رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

مدرسه سعیدیه

مدرسه سعیدیه در شهرستان ارسنجان از سال 1085 ه. ق به جا مانده است. این مدرسه به صورت چهار ایوانی است که در کنار هر ایوان چهار حجره ساخته شده است. برای احداث این بنا از آجر استفاده شده و حوضی سنگی در وسط حیاط مدرسه وجود دارد. محور اصلی بنا شمالی- جنوبی است. مدرسه سعیدیه در کنار مسجد جامع شهر قرار دارد.

 

تل تیموریان

تل تيموران در يک كيلومتري غرب روستاي كوشک از توابع ارسنجان، واقع شده است. اين تپه 200 متر طول و 140 متر پهنا دارد. ارتفاع بلندترين نقطه آن شش متر است. شواهد نشان مي دهند كه از 2500 سال پيش از ميلاد تا دوران اسلام، مردگان را دراين محل دفن مي كرده اند. در گورهاي پيش از تاريخ اين محل، ظروف سفالي خاكستري يا قرمز با نقوش سياه رنگ و تزيينات مختلف مفرغي از قبيل انگشتر، گردنبند، سنجاق و هم چنين مجسمه هاي كوچک سفالي از حيوانات به دست آمده است.

 

مسجد جامع عتیق

مسجد جامع عتيق از آثار به جا مانده از دوره صفويه در شهرستان ارسنجان است. اين مسجد بزرگ، شبستاني بسيار وسيع و محرابي زيبا دارد که در نوع خود کم نظير است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...