رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

*کتاب میکوریزا (فیزیولوژی و بیوتکنولوژی) منتشر شد. آنچه که می‌خواهید در مورد همزیستی قارج‌ها و گیاهان، بدانید را در این کتاب خواهید یافت...Micorisa1286371044.jpeg*کتاب جامع ارشد ژنتیک چاپ شد! چاپ جدید کتاب جامع کنکور کارشناسی ارشد ژنتیک وارد بازار شد. ا gene1286370581.jpeg*کتاب کارشناسی ارشد سلولی مولکولی چاپ شد!چاپ جدید کتاب جامع کنکور کارشناسی ارشد سلولی مولکولی وارد بازار شد.

لینک به دیدگاه

بیوفیزیک برای زندگی، منتشر شد. مرجعی کامل برای دانشجویان کارشناسی گرایش‌های مختلف زیست شناسی و داوطلبان کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری. داستان بخوانید، لذت ببرید، بیوفیزیک بیاموزید. ضمناً خواندن این کتاب به بعضی‌ها توصیه نمی‌شود...

 

* آنهایی که قصد دارند وقت کمی برای بیوفیزیک بگذارند... و به نحوی برای امتحان ارشد یا امتحان پایان ترم بیوفیزیکشان آماده شوند! چون بعد از خواندنش می‌بینند نمی‌توانند سمبلش کنند...

 

* آنهایی که از بیوفیزیک بدشان می‌آید... چون ممکن است بعد از خواندن این کتاب، رشته انتخابی‌شان شود.

 

* آنهایی که از فلسفه، منطق، روانشناسی، داستان، شعر و ... گریزانند، چون ناچارند کمی از همه اینها را بدانند تا علم، خصوصاً از نوع بیوفیزیکیش را درک کنند.

 

و بالاخره..

 

* آنهایی که رشته‌شان غیر مرتبط با علوم زیستی است؛ چون افسوس گذشته را خواهد خورد.

 

Biophysic%20For%20Life1293424999.pjpeg

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

[TABLE=class: BookTable, width: 630]

[TR]

[TD=width: 45, align: left] نام :[/TD]

[TD=width: 415, align: right]تنوع حیات[/TD]

[TD=width: 150]181.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 3][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]توضيحات:[/TD]

[TD=width: 415]پدیدآورندگان: ویلسون، ادوارد

مترجم: وهاب‌زاده، عبدالحسین

انتشارات: جهاد دانشگاهی مشهد

چاپ آخر: 1384

قیمت: 3200 تومان- 420 صفحه

 

نظر ما درباره‌ی کتاب:

ادوارد ویلسون، استاد کرسی فرانک بیرد در علوم و رئیس بخش حشره شناسی موزه جانور شناسی دانشگاه هاروارد است. در کتاب تنوع حیات، او با نثری زیبا و ساده به ما می گوید که حیات چگونه بر روی زمین شکل گرفته و چگونه گونه‌ها متنوع شده‌اند و چرا امروز این تنوع شگفت انگیز در معرض تهدیدی قرار گرفته است. دانش عظیم و بیان شیوا و خردمندانه ویلسون در این اثر، ستایش بسیاری از دانشمندان و نشریات علمی را برانگیخته است. نخستین گام در راه نجات تنوع بدون تردید شناخت ساختار آن است. از این رو بدون دانستن مفهوم گونه که واحد بنیادی تنوع است و نحوه به وجود آمدن گونه‌های جدید و تشکیل اکوسیستم‌ها (که یکی از مباحث مورد توجه در المپیاد است)، نمی توان درک درستی از تنوع حیات به دست آورد. پس از آشنایی با ساز و کار حیات نوبت به آن می رسد که بدانیم این پدیده شگفت انگیز چگونه از مواد فیزیکی بی‌جان در زمینی که سه میلیارد سال پیش تقریباً تهی از حیات بود، این همه تنوع را به وجود آورده است.

 

مخاطبین:

دانش‌اموزان المپیادی- دانشجویان رشته‌ی زیست‌شناسی- افراد علاقه‌مند به حیات

 

پیش‌نیاز:

 

فهرست مطالب:

طبیعت خشن، حیات کش‌سان- طوفان بر فراز آمازون- کاراکاتائو- انقراض‌های بزرگ- تنوع زیستی در روند افزایش- واحد بنیادی- گونه‌ی جدید- نیروهای تکامل- واگرایش سازشی- زیست سپهر کشف ناشده- تشکیل اکوسیستم- تنوع زیستی به اوج می‌رسد- آثار انسانی- زندگی و مرگ گونه- تنوع زیستی در خطر- گنج‌های کشف ناشده- قطعنامه- اخلاق زیست محیطی

 

پیشگفتار:

منظور از این چند سطر نه نوشتن مقدمه بر کتاب یک زیست‌شناس برجسته همچون «ادوارد ویلسون» بلکه بهانه‌ای برای طرج چند نکته‌ی فهرست‌وار در مورد مشکلات حفظ تنوع زیستی در این آب‌و‌خاک (ایران) است.

 

نشانی ناشر:

مشهد- سه راه ادبیات- مجتمع دکتر علی شریعتی

 

صندوق پستی: 1319-91735

تلفن: 88403463- 8433614

فاکس:

نشانی الکترونیکی: info@jdmpress.com

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BookTable, width: 630]

[TR]

[TD=width: 45, align: left] نام :[/TD]

[TD=width: 415, align: right]پیدایش پیچیدگی در موجودات زنده[/TD]

[TD=width: 150]108.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 3][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]توضيحات:[/TD]

[TD=width: 415]پدیدآورندگان: دستغیب، محمدمهدی؛ اصغریان، حسین‌علی؛ گودرزی، هانی

ناشر: اندیشه‌سرا

چاپ اول: 841103- 216 صفحه

قیمت: 3200 تومان

 

نظر ما درباره‌ی کتاب

در کتاب حاضر، مفهوم اصلی «اطلاعات» از جنبه‌ی زیست‌شناسی بیان گردیده و چیستی اطلاعات موجود در DNA, RNA و پروتئین‌ها بازگو شده است. هم‌چنین، نظریه‌های گوناگون پیدایش اطلاعات زیستی لازم برای شکل‌گیری نخستین سیستم زنده با یک‌دیگر مقایسه شده که هدف از آن بررسی این مسأله است که آیا نظریه‌های موجود بر پایه‌ی تکامل طبیعی قادر به توضیح پیدایش اطلاعات زیستی، خواه از روی «تصادف» و خواه از روی «جبر ماده» هستند یا خیر؟

 

فهرست مطالب

حیات و چگونگی پیدایش آن - خلاصه‌ای از تاریخچه‌ی دیدگاه‌ها - پیچیدگی در ساختمان پروتئین‌ها - پیچیدگی در ساختمان DNA - نطریه‌ی اطلاعات و زیست‌شناسی مولکولی - پیچیدگی و اطلاعات زیستی - اطلاعات: بودن یا نبودن - آشوب - سکه‌ی شانس - انتخاب طبیعی: آیا تناقضی وجود دارد؟ - حیات: یک سیستم خود سازمانده - نظم و اطلاعات - فرضیه‌های دیگر: پیش به سوی اطلاعات - حیات چیست؟ - واکنشگر OKLO - ساده‌ترین سیستم زنده: CHEMOTON - پیچیدگی شیمیایی - جمع‌بندی - همانندسازی و هسته‌سازی - دقت در همانندسازی - بوم‌شناسی و هم‌زیستی RNAها - ابرچرخه‌ها - مدل تصحیح تصادفی - پیدایش RNA

 

نشانی ناشر: تهران

صندوق پستی: 388-14395

تلفن: 88006487- 09123161687

فاکس: 88006487[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...