رفتن به مطلب

برداشت، شیوه تحلیل دادهها و استنتاج پیشنهادهائی در راستای ساماندهی بازار سنتی شهر قزوین


ارسال های توصیه شده

اصغر محمدمرادی

 

چكیده:

توسعه روزافزون شهرها و گسترش بی رویه آنها هر روز بیشتر از پیش هسته های تاریخی، فرهنگی موجود در بخش قدیمی شهرهای سنتی را تهدید میكند لذا تعریف و تعیین حرائم حفاظتی برای محدوده مركزی شهرهای تاریخی و درجه بندی حرائم حفاظتی برای دست یابی به دستورالعمل و آئین نامه های اجرائی صریح، روشن و سهل الوصول كه مبتنی بر پژوهش های بنیادی باشد ضرورتی اجتناب ناپذیر در حیات فرهنگی شهرهای امروزی است.

در این مقاله سعی شده با استفاده از پژوهش انجام گرفته و با استناد به داد های مستخرج از پرسش نامه های مربوطه مساله فوق در مورد بازار قزوین مورد تجزیه تحلیل قرار گیرد كه در این راستا، انواع فعالیتها در محدوده های فوق و همچنین نظامهای موجود در بازار قزوین مورد بررسی قرار گرفته است. در نهایت نتایجی از بررسیهای منتج از برداشتهای فوق حاصل شده كه می تواند مبنای مداخله در جهت ساماندهی بازار سنتی قزوین قلمداد گردد.

 

واژه های كلیدی : ابنیه شاخص، ابنیه با ارز ش، ابنیه كم ارز ش، ابنیه بی ارزش و بی هویت، درجه بندی محدوده ، بازار قدیمی و سنتی، مرمت، مرمت شهری، بهسازی و نوسازی.

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...