رفتن به مطلب

سیستم کمکی پارک خودرو (Park Assistance)


ارسال های توصیه شده

سیستم کمکی پارک خودرو (Park Assistance) از این سیستم ها در بسیاری از خودروهای جدید استفاده می شود و برای رانندگانی که جرات پارک کردن در مکانهای تنگ و باریک را ندارند ابزار بسیار سودمندی است .

این سیستم می تواند از طریق سیگنالهایی که از روی داشبورد ارسال می شود نقاط مناسب پارک را پیدا کند.

park_assistance1.jpg

از طریق حدود 10 سنسور که در سپر جلو و عقب نصب شده است هر نوع مانعی شناسایی شده و به راننده اخطار می دهد.

این سیستم در خودروی اپل، زمانی فعال می شود که سرعت حرکت آن به 30 کیلومتر در ساعت برسد و نصب آن در خودروی اپل حدود 645 یورو هزینه دارد .

جدیدترین نوع این سیستم در خودروی های فولکس واگن وجود دارد و بگونه ای کار می کند که راننده می تواند از خودرو پیاده شده و از طریق کنترل از راه دور خودروی خود را پارک نماید.

 

park_assistance2.jpg

کاربرد دستیار پارک باعث کاهش استرس راننده و افزایش سرعت پارک خصوصا در مواقعی که خودروهایی از پشت سر خودروی در حال پارک جریان دارند می شود، همچینین احتمال برخورد خودرو به جداول خیابان و صدمه دیدن آن کمتر خواهد شد.

زمان پارک با این سیستم حدود 15 ثانیه است.

park_assistance3.jpg

در این سیستم راننده فقط باید با ترمز و گاز کار کند و خود اتوموبیل بصورت اتوماتیک ابعاد و فضا را اسکن کرده و خودرو را هدایت می کند.

راننده باید قبل از استفاه از این سیستم کلید دستیار پارک موجود در خودرو را فشار داده و سیستم را فعال نماید و حداکثر سرعتی که می توان از دستیار پارک در فولکس واگن استفاده کرد نیز 30 کیلومتر در ساعت می باشد.

park_assistance4.jpg

لازم به ذکر است که بطور کلی کاربرد این سیستم نمی تواند جایگزین دقت رانندگان شود و در هنگام استفاده اگر راننده احتمال برخورد با خودروها را می دهد باید آنرا متوقف نماید.

سيما زيني - TTIC

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...