستش. نمیدونم فضاسازی رو چطوری توضیح بدم. اول از همه اون میدون رو با دو، سه تا پله از خیابون اصلی جدا میکنیم. وسط میدون یه آبنمای خوب رو در نظر میگیریم. ساختمون دادگستری که معمولاً چندتا پله داره و با دو ستون کنارش. از این دو ستون به نوعی برای ساختمونای دیگه هم به صورتای دیگه میشه استفاده کرد و الهام گرفت. اگه بشه این دوتا ستونم چهارتاش کرد بهتره. نمیدونم توضیح این قسمت سخته اگه میتونستم بکشم بهتر میتونستم منظورمو برسونم. اما حالا تا همین حدی که توضیح دادم فکر کنم کافی باشه. نوبت طرح های پیشنهادی بقیه دوستان هم هستم 6 لینک به دیدگاه
Abo0ozar 8637 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 آذر، ۱۳۸۸ من ميگم بايد اول بدونيم زابل چه جايي هست بعد اين نظرات رو بديم. بر فرض مثال كه زابل يه شهر كوچك كه اين ميدون هم مركز شهر هست و تمامي مسيرهاي ارتباطي به اينجا ختم ميسه. چه طوري بايد با اين همه حجوم به مركز شهر مقابله بشه؟ يه مسئله ديگه هم اينه كه اين فضا رو به چي مي خواي تبديل كني؟ چه كاربريهاي مي خواين در نظر بگيرين؟ چه هدفي رو دنبال ميكنيد؟ براي ارامش؟ گي تا حالا تو دادگستري رفته؟ دادگستري يا جاي شاكي هست يا جاي مجرم و .... هميشه شلوغه. انتظار ارامش جلوي دادگستري نميشه داشت. يه موضوع ديگه هم كه بايد در نظر گرفت محصوريت مكان هست. 6 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 آذر، ۱۳۸۸ ابوذر واسه دادن یه طرح خوب تمام این اطلاعات وضع موجود لازمه. اما مرتضی گفت بدون اینا یه طرحی همین طوری بدین. یعنی یه جوری فرضیات رو گذاشته به عهده خودمون. که مثلاً فرض کنیم امکانش هست که بار ترافیکی اینجا رو به جای دیگه منتقل کنیم. یا فرض کنیم کاربری های اطراف بدرد این تغییر میخورن یا .... در مورد تغییر کاربری هم گفته دستمون باز نیست که بگیم دادگستری نباید اونجا باشه. البته همه میدونا هم با هدف ایجاد آرامش نیستن. جاییه واسه ایجاد تعاملات و برخوردها. تو محصوریت فضا هم اجبار نیست ولی اگه بشه بهتره. خوب با وضعی که هست و امکان تغییرات زیادی هم نیست و فرضیاتی که خودمون در نظر میگیریم طرح میدیم. البته گفتم واسه سری های بعدی جزئیات بیشتری مطرح بشه تا طرح منطقی تر و بهتر باشه و کمک بهتری واسه خودمون باشه. 5 لینک به دیدگاه
Place.Maker 4554 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 آذر، ۱۳۸۸ خیلی ممنون از نظرات دوستان من با نظرات محمد موافقم . اما اینجا یه شهر هست با شبکه شطرنجی تقریبا منظم یعنی از هر جایی به جای دیگه می شه رفت و آمد کرد . مشکل انتقال دادن ترافیک خیلی دردسر ساز نمیشه . بعد اینکه همونطور که ابوذر گفت افراد زیادی میان به دادگستری و دادسرا . اما همشون مجرم نیستن . می تونیم از سر ریز جمعیت تو اون فضاها استفاده کرد . با انتقال کاربری فعلا تو این مرحله خیلی موافق نیستم .اول اگه به این نتیجه رسیدیم که میشه اینجا رو به میدون تبدیل کرد بعد میشه رو کاربری ها نظر داد . من تصمیم داشتم یه نقشه از کاربری ها تهیه کنم که متاسفانه وقت نشد . و اینکه ابوذر میگه وضعیت اقلیمی تو طراحی اهمیت پیدا می کنه که شرایط آقتاب و باد و ... رو بدونیم . چطوریه تا طراحی فضا به اون شکل انجام بشه . 4 لینک به دیدگاه
Place.Maker 4554 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 آذر، ۱۳۸۸ سلام یه عکس دیگه گذاشتم با تغییراتی که قرار شد اعمال بشه . محمد جایی که گفته بودی بسته بشه رو درست گذاشتم ؟ (خطای قرمز کوچیک ) اگه اونجا رو ببندیم میشه بعنوان استگاه تاکسی هم استفاده کرد . یا فعلا دانشجوها برای سرویس اونجا وای میسن . منتظر پیشنهادات بعدی هستم / 5 لینک به دیدگاه
Place.Maker 4554 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 آذر، ۱۳۸۸ یه مساله دیگه اینکه در اقدامی بی سابقه مسئولین شهری اقدام به ساخت یه کلینیک پزشکی کردن تو بافتی که مسکونی هست و معابرش کم عرض هست . حالا موندن برای جای پارک امبولانس از کجا استفاده کنن . این که گفتم عین واقعیت بود . جای پارک آمبولانس نداره اون محدوده هم یعنی سر همون چهارراه ترافیک زیاده . اینم ممکنه روی میدون اثر بزاره . 4 لینک به دیدگاه
Place.Maker 4554 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 آذر، ۱۳۸۸ ابنم از فایل کد . نقشه پر و خالی هست . برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 5 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 دی، ۱۳۸۸ کسی نمیخواد تو این بحث شرکت کنه؟ مرتضی منظورم از تغییرات و بستن خیابونا همونی بود که انجام دادی دستت درد نکنه. تو این کاربری هایی که معرفی کردی دانشگاه نبود. دانشجو ها از کجا میان اونجا واسه تاکسی در مورد اون کلینیکی که هم مشخص کردی تو عکسی که گذاشتی به نظر میاد سمت چپ کلینیک خالیه. بعد میتونی بگی این خیابونای منتهی به میدون و اون خیابونی که تو تقاطع کلینیک هست حدوداً چند مترین؟ کلاً وضع ترافیکی زابل چطوره؟ وضعیت این خیابونا تو شهر چطوریه؟ 4 لینک به دیدگاه
Place.Maker 4554 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 5 دی، ۱۳۸۸ اره دانشگاه که اونجا نیست ، دانشگاه یه جای دیگست ولی اونجا میان وای میسن واسه تاکسی . که برن دانشگاه . بعد اونم کلینیک نیست . من اشتباها گفتم کلینیک ، در واقع بیمارستان تامین اجتماعی هست . حالا کی مجوز داده اونو اونجا بسازن خدا می دونه . خیابونو کم عرض . 24 متری فکر کنم . بعضی جاها هم کمتر . وضعیت ترافیک فعلا نرمال ولی اگه اون بیمارستان راه بیوفته با توجه به اینکه قشر زیادی از مردم از بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنن خیلی شلوغ میشه . سمت چپ هم که خالیه . هم اینکه عکسها یکم قدیمی هست هم اینکه اونجا متعلق به بنیاد شهید هست . در واقع سمت کنار بیمارستان یه 30 متر اونطرف تر بنیاد شهید هست . 4 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 دی، ۱۳۸۸ مثل اینکه هیچ کس قرار نیست تو این بحث شرکت کنه. :ws6: در نظر نگرفتن پارکینگ واسه یه بیمارستان خیلی عجیبه. غیر از آمبولانس ها و ماشین های شخصی زیادی که تردد میکنن ماشینای خود کسایی که تو بیمارستان هم کار میکنن کم نیست. نمیدونم رو چه حسابی یه بیمارستان بدون در نظر گرفتن هیچ امکاناتی میسازن. اونم تو یه خیابونی زیاد عریض نیست. خیابون اصلی 24 متریه اینطور که تو نقشه پیداست اون یکی خیابون فرعی با توجه به نسبت به خیابون اصلی 14 متر میخوره باشه. هیچ پارکینگی هم اونجا نیست که بشه پارک کردن رو تو اطراف خیابون ممنوع کرد؟ این مسئله خیلی رو ترافیک اثر میذاره. البته بازم بسته شدن اون 2تا خیابونی که علامتم زدی این ترافیک رو مضاعف نمیکنه. تو زابل معولاً مغازه ها تا کی بازه؟ 6،7 میبندن؟ تو این فضایی که معرفی کردی و تقریباً بخش مرکزی شهر میشه. کاربری های مختلفی هستش. اما به نظر میاد کمبود کاربری فرهنگی احساس میشه. به نظر من اگه بخوایم هیچ کاربری اصلی رو تغییر ندیم خیلی سخت بشه یه میدون رو تبدیل به فلکه کرد. از خصوصیات یه میدون تجمع و سکون هستش. ولی کاربریهایی که الان هستن یه جوریه که کمتر باعث ایجاد سکون میشه. اکثراً حالت گذری از اونجا رد میشن و میخواد زودتر کارشون تموم بشه برن. باید سعی کنیم با استفاده از کاربری هایی که بیشتر باعث مکث شهروندا میشن باعث بیشتر نگه داشتن اونا تو فضا بشیم و اونجا رو طوری طراحی کنیم تا به جای حس نا امنی و شلوغی احساس آرامش کنن. پتانسیل ایجاد ارتباطات اجتماعی هم که زیاده. ولی باید به ارتباطات بین انسان و فضا هم دقت کنیم. محصوریت خیلی میتونه کمک کنه. ایجاد یه مرکزیت واسه میدون خیلی میتونه موثر باشه. فعالیت های ناسازگار باید حذف بشه. به نظر من آتش نشانی یه کاربری ناسازگار با یه میدون شهریه. هم از لحاظ دید بصری، دید خوبی نداره و هم از لحاظ عملکردی. 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده