رفتن به مطلب

نکته هایی از مصاحبه استاد شجریان با چلچراغ


spow

ارسال های توصیه شده

ارسال شده در

نکته هایی از مصاحبه استاد شجریان با چلچراغ

 

من بالاترین سرمایه را دارم و آن محبتی است که مردم به من دارند. این شعار نیست، یک اعتقاد قلبی است. این که مردم مرا دوست دارند را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌کنم. بعضی‌ها می‌خواهند با پول و قدرت مردم را بخرند و فکر می‌کنند که می‌توانند این کار را بکنند. اما مردم را در واقع ما خریده‌ایم. نه خودشان را، دل‌شان را. من این کار را کرده‌ام. بهایش هم کم نبوده. یک عمر زندگی بوده .

 

مشکل ما آنهایی بوده‌اند که چنان سایه‌ی سنگین خودشان را روی سر این جوان‌ها انداخته‌اند که آنها مجبور شده‌اند بروند توی زیرزمین خانه‌شان و هنرشان را تولید کنند. آنها اجازه نداده‌اند جوان در جهت اصالت خودش پیش برود و آن وقت سر از یک جای دیگر درآورده. مقصر مسئولان‌اند. در همه‌جای دنیا هم همین‌طور است. این محدودیت‌ها انحراف می‌آورد. مردم و جوان‌ها هیچ تقصیری ندارند

بهترین حمایت‌کننده‌ی من همین‌هایی هستند که به موسیقی من فحش می‌دهند. من باید از آنها سپاسگزار باشم که بهترین عامل برای افزایش محبوبیت کار من هستند. هرچه آنها ناسزا بگویند، مردم مرا بیشتر دوست دارند. چی از این بهتر؟ من هنرم این بوده که کارم را درست انجام دهم. بعضی‌ها هم هنرشان این است که ناسزا بگویند.

 

 

  • Like 3
ارسال شده در

صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
ارسال شده در

همیشه از خوبی های استاد گفته شده.در این شکی نیست که یکی از بهترین خواننده های سنتی هست.نگفتم بهترین چون من به شخصه صدای استاد بنان رو بیشتر دوست دارم.دلایل موفقیت استاد شجریان آگاهی ایشون نسبت به موسیقی بوده و ....

اما دوست دارم در اینجا یه موضوعی رو بگم که واقعا مدتیه من و در مورد ایشون اذیت میکنه.اون هم غرور زیادی هست که استاد دارند.استاد با بزرگترین نوازنده های ایران کار کردند.استاد شهناز - لطفی - مشکاتان - علیزاده و حالا هم با درخشانی.اگه درخشانی رو بذاریم کنار چون ایشون از سال 85 همکاریشون رو با استاد شروع کردند.میبینیم که استاد شجریان با لطفی و علیزاده و مشکاتیان مشکل پیدا کردند.باز هم به شخصه مشکل ایشون رو با استاد لطفی مبارک میدونم و بهتر بود که از ایشون جدا بشن.اما مثلا در مورد مشکاتیان واقعا چه ارزشی داشت که باعث بشه بعد اینکه ایشون فوت کردند استاد شجریان بیاد رو مزارشون.درسته دو طرف حتما مقصر بودند اما من غرور استاد رو خیلی زیاد از حد میدونم و این چیزی هست که منو عذاب میده

  • Like 2

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
×
×
  • اضافه کردن...