رفتن به مطلب

استفاده از واکسن‌های وارداتی آبله مرغان غیرمجاز است


Matin H-d

ارسال های توصیه شده

دکتر علیرضا مصداقی‌نیا، معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان ایران ، با ارسال نامه ای به دکتر سیدشهاب‌ الدین صدر ، رییس‌کل سازمان نظام پزشکی خواست این سازمان از توزیع و استفاده غیرمجاز واکسن آبله مرغان در برخی داروخانه‌ها و مراکز درمانی خصوصی جلوگیری نماید.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، در این نامه آمده است: طی‌ماه‌های گذشته، گزارشاتی مبنی بر ورود غیرمجاز و توزیع واکسن آبله‌مرغان در برخی داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و مطب‌ها دریافت شده است.

 

در حالی که تجویز واکسن آبله مرغان برای استفاده معمول در کودکان و نوجوانان توسط بخش خصوصی، مورد تأیید کمیته کشوری ایمن‌سازی نمی‌باشد.

 

دلیل عمده این امر این است که واکسینه نمودن بخشی از کودکان جامعه سبب می‌شود تا بیماری به سنین بالاتر انتقال یافته و لذا از یک بیماری خفیف دوران کودکی به بیماری با تظاهرات بالینی بیشتر در سنین بالاتر تبدیل شود.

 

از طرف دیگر واکسن‌های وارداتی بدلیل غیرمجاز بودن، مراحل نظارتی معمول بر سلامت واکسن را طی نکرده و هیچ اطمینانی از نحوه نگهداری آن در حین حمل و نقل در درجه حرارت ویژه این واکسن وجود ندارد، لذا استفاده همکاران محترم جامعه پزشکی از این واکسن به صورت فعلی به دلیل به مخاطره انداختن سلامت فرد و جامعه مورد تأیید نبوده و با افرادی که مبادرت به توزیع و یا استفاده غیرمجاز نمایند مطابق مقررات برخورد خواهد شد.

 

خواهشمند است دستور فرمایید موضوع به نحو مقتضی به اطلاع اعضای محترم آن سازمان رسانده شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...