رفتن به مطلب

زوج های سینمای ایران!


ارسال های توصیه شده

زوج های بازیگر، عموما در پی یک همکاری مشترک، به هم علاقه مند می‌شوند و وصلت شان سر می‌گیرد. نکته این جاست که اگر سابقه بازیگری شان زیاد باشد،اخلاق شان را خیلی ها می‌دانند و دیگر نمی‌توان گفت کسی بی گدار به آب زده و بدون شناخت کافی، همسر آینده اش را انتخاب کرده است.

چون از هر کدام از عوامل سینما که کارنامه شان را بخواهی، می‌توانند کمکت کنند. اما خب بعضی وقت ها هم احساس بر منطق غلبه می‌کند و ازدواج هایی سینمایی، خیلی زود به نقطه پایان می‌رسد، اما برخی نیز به پایداری یک عمر هستند. واقعیت این است که دنیای بازیگران سینما و تلویزیون و حتی تئاتر با دنیای دیگران متفاوت است، با همه دیگران، چه شخصیت های مشهوری باشند و چه آدم های معمولی که ما سعی می‌کنیم وارد حیطه آن ها نشویم.

خراسان به نقل از هفته نامه ایران دخت نوشت: تنها عرصه ای که چهره های مطرح مرد و زن در آن می‌توانند با دیگران هماوردی کنند، سینما و تلویزیون است. در نتیجه تصمیم گرفتیم به موقعیت سینما از لحاظ حضور زوج های سینمایی امروز کشور بپردازیم. در واقع چون گفت و گوی اصلی مان به یک زوج بازیگر مربوط بود، زوج های سینمایی را در حالت کلی کنار گذاشتیم و به زوج های بازیگر پرداختیم.

i7159_316rz12.jpg

محمدرضا شریفی نیا آزیتا حاجیان

راستش را بخواهید می‌گویند این زوج بازیگر که البته طرح مذکرش جزو همه فن حریف های سینماست! این روزها با یکدیگر زندگی نمی‌کنند. هر چند هم چنان زن و شوهر قانونی هستند. آن ها حتی در یک تئاتر هم با هم همکاری داشتند اما همکاری سینمایی شان بسیار کم رنگ شده است. البته آن ها ۲ دختر هنرمند هم دارند که یکی شان یعنی ملیکا بیشتر به زندگی مشترک چسبیده و دیگری یعنی مهراوه به شدت مشغول بازی در پروژه های سینمایی و تلویزیونی است. حاجیان که فعالیتش طی چند سال گذشته در زمینه سینما بسیار کم کار شده بود، سال گذشته در ۳ فیلم «تاکسی نارنجی»، «دل شکسته» و «کیمیا و خاک» بازی کرد. برخی از شایعات حکایت از ممنوع الفعالیت شدن شریفی نیا طی سال گذشته می‌داد.

615gws63upl1snprsckg.jpg&t=1

مهدی هاشمی- گلاب آدینه

سلطان و سلطان بانوی محبوب دهه شصت از تئاتر آغاز کردند. به ظاهر قرار نبود که گلاب آدینه این نقش را بازی کند و داریوش فرهنگ و مهدی هاشمی معتقد بودند که او برای بازی در این نقش مناسب نیست اما به دلیل اظهار علاقه بهرام بیضایی به بازی او در تئاتر «دایره گچی قفقازی» هاشمی و فرهنگ هم می‌پذیرند که این نقش خاطره انگیز را گلاب آدینه بازی کند اما پیش از آن، مهدی هاشمی در قسمت فوق برنامه دانشگاه ملی سابق (شهید بهشتی)، استاد بازیگری تئاتر بود، گلاب آدینه هم جزو شاگردانش.آشنایی و همراهی مداوم «گلاب آدینه» با گروه تئاتری «پیاده» به سرپرستی داریوش فرهنگ و مهدی هاشمی، به ازدواج او با هاشمی در سال ۵۶ منجر شد.

بنا به گفته گلاب آدینه برای نخستین بار خودش پیشنهاد ازدواج را با «مهدی هاشمی» مطرح کرده است. این دو بازیگر در فیلم های «زرد قناری» (رخشان بنی اعتماد)، «شکار خاموش» (کیومرث پوراحمد)، «بهترین بابای دنیا» (داریوش فرهنگ) و مجموعه تلویزیونی «سلطان و شبان» با یکدیگر هم بازی بودند.

 

 

1197994198ss.jpg

 

امین حیایی نیلوفر خوش خلق

به ستاره ای مثل امین حیایی نمی‌آید که در هر گفت و گوی رسانه ای یا خصوصی این قدر از همسرش تعریف کند اما او این کار را می‌کند و به حرف و حدیث ها هم اهمیتی نمی‌دهد. البته خوش خلق هم برای شوهرش کم نمی‌گذارد. ما سال هاست که روزگار خوشی را کنار هم می‌گذرانیم و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد، چرا که اصولا من و امین چه در زندگی شخصی و چه در زندگی کاری به آینده خوشبین هستیم و دلمان می‌خواهد زندگی با آرامش را تجربه کنیم.

امین حیایی در زمان فیلم برداری مجموعه «روزگار جوانی» با نیلوفر خوش خلق آشنا شد. حیایی و خوش خلق پیش از ازدواج، در فیلم «مونس» نیز با یکدیگر هم بازی بودند که این فیلم چندان موفق نبود. مانی و ندا نیز نتوانست موفقیتی برای آن ها به حساب آید. اما آن ها هم زمان با بازی در فیلم «بوی بهشت» ازدواج کردند. نکته جالب در این باره این که در تیتراژ این فیلم نوشته شده بود: نیلوفر حیایی این دو بازیگر در فیلم «سنگ، کاغذ، قیچی» به کارگردانی سعید سهیلی، برای چهارمین بار با یکدیگر هم بازی شدند. اما موفق ترین همکاری مشترک آن ها به طور قطع بازی در نقش زن و شوهر فیلم «دایره زنگی» است که هم خیلی خوب بازی کردند و هم فیلم با فروش بسیار خوبی روبه رو شد.

58_1_Fixd.jpg

علی مصفا- لیلا حاتمی

بازی‌های علی مصفا را خیلی ها می‌پسندیدند، حتی اگر در فیلمی مثل پارتی بازی کرده بود. او اما کم کم دارد از دایره بازیگرها خارج می‌شود و وارد جرگه کارگردان‌ها می‌شود. همسرش اما یکی از محبوب ترین بازیگران سینماست. لیلا حاتمی خود اما ثمره زندگی دو سینماگر زنده یاد علی حاتمی و همسرش زهرا حاتمی است. البته لیلا حاتمی به دلیل تولد ۲ فرزندش، مدتی بازی در فیلم های سینمایی را نپذیرفت.

نخستین بازی مشترک حاتمی و مصفا هم به فیلم «لیلا» به کارگردانی «داریوش مهرجویی» باز می‌گردد که سکوی جهش این بازیگران مستعد بود. آن ها در فیلم دیگر مهرجویی یعنی «میکس» هم همبازی شدند. ناگفته نماند که لیلا حاتمی ستاره فیلم همسرش یعنی «سیمای زنی در دور دست» هم بود.

1223742007633531544041250000.jpg&t=1

امیر جعفری- ریما رامین فر

طبیعتا قیافه امیر جعفری به سوپراستارها نمی‌خورد اما او یک بازیگر قابل است که خیلی ها هم دوستش دارند. او نخستین بار همراه با همسرش ریما رامین فر در «نان، عشق و موتور هزار» بازی کرد. اما کمتر کسی این ۲ را با این فیلم در خاطر داشت تا این که جعفری در مجموعه «بدون شرح» به کارگردانی «مهدی مظلومی» همراه با «فتحعلی اویسی» به ستاره های تلویزیونی تبدیل شدند. بازی راحت و گرم او که پشتوانه ای هم چون سال ها بازی در تئاتر داشت، باعث شد تا خیلی زود مورد توجه قرار گیرد. رامین فر که بیشتر در تئاتر بازی می‌کرد و در تلویزیون ترجیح می‌داد بنویسد، در «رفیق بد» به کارگردانی ایرج تهماسب، هنرش در بازی نقش های کمدی را به نمایش گذاشت. نکته جالب درباره این زوج این که هم زمان با پخش مجموعه محبوب «میوه ممنوعه» صاحب فرزندی به نام آرین شدند.

 

 

1321035427.jpg

بهاره رهنما- پیمان قاسم خانی

به نظر می‌رسید که موفقیت فیلم عاشقانه به کارگردانی علیرضا داودنژاد، سکوی جهشی خواهد شد برای ۲ بازیگر جوانش که پس از مدتی شنیدیم با هم ازدواج کرده اند، اما آن ها تا مدت ها در فیلمی بازی نکردند. هر ۲ بازیگر این فیلم پرفروش طی سال های بعد به چهره های موفقی تبدیل شدند اما جالب آن که بازیگر مرد آن یعنی پیمان قاسم خانی، ترجیح داد دیگر بازی نکند و فیلم نامه بنویسد. به طور حتم می‌دانید که او طی این سال ها به یکی از موفق ترین و محبوب ترین نویسندگان طنز ایران تبدیل شده است. اما بهاره رهنما هم که دغدغه های دیگری جز بازیگری دارد- نظیر نویسندگی و روزنامه نگاری- با «نان، عشق و موتور هزار» دوباره توانایی هایش را نشان داد و بازی در سینما و تلویزیون را با شدت بیشتری پی گرفت.این زوج موفق پس از سال ها در فیلم «سن پترزبورگ» به کارگردانی بهروز افخمی با یکدیگر هم بازی شدند.

دختر ۹ ساله آن ها پریا نیز امروز در برخی پروژه های سینمایی و تلویزیونی نقش آفرینی می‌کند.

 

 

12388714254.jpg

 

نیما فلاح- سحر ولدبیگی

نیما فلاح بیش از بازی به فکر شرکت تبلیغاتی اش است اما سحر ولدبیگی هم چنان مشغول بازی است. نیما نخستین بار با بازی در نقش دستیار «درک» یعنی هنرا در طنز «ساعت خوش» چهره شد. او جای زنده یاد داود اسدی در این نقش بازی می‌کرد اما بعدها فعالیت خود را گسترده تر کرد. ولدبیگی اما با مجموعه پاورچین به کارگردانی مهران مدیری به یک چهره کمدی تبدیل شد. او دختر مسعود ولدبیگی چهره پرداز مطرح سینما و تلویزیون هم هست، با اجرای برنامه برای کودکان کارش را آغاز کرد.

y7yef1npit9igt2xq8yp.jpg&t=1

رامبد جوان سحر دولتشاهی

رامبد جوان را خیلی ها می‌شناسند اما شاید چهره سحر دولتشاهی تا پیش از پخش طنز مسافران چندان برای عموم مردم آشنا نبود. او البته در سابقه کاری اش، بازی در فیلم هایی نظیر «میم مثل مادر» و «چهارشنبه سوری» را دارد.

رامبد جوان در مجموعه جدیدش موفق شده بود بازی خوبی از همسرش بگیرد و شاید درست تر باشد که بگوییم همسرش در مجموعه جدید او خوب بازی کرده بود. جوان در یک برنامه تلویزیونی کنار همسرش گفت که این نقش به واقع برای دولتشاهی مناسب بود و او به هیچ وجه در این انتخاب پارتی بازی نکرده است.

محمود پاک نیت و مهوش صبرکن که در مجموعه پس از باران هم بازی بودند، آتش تقی پور و شهین علیزاده که جزو هنرمندان باسابقه تئاتر و تلویزیون هستند، بهروز بقایی و پرستو گلستانی که عمده فعالیت این روزهایشان به تئاتر اختصاص دارد، هادی مرزبان و فرزانه کابلی که جزو پیشکسوتان تئاتر و تلویزیون هستند، اصغر همت و افسر اسدی که نقش های به یاد ماندنی زیادی را در ذهن ایرانیان ثبت کرده اند، سعید تهرانی و لادن طباطبایی که طی این سال ها کم تر باهم هم بازی شده اند، حسن پورشیرازی و مهناز افضلی که دومی به ظاهر این روزها کم تر به فعالیت های سینمایی می‌پردازد و استاد داود رشیدی و احترام السادات برومند هم جزو مهم ترین زوج های بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران هستند که در ذهن علاقه مندان هنر ایران نقش های ماندگاری را ثبت کرده اند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...