رفتن به مطلب

اهمیت برنامه ربزی


ارسال های توصیه شده

اهمیت برنامه ربزی

نوپا بودن فرهنگ اداره کاروتولید در واحد های صنعتی با استفاده از طراحی های جامع پروژه ای و عدم توسعه تخصص های لازم جهت ارتقاء سطح مهارتها در ارتباط با زیر ساخت های اداره امور و ضرر و زیانهای هنگفت عدم اجرای مدیریت های علمی و فنی در واحد های صنعتی و تولیدی و خدماتی لزوم استفاده از متخصصین فن در اداره کارها را برای ما روشن ساخته است. یکی از مهمترین فاکتور هایی که باید در چنین شرایطی لحاظ شود , گزینش صحیح کارکنان میباشد. نوع کار تولیدی , مکان تولید , میزان کاربری طرح , موارد کسب دانش فنی طرح , تعیین میزان مهارت علمی و فنی مدیران و کارکنان و کارگران , میزان سرمایه مورد نیاز و سرمایه در گردش و سرمایه خواب و نحوه هزینه و گردش سرمایه , شکل روابط عمومی طرح , تعیین روش های عملکرد و انطباق با قوانین فنی و اداری و تشکیلاتی و بانکی و ستادی طرح , طراحی و اجرای سیستم کنترل و تجزیه و تحلیل روابط و هزینه ها و کنترل و نظارت روابط بازرگانی و حسابداری جامع , بررسی مغایرت ها و توانائیها در اجرای پروژه و ارزیابی اقتصادی تولیدات , تعیین و اجرای دقیق استاندارد ها در تمام موارد از جمله کارهای اجرائی روزمره شرکت شما میباشد که همگی توسط نیروهای انسانی جامه عمل میپوشد و استخدام شوندگان باید مهارت های لازم برای انجام این کار ها را بصورت ژنتیکی هم داشته باشند. در جامعه معمولاً نقش‌ها و شغل‌ها از هم جدا هستند و ارتباطي با هم ندارند. يك آهنگساز نمي‌تواند نقد بنويسد و يك منتقد نمي‌تواند آهنگ بسازد. در حالی که بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی ما که مثلأ در رشته صنایع فارغ التحصیل شده اند از نظر شخصیت و تیپ به درد آشپزی هم نمیخورند.

آينده‌اي در انتظار ماست كه تغيير نه تنها بخشي ثابت از آن است، بلكه همواره شتاب هم مي‌گيرد. در چنين شرايطي، واقعيات چنان سريع عوض مي‌شوند كه انسان‌ها - و شركت‌ها - نمي‌توانند به‌راحتي خود را با آن‌ها سازگار كنند. حتي شركت‌هايي كه از عهده يك تغيير برمي‌آيند، به‌ راحتي مغلوب تحول بزرگ بعدي مي‌شوند. حتی استفاده از تخصص مشاورین برجسته و خبره هم برای ایجاد تحول راه به جائی نمیبرد چرا که پروفسورها مي‌توانند ‌ايده‌ها را متحول كنند. ولي نمي‌توانند يك آدم را ناگهان از‌اين رو به‌آن رو بكنند . چاره کار در این است که در انتخاب افراد فاکتور های شخصیت , تیپ و نوع هوش آنان نسبت به کارشان مورد توجه باشد و باید از آنان تست های روانشناسی کار بعمل آوریم و هیچ گاه فکر نکنیم آموزش و تحصیلات با هوش و قوه ی ادراک یکسان است. حتماً باید تا به حال برخورد کرده باشید که هر فردی با مدرک تحصیلی از بهترین دانشگاه دنیا، فرد کارائی نیست، و هر فردی هم که نتوانسته حتی تحصیلات دبیرستانی را به پایان برساند ناکارآمد نمی باشد. هر فردی قابلیت های مختلف دارد و همه یکسان نیستند. داشتن مدرک دانشگاهی نتیجه داشتن هوش تحصیلی است که عملأ به درد صنایع تولیدی نمیخورد و نباید با این ملاک ها نسبت به استخدام افراد اقدام نمود . باید در کنار اهمیت دادن به استخدام افراد تحصیل کرده به فاکتور های زیر توجه گردد.( این مهارت ها ربطی به سابقه کار و میزان تحصیلات ندارد)

1-داشتن مهارتهاي درون فردي شامل:

خودآگاهي هيجاني (بازشناسي و فهم احساسات خود)

جرأت (ابراز احساسات، عقايد، تفكرات و دفاع از حقوق شخصي به شيوه اي سازنده)

خودتنظيمي (آگاهي، فهم، پذيرش و احترام به خويش)

خودشكوفايي (تحقق بخشيدن به استعدادهاي بالقوه خويشتن)

استقلال (خودفرماني و خودكنترلي در تفكر و عمل شخصي و رهايي از وابستگي هيجاني)

۲- داشتن مهارتهاي ميان فردي شامل:

روابط ميان فردي (آگاهي، فهم و درك احساسات ديگران، تعهد اجتماعي(عضو مؤثر و سازنده گروه اجتماعي خود بودن) همدلي(توان آگاهي از احساسات ديگران، درك احساسات)

۳- داشتن مهارت درسازگاري شامل: مسأله گشايي(تشخيص و تعريف مسائل،)

آزمون واقعيت و احراز قبولی در آن.

انعطاف پذيري(تنظيم هيجان، تفكر و رفتار به هنگام تغيير موقعيت و شرايط)

۴- داشتن مهارت كنترل استرس شامل:

توانايي تحمل استرس(مقاومت در برابر وقايع نامطلوب و موقعيت هاي استرس زا)

كنترل تكانه(ايستادگي در مقابل تكانه يا انكار تكانه)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...