رفتن به مطلب

نگاهی به وید موزه گوگنهایم


ارسال های توصیه شده

نگاهی به وُید موزه گوگنهایم :طرح پیشنهادی شرکت معماری جی دی اس

 

7626342923114756450002010272956412.jpg

در سال 2009 ، پنجاهمین سالگرد موزه ی گوگنهایم Guggenheim Museum جشن گرفته شد. و در حال حاضر، نزدیک به 200 نفر ازهنرمندان، معماران و طراحان را ، برای تصور بخشیدن به در آمیختن رویاهای خود در مهمترین ساختمان فرانک لوید رایت ، در وُید مرکزی آن مامور کرده است. " در نظر گرفتن وُید موزه ی گوگنهایم" “Contemplating the void” از 12 فوریه الی 28 اپریل در موزه ارائه خواهد شد. ما قصد داریم که به شما برخی از پیشنهاد های مطرح شده توسط معماران را معرفی کنیم ، با " تجربه ی وُید " “Experience the void” که توسط جی دی اس JDS دانمارکی کار شده است، شروع می کنیم. پیشنهاد معماران جی دی اس ، جولین دی اسمیدت Julien De Smedt ،این است که معماری به لذت بردن و مشارکت تبدیل شود: به جای در نظر گرفتن وُید، ما پیشنهاد می دهیم که آنرا بوسیله ی رها کردن یک ترامپولاین، توری که در آکروبات استفاده می کنند، تجربه کنیم. که بشکل مارپیچ فضای مدور را محصور کند.این تجربه تصویر سازی بدیع رایت را برای گوگنهایم نمایش می دهد: برای بازدید از نمایشگاه رو به سمت پایین. تصویر زیر مربوط می شود به پروژه های ویژه در کتاب جدید برنامه جی دی اس." برنامه کار: آیا ما می توانیم توانایی هایمان را در برابر بحران حفظ کنیم؟ " “Agenda: Can We Sustain Our Ability to Crisis? “ توسط اکتار ACTAR منتشر شده است . انتظار آن می رود که بزودی بررسی شود.

7626342923116828325002010482928312.jpg 2

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

 

8086343019130422947982011492291.jpg

برخی از هنرمندان، طراحان و معماران ،برای باز بینی فضای بین رامپ مارپیچی ساختمان موزه ی گوگنهایم فرانک لوید رایت، به جای ارتباط مستقیم با وُید مرکزی ، انتخاب شدند. پیشنهادات مطرح شده شامل فضای نمایش ، عکس برگردان و توسعه ای از سطوح مارپیچ ، و تاکید بر ساختار دایره ای موزه می باشد.

8086343019133902635482011399261.jpg

فریتس هیگ fritz haeg، ایالات متحده، نمایش با شکوه نقاشی نمودن رامپها رو به پایین و به شکل رنگین کمان، نقاشی آبرنگ به روی مقوا، 17.8*35.6 سانتیمتر، آثار هنری فریتس هیگ

80863430191371682604820111196821.jpg

ریچی آلبندا ricci albenda، ایالات متحده، مارپیچ افقی گوگنهایم، 2009، رنگ، ماژیک نوک نمدی ، جوهر چاپ دیجیتالی ، 17.9*35.6 سانتیمتر، آثار هنری ریچی آلبندا

80863430191398541979820113895411.jpg

جیم آیزرمنjim isermann، ایالات متحده، بدون عنوان، 2009، چاپ دیجیتال، 17.8*35.6 سانتیمتر، آثار هنری جیم آیزرمن.

80863430191430557604820111095571.jpg

تویو ایتو toyo ito و همکاران، ژاپن، شبکه قرن 21، 2009، مداد رنگی و قلم خودکار در فتوکپی ، 21*29.5، آثار هنری تویو ایتو

80863430191453354479820113393541.jpg

اندی گلدزورتیandy goldsworthy، انگلستان، دم گربه ای /خار/ طرح پیشنهادی برای موزه ی گوگنهایم، 2009، گرافیت در فتوکپی، 29.7*42.1 سانتیمتر، آثار هنری اندی گلدزورتی

80863430191569885729820112998851.jpg

درور بنشترت dror benshetrit، اسرائیل، علامتگذاری قرمز ، 2009، جوهر به روی کاغذ، 71.4*150 سانتی متر، آثار هنری درور بنشترت . علامتگذاری قرمز حرکت مارپیچی از طبقات پیوسته ی را به چندین عروج بالاتر را تسخیر کرده .

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

79063429850616235000020115652351.jpg

ازخطوط فیبر نوری برای تبدیل وُید به یک کانال نوری با اهداف مختلف در مخروط نور LIGHTCONE استفاده می شود: همانند موزه ی گوگنهایم فرانک لوید رایت ، مخروط نوری به تنهایی رقص نور، هنر و حرکت در فضا را ایجاد می کند.نور مخروطی سه اشعه مختلف خطوط فیبر نوری معلق را با استفاده از فرم هندسی مخروط مارپیچی رایت به این صورت تلفیق می کند: 1- اشعه مرکزی مخروط، نور آسمان را از دریچه بزرگ سقف بالای سر انتقال داده و تغییر شکل می دهد. 2- اشعه مار پیچی اطراف ، نور تغییر داده شده بیرون شهر را بواسطه ی پنجره ی سقفی مارپیچی که شیبراهه را دنبال می کند،به سمت خود می کشد. در شب این دو اشعه ، با نور مصنوعی که بوسیله ی باتری تغذیه می شوند ،جایگزین می شوند و این باتریها در طول نور روز با استفاده از باتریهای فتو ولتایک شفاف شارژ می شوند .3 -اشعه پیرامونی ، تصاویرپروژکتورهای نور از موزه گوگنهایم نیو یورک را نشان می دهد . این تصاویراز یک پایگاه داده های دیجیتال تامین میشوند، که به روش های مختلف قرارمی گیرند: بنا به فرض آنها به ترتیب وقوع زمانی در امتداد 5 گالری شیبدار ساختمان را به 5 قسمت ده تایی تقسیم می کنند. درون هریک ازحجره های ساختمان بین جرزهای باربر، بیننده می تواند از دستگاه هوشمند به منظورتشخیص یک نمونه از مجموعه ی گرد آوری شده توسط هنرمند، سبک، اندازه، رنگ و غیره استفاده کند. ضمن اینکه پنج طبقه از محتویات مجموعه ی گوگنهایم رابرای تجربه ی فضایی ساختمان در بر می گیردمخروط نوری ، در نهایت برای پیشبرد علایق رایت در بررسی شکل پذیری سازه ، تداوم فضا، و آوردن دایره به بعد سوم و چهارم تلاش می کند. طراحی و تجسم مخروط نور: معماری ایواموتو اسکات، سان فرانسیسکو، کالیفرنیا ،معماران کریگ اسکات Craig Scott و لیزا ایواموتو Lisa Iwamoto، تیم پروژه: استفانی لین Stephanie Lin، بلیک آلتشولر Blake Altshuler ، رایان گولنبرگ Ryan Golenberg، مگدا ملو Magda Melo .

79063429850637391250020111753911.jpg 2

 

 

79063429850652281875020113252811.jpg 3

 

 

79063429850668313125020114853131.jpg 4

 

 

7906342985068932875002011953281.jpg 5

 

 

7906342985071103187502011315311.jpg 6

 

 

79063429850725703750020114557031.jpg 7

 

 

790634298507430943750201135941.jpg 8

 

 

79063429850760406875020112054061.jpg 9

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

7726342941491348637502010133148612.jpg

یک پیشنهاد دیگر برای " در نظر گرفتن وُید" Contemplating the void: تحت عنوان " نمایشگاه ایالتی گوگنهایم" State Fair Guggenheim ، این پیشنهاد که توسط یک شرکت چینی ام ای دی MAD مطرح شده است، از یک بالون شناور قابل سکنی استفاده می کند که در بالای وُید ، میان فضای داخل و خارج واقع شده است.به عنوان هسته ی اصلی موزه ، ساختمان مدور مارپیچی ارتباط کلاسیکی را میان انسان و خدا به ارث گرفته است. لعاب شیشه ای ظریف پوشش گنبدی ، نور طبیعی را به قطرات درخشنده ی نور تبدیل می کند، و اجازه میدهد تا بازدیدکنندگان فاصله عرفانی و حرم متعالی را احساس کنند. رایت یک شیبراهه ی پیوسته را طراحی کرد تا بازدید کنندگان را به سمت صعود تشویق کند، و با هر قدمشان به نور نزدیکتر شوند ، اما هر کس در می یابد که با سقف شیشه ای بالای شیبراهه احاطه شده است. به نظر می رسد ،انتهای بدون اوج برای این تجربه ، برای پیشرفت آینده ی این ساختمان مدور ، نکته ای قابل اشاره است. در نمایشگاه ایالتی گوگنهایم، سقف لعابی شیشه ای پوشش گنبدی، توسط جسم غول پیکر نیمه شفافی چون بالون شناور در امتداد مرز میان داخل و خارج جایگزین خواهد شد. این یک فرم صفحه ای است که مردم دوباره با طبیعت و آسمان و شهر ارتباط برقرار می کنند. بازدید کنندگان موزه تنها در محاصره ی آثار هنری قرار نگرفتند ؛ آنها می توانند از هوای تازه ی پارک مرکزی لذت ببرند و چشم اندازهای شهر را کشف کنند. سطح پیوسته ی داخل بالون ، به عنوان فضایی شناور به کار خواهد رفت؛ این یک پاسخ منحصر بفرد و ابتکاری نو برای هنر معاصر است. نمایشگاه ایالتی گوگنهایم ،رویای موزه را تکمیل خواهد کرد ، پلی است میان هنر، شهرسازی و طبیعت،و یک ارتباط با نور و با بی مرزی است و برای شهروندان و بازدید کنندگان نیویورک یک فضای دیدنی جدید خواهد بود.

7726342941493489262502010343189212.jpg 2

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

832634306976892918750201149152911.jpg

نگاهی دقیق به وُید: مداخلات درون موزه ی گوگنهایم "contemplating the void"، نمایشگاه از 250 تا ازهنرمندان، معماران و طراحان، برای به تصویر کشیدن مناظر رویایی شان در درون ساختمان مدور موزه ی گوگنهایم فرانک لوید رایت، دعوت به عمل آورد. در استفاده مطلوب از فضای مرکزی داخل موزه ،ساختمان مدور ، به جنگلی باشکوه از گیاهان و جانوران ، فضای باز درون فضای باز، اندکی تغییر داده شده است . طرح پیشنهادی شرکت دانمارکی ان 55 " N55" : برای شرکت دانمارکی ان 55 ، گوگنهایم نمونه ی برجسته ی معماری است، که برای پشتیبانی استراتژی تمرکز قوا ایجاد شده است. بنابراین آنها پیشنهاد دادند که بازدید کنندگان یک کیت ضد قدرت دریافت کنند که به آنها اجازه ی تخریب بخشهایی از ساختمان را می دهد. این بسته ی لوازم می تواند ابزاری مانند مواد منفجره ، خاک و دانه های گیاهی را شامل شود. در حالیکه ساختمان با این روش ناپدید شده، درهای خروجی برای مردم باز هستند، حیوانات و گیاهان در آن داخل شده و سکنی می گزینند. طرح پیشنهادی شرکت هشت غربی " west 8" : موزه ی گوگنهایم نمونه ای از تعالی است. تصویری است در نتیجه ی مصالح ، هندسه و فضا، هنگامی که به پایان رسید، با استفاده از کمالاتش بلافاصله بی حاصلی و عقیم بودن را به سلاخی می کشد. چاره ای نیست جز اینکه ساختمان می بایست با طبیعت زنده و دست نخورده روبرو شود. آیا تجارب بازدید کنندگان با حفظ زیبایی افزایش می یابد؟ معماری هلندی شرکت 8 غربی، قصد داشت که این را با وارد نمودن یک جنگل، مدلی با مقیاس 1 به 1 ، بیازماید. آن شامل دو رکن اصلی است: یک باتلاق علفزار سرخس که از زمینه تا بالای ساختمان مدور کشیده شده - دیگری پارک طولی داخلی که در آن 100 درخت تا ارتفاع آتریوم نشانده شده است. بازدید کنندگان می توانند به کیفیت نور، بو ها و بافتها یی از فضا واکنش نشان دهند، یا آنها می توانند سوالات منتقدانه ای داشته باشند مانند سوالاتی از قبیل: آیا این درختان به صورت همیشگی برداشت می شوند ؟ آیا گیاهان در چنین محیطی موفق خواهند بود؟ آیا گوگنهایم یک خواب زیبا در جعبه ی شیشه ای باقی خواهد ماند که طبیعت نمی تواند آن را لمس کند؟ طرح پیشنهادی شرکت حریری و معماری حریری hariri & hariri architectureمستقر در نیویورک که طرح خارج درون داخل را پیشنهاد دادند. این طرح به فرانک لوید رایت تعلق دارد که می خواست موزه ی گوگنهایم را در یک محیط طبیعی مستقر سازد. در نامه ای مورخ 14 جولای 1943 ،رایت سایت موردنظرش را در یک پارک در ریور دال نیویورک نشان داد. او رویای یک معماری ارگانیک هماهنگ با طبیعت را با تاکید برهمنوایی با شبکه های سفت و سخت در سر می پرورانید. شرکت حریری ومعماری حریری نیویورک این وید را درحقیقت از ساختمان خارج کردند. آنها ساختمان مدور را به عنوان یک فضای باز که پوشیده شده از درختان، درخت انگور ، گل و گیاه و چمن است، تصور کردند. اگر موزه نتواند در طبیعت واقع شود، در عوض طبیعت می تواند در موزه واقع شود. تخته چوبهای 1 اینچی بازیافت شده ی شیارشیاری که به نمای رامپ در فواصل یک پا چسبانده شده ، پیش بینی شده است. هر دنده یک نیمرخ ارگانیک را با تصاویر سبزی چاپ شده در هردو رویه ی نما برش می دهد. دنده ها با هم بعنوان یک سیستم کار می کنند ،و یک تصویر زودگذر از موجودات زنده در پارک را ایجاد می کنند. چرا که این دنده ها دو طرفه هستند، بسته به جایی که بازدید کننده هست، خواه در وید ، چه در حال بالا رفتن از رامپ، یا پایین آمدن از آن، مناظر تغییر می کنند و طبیعت بطور سحر آمیز ظاهر می شود. طرح پیشنهادی شرکت ماتیو ریچیmatthew ritchie: بنا بر اظهارنظرشرکت ماتیو ریچی لندن ، ساختمان در واقع بر اساس مدلی از عالم هستی ساخته شده است." زیگورات" که مانند کشتی نوح ناجی ما از سیلاب های در حال افزایش سرزمین بین النهرین است ، زیگورات می تواند به کشتی یا ظرفی شبیه به شاخ یا قیف، نقشه کیهانی، محیط زیست، کیهان و خدا و هر چیز دیگری تبدیل شود .و حوزه های آب و هوایی مناسب را از طریق هوای خارجی سیستم تهویه مطبوع ایجاد نموده است .

832634306977115418750201111155411.jpg ان 55 N55، بدون عنوان، چاپ جوهر افشان، 96.4*71 سانتیمتر، آثار هنری ان 55

 

 

832634306977405887500201140155881.jpg هشت غربیwest 8، کمال انحراف، 2009 ، چاپ دیجیتالی، 39.9*71.1 ، آثار هنری هشت غربی

 

 

832634306977737450000201113157451.jpg هشت غربیwest 8، کمال انحراف، 2009 ، چاپ دیجیتالی، 39.9*71.1 ، آثار هنری هشت غربی

 

 

832634306978023700000201142153701.jpg معماران سو فوجیموتو sou fujimoto architects، 10000 سال بعد، 2009، چاپ دیجیتال، 72.4*51.4 سانتیمتر، آثار هنری معماران سو فوجیموتو.

 

 

832634306978406825000201120156821.jpg معماری ساندرزsaunders architecture، فرانک لوید رایت در محیط طبیعی خود، چاپ دیجیتال، 48.3*32.7 سانتیمتر، آثار هنری معماری ساندرز.

 

 

832634306978756825000201155156821.jpg حریری و معماری حریری hariri & hariri architecture، نیویورک در خارج- در داخل ، 2009 ، چاپ دیجیتال، نسخه ی پنجم، 96.7*68.6 ، آثار هنری حریری- معماری حریری.

 

 

832634306979099325000201129159321.jpg ماتیو ریچی matthew ritchie، طرح پیشنهادی خانه جی ال- ای، جوهر و کاغذ پوستی، 71.2*100.3 سانتی متر، آثار هنری ماتیو ریچی.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

846634311315434953750201143204951.jpg

به عنوان سال 2060. گروه معماران اولسون کاندیگ olson kundig architects از سیاتل، موزه ی گوگنهایم را به عنوان مکانی که دیگر برای مدتی قابل سکنی نیست، می بیند. آنچه آنها در سر می پروراندند این بود که همه ی آثارهنری به مکانی امن منتقل شوند و عمارتی که روزی مکانی سرزنده بود، دیگرچنین نباشد... وُید،که روزی معتبرترین نماد و مرکز در اجتماع و جامعه ی هنری بود، امروزه مبین نمادی از عصر جدید است، که با افزایش جمعیت و سطح فقر، کمبود مواد غذایی و تخریب محیط زیستی که به آرامی به پایان اول زندگی خود می رسد، توام شده است. این وُید جدید شهری، با آنچه در مرکزپارک قرار دارد ، در تضاد کامل است. درست در خیابان مقابل خود، اکنون به صدها نفر از باغدارانی که قصد فروش موادغذایی شان را دارند پناه می دهد . احتیاج باعث تولید یک سیستمی شد ه که هم برای غذا و هم آگاهی از مواد غذایی مفید است. اما متاسفانه، تولیدکنندگان بعلت فقدان سازماندهی و رقابت برای کسب مشتری در بازارهای کوچکتر، مجبور می شوند به روش دورگردی، تولیداتشان را کنار خیابان بفروشند یا کالاهایشان را به قیمت ارزانتر از نرخ بازار به دلال های بزرگتر بفروشند. فضای خالی مارپیچ، دوباره جان می گیرد. این فروشندگان، از ورودی ساختمان متروک بالا می روند و به آرامی جایگاه ویژه را مطالبه می کنند. روزن گنبد بالایی بخاطر آسیب تگرگ به شیشه ، برداشته شده ، و فضایی که می بایست آتریوم را به خودش اختصاص می داده است، حالا صرف هوای باز - چهارپایان سرگردان و شهروندان شده است- این شروع یک بازار در هوای آزاد است. برای تولید رایگان منابع تجدید پذیر از آب مخزن، تلاش خواهد شد . صنعتگران محلی و کشاورزان شروع به ایجاد مدل یک آسیاب وار چرخنده غول پیکر، از فولاد بازیافت شده، برای قدرت بخشیدن به آب و مواد نباتی زیر آن نمودند. هر زباله ای که تولید می شود ، توسط کشاورزان به عنوان کود استفاده می شود. شاخه های فولادی غول پیکر آسیاب گردنده مانند یک درخت، درهر طبقه به دستگاه تولید کود گیاهی اتصال پیدا می کند ،و وُید را با زندگی دوباره پر می کند. " بازار پارک مرکزی متولد شد." مارپیچ دوباره یک عهد با اهمیت تطبیقی و هوشمندانه استفاده مجدد می باشد و اهمیت سازگاری و کاربرد پذیری با محیط زیست و جوامع است.

846634311315738391250201113208391.jpg معماران اولسون کاندیگ

 

 

846634311315942297500201134202291.jpg اسکچ از آسیاب گردنده// مخلوط خاک

 

 

84663431131626120375020116201201.jpg دامها و شهروندان در حال گشتن

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

871634315584496250000201149256251.jpg

طرح پیشنهادی معمار ایتالیایی استفانو بوری stefano boeri برای نگاهی دقیق به وُید موزه ی گوگنهایم: و مداخله در نمایشگاه موزه ی گوگنهایم، یک وُید شناور است ، که در آن ،مرکز ساختمان مدور فرانک لوید رایت را یک فضای خارجی تصور کرده ، که در بالای موزه ی گوگنهایم شناور است.

871634315584734062500201113254061.jpg استفانو بوری، وُید شناور، 2009، چاپ دیجیتال، 53.3*38.1 سانتیمتر، آثار هنری استفانو بوری

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

882634317367735937500201153275931.jpg

نگاهی دقیق به وُید موزه ی گوگنهایم: مداخلات در موزه گوگنهایم ،نمایشگاه از هنرمندان، معماران وطراحان برای تصور بخشیدن به رویاهایشان در ساختمان مدور موزه ی گوگنهایم فرانک لوید رایت، دعوت به عمل آورد. طرح پیشنهادی معماران متحد موررmaurer united architects: نیمه ی کامل ماه ، وید حجاری شده ی گوگنهایم ، برای شرکت معماری هلندی معماران متحد مورر" ام یو آ" maurer united architects MUA، یادآور یکی از اثرهای قالب پذیر از اولین جای پا در کره ی ماه است که توسط اولین تصویر ایجاد شده بود. چشم انداز آنها برای ساختمان مدور موزه نیمه ی کامل ماه است که در آن نیمه ی کامل ماه بطور معلق قرار خواهد گرفت. نصب و راه اندازی مرکب خواهد بود از توپ شیشه ای به اندازه ی 12 متر قطر و پر شده از گرد و غبار ماه. نیمه ی پایینی ماه بازتابنده است، که یک تصویر محدب از وُید مقعر تولید می کند. طرح پیشنهادی جوزایا مکلهنیjosia mcelheny: هنرمند و مجسمه ساز معاصر آمریکایی جوزایا مکهلنی یک پیشنهاد مشابه دارد با پانوپتیکان panopticon – یک فضایی که از هر نقطه قابل دیدن است- . یک کره ی بزرگ منعکس کننده که در بالای وید آویزان خواهد شد .در پانوپتیکان، به نظر می رسد که موزه در پشت ما است. طرح پیشنهادی معماران آماندا لوت amanda levete architects: معماران آماندا لوت amanda levete architects واقع در لندن، وید را با انعکاسی در آن در نظر گرفت ،به جای قطع خلوص آتریوم رایت، آنها خلق تجربه فضایی برای وسعت دادن اقتدار موزه و تاثیر گذاشتن بر بازدید کننده ها را انتخاب کردند. پیشنهاد آنها شکستن یکسان پیکسل های پوسته منعکس شده است. از هر نقطه در داخل موزه، وید دوباره درون خود بزرگ خواهد شد و انعکاس خواهد یافت. تکرار بصری آن از طریق تعدد منظره های پیچیده بازتاب می شود.

 

882634317367989687500201118279681.jpg معماران متحد مورر"ام یو آ" ، ماستریکت، نیمه ی کامل ماه، 2009، چاپ دیجیتال، 96.2*68.9 سانتیمتر، آثار هنری معماران متحد مورر "ام یو آ"

 

 

882634317368228750000201142278751.jpg معماران متحد مورر"ام یو آ" ، ماستریکت، نیمه ی کامل ماه، 2009، چاپ دیجیتال، 96.2*68.9 سانتیمتر، آثار هنری معماران متحد مورر "ام یو آ"

 

 

88263431736865093750020112527931.jpg نقطه شروع برای ام یو آ : تصویری از اولین جای پا روی کره ی ماه

 

 

88263431736900593750020110275931.jpg جوزایا مکلهنی، بوستون، 2009، پرینت دیجیتال، 75.9*50.8 سانتیمتر، آثار هنری جوزایا مکهلنی

 

 

882634317369549843750201154279841.jpg معماران آماندا لوت، لندن، بدون عنوان، 2009، چاپ دیجیتال، 96.4*68.6 سانتیمتر، آثار هنری معماران آماندا لوت

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

891634319127422812500201142292811.jpg

بررسی طرح پیشنهادی شرکت لات اک LOT-EK. به عنوان بخشی از نگاهی به وُید: مداخلات در نمایشگاه موزه ی گوگنهایم. شرکت معماری لات اک که در نیویورک واقع شده است، میدان دید 24 ساعته 24-hour scope را در داخل ساختمان مدور موزه متصور شدند. طرح پیشنهادی از روی ایده ی بالا رفتن از طریق یک لوله فلزی، که از درون پارک مرکزی نیویورک شروع می شود ، بدست می آید؛ که در حالت صلح و تعادل با موزه ی گوگنهایم روبرو می شود. لوله از 8 قطعه از هواپیمای بوئینگ 707 که به شکل یک لوله ی متوالی بهم پیوسته شدند، ساخته شده است. دو قسمت آن جهت ایجاد دهانه برای ورود و مشاهده برش خورده است. اهمیت استفاده از هواپیمای بوئینگ 707 این است که خط هوایی جت در سرویس های داخلی خودش در ایالات متحده در سال 1959 آغاز شد. بازدید کننده ها در حالی از سیستم حمل ونقل فضایی مکانیزه شده، در بعد نامعینی حرکت میکنند، که آنها را وابسته به محیط داخل نگه می دارد. در داخل این میدان دید، شما خودتان را بطور معلق درون ستونی از هوا در فضای مرکزی گوگنهایم، پیدا می کنید. شما درک می کنید که از جلو تر رفتن عاجزید . در اینجا اتصالی با موزه وجود ندارد، شما روی سطح شیبدار موزه که آنرا مشاهده میکنید، قرار ندارید، شما نمیتوانید آثار هنری را ببینید، لیکن شما هنوز در شهر هستید. شما برمی گردید به جایی که از ابتدا شروع نموده بودید. این میدان دید در سرتاسر ساختمان مدور معلق خواهد بود، اما به طور مستقیم در داخل نمایشگاه موزه گسترش پیدا نکرده است.

891634319127737500000201113297501.jpg میدان دید در بالای ساختمان مدور معلق است، اما مستقیما به داخل فضای موزه ادامه پیدا نکرده است

 

 

891634319128069375000201146299371.jpg دو دهانه برای ورود و مشاهده در دسترس است.

 

 

891634319128598125000201139298121.jpg میدان دید 24 ساعته

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

888634318238654062500201125284061.jpg

طرح پیشنهادی شرکت دفتر نقشه map office: گردباد سیاه black twister: دفتر کار شرکت معماری- دفتر نقشه- در هنگ کنگ واقع شده است . گردباد سیاه یک مدار متلاطم است که به زور وارد موزه شده است. یک باد قوی است که یک فشار محرک را بر معماری فرانک لوید رایت تحمیل می کند. با استفاده از قواعد تکنیک های آب و هوایی ، گردباد سیاه یک توانایی محیطی را نشان میدهد، که یک فضای خیالی جدید را بوجود می آورد، و اما در این هنگام ظرافتی را هم در داخل موزه به معرض نمایش می گذارد. ما مطمئن نیستیم که چطور شرکت دفتر نقشه اجرای یک گردباد را در گوگنهایم تصور کرده است، اما پیدا کردیم که خودشان ماشین گردباد را در اقامتگاهشان ساخته اند. اگر شما علاقه مندید که خودتان آنرا امتحان کنید، دستور العمل های دقیقی در مورد چگونگی ساخت ماشین گردباد اکنون وجود دارد.

8886343182390306250002011328621.jpg گردباد سیاه ، بصورت قیف پایین آمده از طریق بام موزه ی گوگنهایم، آثار هنری دفتر نقشه

 

 

88863431823930062500020113028621.jpg گردباد سیاه، 2009، قم نوک نمدی به روی چاپ دیجیتال، 27.9*22.9 سانتیمتر، آثار هنری دفتر نقشه

 

 

888634318239553437500201155283431.jpg نیروی بالقوه ی دستگاه گردباد در خانه

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

895634319994704189170201110304181.jpg

طرح پیشنهادی شرکت اف ای آر و اسکین کتلینگ دلا پنا : تاریکخانه... اف ای آر فران و روهاس FAR frohn&rojas و اسکین کتلینگ دلاپنا skene catling de la peña " اس سی دی ال پیSCDLP " طرح پیشنهادیشان را که تاریک خانه camera obscura نام دارد را ارائه کردند. به عنوان بخشی در مداخلات درون وُید ... در موزه گوگنهایم نیویورک ارائه شد.طرح پیشنهادی تاریک خانه برای دنبال کردن وُید فضای مارپیچ فرانک لوید رایت به بی نهایت است. حرکت پرندگان، هواپیما ها، ماهواره ها، مسیر عبورستارگان در فضا، از طریق لنز های موجود میان قطعات شیشه ای بام به روی سطح هموار طرح جدید که حرکت آنها بروی زمین منطبق شده است، طرح ریزی شده است. گردشگاه مارپیچ ساختمان نه تنها قاب بدنه ی دوربین است، بلکه همزمان اجازه میدهد که مردم همه ی حرکتهای طرح ریزی شده وُید جدید نا متناهی را ببینند.

895634319995067001670201146307001.jpg طبقات پیش بینی شده از ستاره ها و صور فلکی از میان لنزهای گوگنهایم می گذرند.

 

 

895634319995454032920201125304031.jpg حرکتها از زمین موزه شروع میشوند – بدنه ی دوربین- و به سمت بالا، از طریق لنز، طرح ریزی شده است.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

898634320824039186250201123319181.jpg

طرح پیشنهادی شرکت مس استادیز mass studies: تله هنری art trap . در حالیکه موزه به طور سنتی به عنوان فضای تفکر در نظرگرفته شده است؛ موزه گوگنهایم در حال تبدیل شدن به یک مفهوم است، که قربانی موفقیتش است، به عنوان یک نتیجه از حرکت انسان درون یک فضای منحصر بفرد فرانک لوید رایت که در طول سطح شیبدار مارپیچ اطراف وُید تندیس گونه جمع شده است. نگاهی دقیق به وُید: مداخلات درون ساختمان مدور موزه ی گوگنهایم به زودی در گوگنهایم نمایش داده خواهد شد و در آن 250 هنرمند، معمار و طراح ،برای به تصویر کشیدن رویاهایشان درون ساختمان مدور فرانک لوید رایت دعوت شده اند. تله هنری طرح پیشنهادی شرکت مس استادیز، برای وُید می باشد. که در آن قصد دارند محیط موزه را به یک مکان سودمند برای تجربه کردن هنر و به حداکثر رساندن آن بازگردانند و تشدید تجربه های دیگر در مورد وضعیت های یادمانی موزه گوگنهایم را به ارمغان بیاورند. آنها با به چالش کشیدن منحصر بفردی فضا و جدا کردن آن به دو جزء که دارای کیفیت مختلف فضایی و اهداف است، شروع کردند . معرفی عنصر سوم قطع حلقه ی بصری بین وُید مرکزی و سطح شیبدار خواهد بود ،که دید به وُید به علاوه حرکت اطراف سطح شیبدار را مسدود خواهد کرد، و محیط مارپیچ شده را از اختلال بصری ساختمان مدور، با تمرکز دادن توجه بسوی دیوارهای پیرامونی و آثار هنری، حفظ می نماید. این جدایی به عنوان یک تله عمل میکند ؛ مجبور کردن به مکث، چیزی که توسط رایت، کسی که فضایی تعریف شده را با حرکت خستگی ناپذیر تصور کرد ،در نظر گرفته نشده بود. عنصر استحفاظی از 180 جایگاه زین مانند درست شده است که چون صندلی برای مکث کردن و مشاهده ساختمان مدور است. که آن در طول کل سطح شیبدار، به داخل وُید جلو آمده است. هر صندلی می تواند به نردبانهای مختلف که بین طبقه و سقف بالای سیستم طراحی شده ، و برای نگهداشتن مردم چیده شده است، دست پیدا کند. هر کدام از این 90 نردبان دو جایگاه نشستن را فراهم می کنند، که زاویه دار شده و رفته رفته صعود می کنند. یک دید از فضای مرکزی در سطح زمین میسر می سازند . که عملکردش بیشتر مانند یک صحنه ترکیبی بین خانه اپرا و میدان مسابقات می باشد. 180 بیرون زدگی تک نفره، راحت،با پوسته شفاف، پوشانده شده اند، که وظیفه دارد به عنوان یک تله ی بی خطر کار کند. بیرون آوردن پوسته ها به سرعت قابل انجام دادن است، عمق هرکدام حدودا 60 سانتیمتر است، دارای جایگاه نشستن است و در سرتاسر این پوسته قرار داده شده است. هر کدام از پوسته ها 5 دهانه برای سر و دستها و پاها دارند، ساخت پوسته بسیار شبیه یک لباس می ماند که می تواند جمعا توسط 180 نفر از مردم پوشیده شود . این یک لمس صمیمانه ی تجربه ی جمعی ایجاد میکند که به طور معمول میتواند یک تصویر بصری باشد. این جدایی دو اصل مختلف صحنه را ارائه میکند. اول 180 تماشاگر را که یک منظره ی تماشایی توسط خود آنها ایجاد شده ، به عنوان بخشی از یک پیکر تراشی عجیب زنده در سقف انجام شده که راکد هستند و منظره از این سو به آن سو و پایین را مشاهده می کنند و در وُید معلق اند. از سوی دیگر دیدن منظره پشتی اشخاص: خاموش، ساکن، بی حرکت ، بدون اعضای بدن به طور متوالی در طول سطح شیبدار ترتیب داده شده است. اگر که آنها به عنوان یک اثر هنری کار شود ،معلق بودن در روبروی آثار هنری، به روی دیوار نمایش داده شده است.

89863432082443856125020113318561.jpg هر پوسته پنج دهانه دارد که در آن یک نفر میتواند سر و دست و پایش قرار بگیرد و در میان ساختمان مدور آویزان شود.

 

 

89863432082479012375020113931121.jpg تصویر از درون ساختمان مدور

 

 

8986343208250804362502011831431.jpg تصویر از سطح شیبراهه

 

 

898634320825495592500201149315591.jpg مشاهده ی پشت سر

 

 

898634320826152311250201155312311.jpg شرکت مس استادیز mass studies: تله هنری art trap

 

 

898634320826499811250201129319811.jpg برش عرضی

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

90163432171407403000020114714032.jpg

آتلیه تد نوتن: ... تاکنون رنگین کمان عمودی دیده اید؟ ... از زمان افتتاح گوگنهایم در سال 1959 طراحی ساختمان موزه گوگنهایم فرانک لوید رایت در نیویورک ، به عنوان یک مکان برای رقابت کردن معماران و هنرمندان برای واکنش نشان دادن به مرکزیت آن، و طرحی ارگانیک به کار رفته است. وید مرکزی ساختمان مدور در طول این سالها بسیاری پاسخ های منحصربفردی را استخراج کرده است. موزه گوگنهایم ،برای پنجاهمین سالگردش از 200 نفر معمار، هنرمند و طراح برای تصور بخشیدن مناظر رویایی شان در فضا برای نمایشگاه آینده " نگاهی دقیق به وُید" دعوت به عمل آورد: مداخلات درون موزه ی گوگنهایم. توسط نانسی اسپکتور nancy spector ، مدیر هنری ، و دیوید ون درلیر david van der leer ، دستیار مدیر هنری برای معماری و طراحی ، سازماندهی شد.نمایشگاه ، بوسیله ی این پروژه رویایی که در سالن متداول آن نصب می شود ،نمایان می گردد، که به طیف متنوع طرح ارائه شده آنها ، تایید خواهد گردید. آتلیه تد نوتن atelier ted noten یکی از طراحان شرکت کننده در نمایشگاه می باشد.... آیا تاکنون رنگین کمان عمودی دیده اید؟ یک مداخله ی تزیینی است که توجه به منحنی های فوق العاده ی مرکز ساختمان مدور گوگنهایم را به ارمغان می آورد. نوتن می خواست که وید را با مقدار زیادی از سنگهای کریستال بمباران کند. از سقف ساختمان ، یک ظرف که تکه هایی از سنگهای قیمتی را از طریق 120 پوسته روان عریض که به سمت کف طبقه سرازیراست را به بیرون پرتاب خواهد کرد ، آویزان می شود. سنگها توسط یک ظرف شفاف روی طبقه همکف جمع آوری خواهد شد. هر 5 دقیقه، یک غشاء جدید رها می شود. سنگهای شفاف، بوسیله ی لامپ رنگی منشوری که روی نرده ی طبقه ی سوم نصب شده است، شروع به درخشیدن میکنند. وقتی که نور به کریستال ها برخورد می کند، یک نمودی از رنگین کمان را نمایش خواهد داد. هر 5 دقیقه، سر و صدای سرازیر شدن سنگها و رنگهای بازتابی رنگین کمان سنگها به روی دیوار و منحنی های موزه، بازدید کنندگان گوگنهایم را شگفت زده خواهد کرد.

90163432171432746750020111217462.jpg ارائه ای از رنگین کمان عمودی

 

 

90163432171460590500020114015902.jpg لامپ رنگی منشوری روی نرده های طبقه ی سوم موزه نصب شده است، که به کریستالهای در حال ریزش برخورد می کند.

 

 

90163432171492981125020111219812.jpg در نتیجه کریستالهای نور، غشایی از رنگهای رنگین کمان را ایجاد می کنند

 

 

90163432171517231125020113712312.jpg کریستال ها به داخل یک ظرف بروی زمین می ریزند، و یک هواکش سنگها را به بالا و به سقف و به تکرار چرخه هدایت میکند.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

90363432255639106125020113921062.jpg

استودیو بال نوگز ball nogues studio: بزرگترین مجسمه سازی آب نبات کشیده جهان world's largest pulled candy sculpture ... استودیو بال نوگز برای حضورش در وُید : در زمینه طراحی داخلی نمایشگاه موزه ی گوگنهایم، با دقت موزه ی گوگنهایم را از نظر برنامه ریزی و فضای سه بعدی الگوی خود قرار داده است. با شناخت و درک توالی بی نظیر این سازه که از نظر اتصال داخلی بین گالری ها و درب های ورودی و خروجی ، به عنوان یک فرم معماری جهت تبدیل به یک خط مونتاژ تولید صنعتی کاملا مطابقت دارد. آنها پیشنهاد کردند که ساختمان مدور برجسته ی فرانک لوید رایت را همراه با نصب تاسیسات هنری به یک دستگاه تبدیل نیشکر خام و خالص به آب نبات شیرین لذیذ تبدیل کنند ،که هم یک نمایشگاه صنعتی است و هم خوشمزه و خوردن آن آسان است. کاربری مجدد پیشنهادی، مورد قبول معماران معروف است به گونه ای که ساختمان موزه دست نمی خورد و شکل دهی آن با دقت انجام می شود و در عین حال از نظر اقتصادی صرفه جویی می شود و استفاده از فناوری های و سیستم ها ی پیشرفته در آن با محیط زیست سازگار است .ساختار طرح رایت که مطابق با احتیاجات عهد حاضر است، به طور خلاصه در ذیل آمده است :ترکیب بزرگ آب نبات را نمایش میدهد! دیدن گرفتن رایحه و روند پایدار تولیدات نیشکر! خوشمزه ترین نمایشگاه هنری و علمی- که چطور تا کنون جهان مصرف می کرده است.0- بچه ها به کارخانه ی برش قلمه نیشکر آورده می شوند.1- تحت پیشرفته ترین سیتم نور ماورائ بنفش جهان ، برش قلمه های در حال رشد درون کارخانه ی قند نیشکر که برای تبدیل به شکرهای تصفیه شده استخراج می شوند.2 - برگهای نیشکر از ساقه جدا می شوند.3- تماشای بالا بردن قلمه ها به وسط هوا برای پردازش در حالیکه برگها بلا استفاده هستند و بداخل کوره ی سوزان برای تبدیل شدن به سوخت فرستاده می شوند.4- ساقه های نیشکر با دستگاه مکانیکی خرد شده و ذره ذره می شوند. 5- عصاره شیرین خالص را از قدرتمند ترین آبمیوه گیری جهان بیرون کشیده در حالیکه تفاله ی نیشکر خشک شده به طور معجزه آسا به سوخت برای آتش سوزاننده ی کوره تبدیل شده است. 6- تصفیه، جوشیدن و بلور سازی شربت 7- در یک شاهکار حیرت انگیز از بازوهای صنعتی ، شکر خام به سمت طبقه ی دیگر برای پردازش بیشتر و رنگ آمیزی برده می شود. 8- رنگدانه های پر جنب و جوش زیادی به شکر تصفیه شده اضافه می شوند 9- تنها دستگاه بی نظیر در جهان ، شکر را به عصاره جادویی بهم آمیخته شربتی سفت تبدیل می کند؛ این مخلوط هرگز با دستان انسان تماس پیدا نمیکند. 10- تماشای لحظه ای که شربت رنگین به یکی از انواع کنترل کننده های عددی ماشین نقاله شکر به طور خودکار پمپ شده است به طور انحصاری توسط بال نوگز تنها برای این نمایشگاه طراحی و اختراع شده است. 11- در یک شاهکا ر حیرت انگیز از دلاوری های مکانیکی ، شکر از دستگاهی که بطورمارپیچ حرکت میکند در امتداد نرده های ساختمان مدور موزه کش پیدا می کند و شکرتا زمانی که عجیب ترین شکلها در شکر خالص به دست بیاید پمپ شده و دوباره کشیده می شود. 12- شگفتی در دستاوردی است که نه تنها بزرگترین تکه ی آبنبات لذیذ در جهان است بلکه بزرگترین جلوه از شکر در جهان می باشد.

9036343225566873112502011827312.jpg مشاهده ی نزدیک سیستم تولید آب نبات

 

 

90363432255716746750020115627462.jpg مراحل 0 تا 9 سیستم تولید

 

 

90363432255761590500020114125902.jpg مراحل 10 تا 12 سیستم تولید

 

 

9036343225578094987502011029492.jpg .

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

90963432440802512375020114245122.jpg

ویتو اکانکی vito acconci: عنکبوت ،شگفتی،... استاد تنیدن تار ... نخ ریس ... نگاهی دقیق به وُیدcontemplating the void : مداخلات درون ساختمان مدور گوگنهایم به زودی نمایش داده خواهد شد که در آن از 250 نفر معمار، هنرمند و طراح برای تصور بخشیدن مناظر رویایی شان در فضای ساختمان مدور فرانک لوید رایت برای نمایشگاه آینده دعوت به عمل آورده است. استودیو اکانیکی، ویتو اکانیکی، طرح عنکبوت ،شگفتی،... استاد تنیدن تار ... نخ ریس. اکانیکی فضای مرکزی ساختمان مدور را تبدیل شده به تار عنکبوت غول پیکر که بین طبقات موزه بافته شده است، متصور شده است. این باعث تقویت یک فرم جدیدی از تعامل بین دیگر کاربران و فضای موزه به خودی خود می باشد.

9096343244082644987502011644492.jpg .

 

 

90963432440846418625020112644182.jpg .

 

 

90963432440866168625020114641682.jpg .

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...