رفتن به مطلب

هک شدن اکانت Gmail


spow

ارسال های توصیه شده

یک نفر اکانت Gmail شما را هک می کند و هر روز به Inbox شما سر می زند. او فقط ایمیل‌هایی که شما قبلا آن‌ها را باز کرده‌اید، را می خواند. بدین ترتیب او همیشه به اطلاعات ارزشمندی دسترسی دارد و تا رسیدن به هدف نهایی در کنارتان زندگی می کند. و البته شما هم متوجه حضور او در کنارتان نمی شوید.

 

آیا شما هم زمانی که صحبت از هک به میان می‌آید تصویر یک وب سایت تغییر شکل یافته یا یک حساب بانکی که خالی شده در ذهنتان نقش می‌بندد؟

البته این دو مورد از نتایج اصلی کار هکر‌ها هستند، اما در مواردی شما هک می‌شوید، ولی هکر هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد تا شما متوجه این موضوع بشوید و به آرامی در کنار شما به سرقت اطلاعاتتان می‌پردازد.

در نظر بگیرید که یک نفر اکانت Gmail شما را هک کند و هر روز به Inbox شما سر بزند. او فقط ایمیل‌هایی که شما قبلا آن‌ها را باز کرده‌اید، را می‌خواند. بدین ترتیب او همیشه به اطلاعات ارزشمندی دسترسی دارد و تا رسیدن به هدف نهایی در کنارتان زندگی می‌کند. و البته شما هم متوجه حضور او در کنارتان نمی‌شوید.

در ادامه روندی را توضیح می‌دهیم که بهتر است به صورت دوره‌ای آن را انجام دهید تا مطمئن شوید اکانت Gmail شما در دست فرد دیگری قرار ندارد.

مرحله اول: استفاده از گزینه Last Account Activity

 

 

 

 

177860111_orig.jpg

 

 

 

گزینه Last Account Activity‬ را در قسمت پایین صفحه جیمیل پیدا کنید. روی دکمه ی Details کلیک کنید تا جزییات این بخش به شما نشان داده شود.

مرحله دوم: ببینید که چه کسانی به اکانت شما دسترسی داشته اند

 

470710111_orig.jpg

 

 

 

در اینجا با یک جدول روبرو می شوید که حاوی اطلاعاتی از آخرین دسترسی ها به ایمیل شما است

• ابزار دسترسی و باز کردن اکانت (مرورگر، موبایل و غیره)

‬ • آی پی بازدید کننده که اطلاعات زیادی از این طریق در اختیار شما قرار می گیرد.‬

• زمان اتصال به جیمیل

مرحله سوم: شناسایی آی پی

 

 

 

993470111_orig.jpg

 

 

 

آیا آی پی های موجود در لیست متعلق‬ به شما هستند یا هک شده اید؟

ممکن است در لیست ارایه شده آی پی های متعددی را ببینید، خونسرد باشید و به بررسی آن‌ها بپردازید. اگر در زمان اتصال به ایمیل تان از سرویس های واسط مانند VPN استفاده کرده باشید، ممکن است در لیست موجود آی پی های مربوط به شهر یا کشور های دیگری را ملاحظه کنید. با استفاده از سایت هایی مانند دامین تولزمی توانید اطلاعات تقریبا کاملی در خصوص آی پی های موجود در این لیست به دست آورید. برای اینکه ای پی فعلی خودتان را هم بفهمید کافی است که سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را باز کنید. این سایت IP فعلی شما را نمایش می‌دهد.

مرحله چهارم: هشدارهای گوگل را بشناسید.

 

 

 

965710111_orig.jpg

 

 

 

گوگل نیز نوعی نظارت عمومی را بر روی اکانت های مختلف اعمال می کند و در صورتی که فعالیت مشکوکی را در ایمیل شما تشخیص دهد IP مشکوک را مشخص کرده و به شما اخطار می دهد. در صورتی که با چنین موردی مواجه شدید، فرض را بر هک شدن بگذارید و سریعا رمز عبور خود را عوض کنید.

مرحله پنجم:اکانت را در سایر کامپیوتر ها sign out کنید.

 

 

 

561720111_orig.jpg

 

 

 

ممکن است فراموش کرده باشید بعد از استفاده از یک کامپیو‌تر عمومی یا کامپیو‌تر منزل دوستتان از ایمیل خود خارج شوید. حتی اگر مطمئنید که چنین خطایی نکرده‌اید، باز هم کار از محکم کاری عیب نمی‌کند. روی دکمه sign out other session کلیک کنید. این کار هیچ کمکی به یک اکانت هک شده نمی‌کند و فقط بی‌دقتی احتمالی را جبران می‌کند. به عنوان مثال ممکن است موبایل خود را گم کرده باشید و این کار را برای اطمینان از اینکه کسی ایمیل‌هایتان را آن طریق نمی‌خواند انجام دهید.

اگر واقعا اکانت شما هک شده باشد، چه باید بکنید؟ اولین کاری که باید انجام دهید تغییر رمز عبور و سوال امنیتیتان است. سپس مطمئن شوید که رمزعبور و سوال مناسب و امنی را انتخاب کرده‌اید. گوگل گزینه‌های مناسبی را پیشنهاد می‌کند. سوالی را انتخاب کنید که فقط شما جواب آن را می‌دانید. دقت کنید که این سوال تداعی کننده رمزعبور شما نیست. سوالی را انتخاب کنید که با تحقیق و جستجو قابل پاسخگویی نباشد. از مواردی مانند تاریخ تولد، شماره تلفن، اسم والدین یا شماره شناسنامه و امثال آن جدا خودداری کنید.

مطمئن شوید که سوالتان راحت به ذهن سپرده شود، در حالی که به سادگی قابل حدس زدن نباشد. جوابی را هم انتخاب کنید که یک جمله کامل باشد.

نکته مهم

الان شما قدم به قدم با روند اطلاع از وضعیت امنیت اکانت جیمیل تان آشنا شدید، بهتر است که گه گاهی این روال را طی کنید. نگهبانی از ایمیل در دنیای دیجیتال از ضروری ترین گامهای امنیت است.

 

 

 

 

878520111_orig.jpg

 

 

 

توجه داشته باشید که بسیاری از سرویس دهنده های ایمیل، سایت هایی نا امن هستند و احتمال از دست رفتن اطلاعات شخصی کاربران و پیامهایشان در این سرویس ها زیاد است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...