رفتن به مطلب

گوشی‌های هوشمند بازار دوربین‌های دیجیتال را کساد کرده‌اند


ارسال های توصیه شده

2610_5.jpg

موبنا- از آنجا که گوشی های هوشمند امروزی با دوربین های پیشرفته معرفی و عرضه می شوند پیش بینی می شود در آینده جای دوربین های فیلمبرداری و عکسبرداری را بگیرد.

 

به گزارش اخبار خارجی موبنا، با رقابتی که میان تولیدکنندگان گوشی های هوشمند و سازندگان دوربین های دیجیتالی به وجود آمده، تولیدکنندگان دوربین اقدام به طراحی دوربین های ارزانقیمتی کرده و ادعا می کند آنها را برای رقابت با گوشی های هوشمند تولید کرده اند.

از این رو در نمایشگاه محصولات مصرفی CES که هفته گذشته در لاس وگاس برگزار شد، شرکت های سونی، کانون، کداک، فوجیتسو و فوجی فیلم از دوربین هایی با قیمت زیر 100 دلار رونمایی کردند.

دوربین جدید فوجیتسو با نام "EasyShare Mini" به اندازه یک کارت اعتباری است و به راحتی در جیب پیراهن جای می گیرد. دوربین دیگر این برند با نام EasyShare Sport قابلیت ضد آب دارد.

اما DSC-W510 محصول شرکت سونی از زوم چهار برابر برخوردار است و از کاربردهای بیشتری نسبت به مدل های قبلی برخوردار است.

دوربین FinePix AV200 فوجی فیلم امکان فیلمبرداری با کیفیت HD را دارد.

اگر چه این تولیدکنندگان با یکدیگر برای تولید دوربین های ارزانقیمت رقابت می کنند اما هدف اصلی آنها رقابت با گوشی های هوشمند است.

تلفن های همراهی که دارای دوربین هستند خیلی جدید نیستند اما به تازگی برندهایی اقدام به ساخت گوشی هایی با دوربین های هشت مگاپکسلی کرده اند که قابلیت های پیشرفته ای همچون تشخیص صورت و ضبط ویدیو با کیفیت HD را دارد.

حسگر کوچکی که برای این گوشی ها در نظر گرفته شده قادر است نویزها را حذف کند و این دستگاه ها را به رقیب بزرگی برای دوربین های دیجیتال تبدیل کرده است.

به این ترتیب گوشی های تلفن همراه دستگاه های چندکاره ای هستند که مردم همیشه و همه جا از آنها استفاده می کنند.

تلفن های همراه از این قابلیت برخوردارند که تصاویر را به سرعت بر روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اما همه دوربین های دیجیتالی از این قابلیت برخوردار نیستند.

با رشد گوشی های دوربین دار پیش بینی می شود بازار دوربین های دیجیتال کساده شود.

با این حال انتظار می رود فروش دوربین های دیجیتالی در سال 2013 به اوج خود برسد و دوباره این بازار به دست گوشی های تلفن همراه خواهد افتاد.

اگرچه تصویربرداری با تلفن همراه نسبت به دوربین های دیجیتال از کیفیت کمتری برخوردارند اما خیلی از کاربران آنها را به دلیل اینکه لحظه به لحظه با آنهاست دوست دارند، این در حالی است که گوشی هیچ گاه جای دوربین های دیجیتال را برای افراد حرفه ای نمی گیرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...