bandarabasi 373 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 بهمن، ۱۳۸۹ قدیمی است اما خواندنی... ببخشید به هر حال آمنه موسوي خبرنگار گروه هنر ايلنا طرح هاي ابتكاري و اقدامات غير منتظره هميشه با استقبال جمعي افكار عمومي جامعه مواجه ميشود ؛ اين امر نه تنها در ايران بلكه در تمامي كشورهاي جهان سبقهاي طولاني دارد ، در رابطه با تبليغات رسانه اي نيز با نگاهي به سيستم اطلاع رساني كشورهاي پيشرو در اين خصوص مشاهده مي كنيم كه ديگر ، هفته ، روز و ساعت به ميان نمي آيد ، بلكه اين دقيقه هاست كه سبب مي شود تا طراحان يك برنامه و يا سريال تلويزيوني ، گوي سبقت را در جذب مخاطبان بربايند. اما غرض از اين مقدمه بازشكافي رويدادي است كه در هفتههاي اخير مشاهده ميشود ؛ اين كه شبكه پنج تلويزيون ( شبكه تهران ) براي افزايش شمار بينندگان خود ، از بيل بوردهاي تبليغاتي سطح شهر و sms هاي تلفني براي معرفي سريالهاي مناسبتي سود جسته است. اين اقدام اگر چه با مخالفت برخي از اصحاب تلويزيوني كشور مواجه شد ، اما مساله اي در خور توجه است كه اكثريت صاحب نظران سينما و تلويزيون از آن استقبال كرده اند. " مسعود آب پرور" يكي از تهيه كنندگان تلويزيوني گفت : تبليغات رسانه اي ، اقبال رسانه ملي به ساير رسانه ها را نشان مي دهد و نشانگر جامع نگري صدا و سيماست كه از تبليغات تك بعدي فراتر رفته است. "مهران مهام " از ديگر تهيه كنندگان تلويزيوني ، تبليغ از طريق بيلبورد و پيام كوتاه را شيوه اي بسيار درست و عالي ارزيابي كرد و افزود : اگر بودجه كافي در اختيار داشتم ، براي آثار بعدي حتما از اين شيوه استفاده ميكردم. "جواد افشار" از كارگردانان رسانه ملي نيز با عنوان اين كه رويكرد به اين حركت نو و ارزشمند ، نشان دهنده توجه مسوولين صدا و سيما به مجموعه هايشان است ، تصريح كرد : اين رويكرد اگر هزينه زيادي نداشته باشد مي تواند ، در جهت اطلاع رساني و بالا بردن آگاهي مخاطفان بسيار مفيد باشد. " رضا جودي" نيز در همين رابطه معتقد است : فرقي نميكند كه اين فعاليت مربوط به چه شبكه و يا چه برنامه اي باشد ؛ چرا كه به اعتقاد من كار خوبي است كه سازمان صدا و سيما بايد براي جلوگيري از كاهش مخاطبان خود بدان توجه كند . من نيز به عنوان تهيه كننده اگر مي توانستم ، اين روش را براي سريال هايم استفاده مي كردم. "جمشيد مشايخي" بازيگر باسابقه سينما ، تئار و تلويزيون نيز با عنوان اين كه اين كار در تمام دنيا رواج دارد ، گفت : براي شبكه پر اعتباري چون شبكه تهران ، انجام اين كار ارزنده و مناسب است. "خسرو شكيبايي" از ديگر بازيگران توانمند كشورمان در اين خصوص تصريح كرد : رسانه هاي مكمل هميشه لازم هستند ؛ البته فكر مي كنم كه به لحاظ جايگاه وسيع تلويزيون ، بسنده كردن به بيلبورد كافي نيست و حتي پيشنهاد ميكنم كه از تلويزيون هاي بزرگ در نقاط مختلف شهر با رعايت مقررات هم استفاده شود ؛ ضمن آن كه ارسال پيام كوتاه هم به شرط يادآوري و اطلاع رساني و تذكر زمان پخش برنامه ها مفيد است. " جواد شمقدري " مشاور هنري رئيس جمهوري هم ديدگاه ديگري دارد ؛ وي با عنوان اين موضوع كه سازمان صدا و سيما به اندازه كافي ظرفيت براي جذب مخاطب دارد ، گفت : اين امر شايد از سوي برخي ، به ضعف رسانه ملي تعبير شود. 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده