رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

در نيويورک سطل زباله هايي ساخته شد که با نور خورشيد کار مي کنند. اين سطل زباله ها گنجايش 300 گالن زباله دارد که اين ميزان 4 تا 10 برابر گنجايش يک سطل زباله متوسط است.

 

به تازگي از اين سطل زباله ها در برخي خيابان هاي نيويورک استفاد مي شود. اين سطل زباله هاي بزرگ بوسيله انرژي خورشيدي کار مي کنند و مخزن آن داراي درب شيشه اي است و به يک باتري خورشدي با عمر طولاني متصل مي باشد. زباله ها به لوله هايي مي ريزندکه در اين لوله ها زباله ها خرد مي شوند و بدين ترتيب از فاسد شدن و بو گرفتن زباله ها جلوگيري مي شود.

اين سطل ها داراي ظرفيت خاصي هستند. زمانيکه ظرفيت اين سطل ها به حد نصاب مي رسد؛ حس گري که در آن کار گذاشته شده بصورت اتوماتيک دستگاه همفشر(دستگاهي که زباله ها را له کرده و سپس به آجرک کم حجم تبديل مي کند) را راه اندازي مي کند و بدين ترتيب زباله ها فشرده و کم حجم مي شوند.

 

گنجايش اين سطل ها 300 گالن يعني 4 تا 10 برابر ظرفيت سطل زباله هاي متوسط که امروزه مورد استفاده قرار مي گيرند مي باشد. بدين وسيله 75% نياز به کارگران جمع آوري و حمل زباله و ماشين هاي ديزلي مخصوص اين کار تامين مي شود.

 

اما اين سطل ها گران هستند. قيمت سطل هايي که در حال حاضر در اماکن عمومي و خيابان هاي نيويورک مورد استفاده قرار مي گيرد 100 دلار است در صورتيکه قيمت هر کدام از اين سطل ها 4500 دلار مي باشد. اما شرکت سازنده اين طرح متعهد شده است که تمهيداتي را تدارک ببيند تا اين سطل ها با قيمتي کمتر خريداري شود؛ البته اين شرکت سعي دارد تا شهرداري را متقاعد سازد که استفاده از اين سطل ها حتي با قيمت گران هم از نظر عملکرد به صرفه است. اين شرکت اعلام داشته است که مشتريان آن اغلب با توجه به هزينه هاي بازيافت در طول سال و نقش اين سطل ها در صرفه جويي در سوخت و نيروي کار اين محصول را خريداري مي کنند.

 

البته مديريت سازمان بازيافت نيويورک اعلام داشته است که اين سطل ها بيشتر براي پارک ها و مراکز تفريحي، که مواد غذايي بيشتري حجم زباله را تشکيل مي دهد طراحي شده و براي استفاده وسيع و همه جانبه در کلان شهر ها مناسب نيست. اين سطل ها به دليل باريک بودن لوله هايي که زباله ها درون آنها ريخته مي شود در پياده روها و معابر که در آنها حجم بالايي زباله – از قبيل کارتن، جعبه، چتر و ديگر زباله هاي بزرگي که در اين لوله ها جا نمي شوند- توليد مي شود، مورد استفاده قرار نمي گيرند و اگر اين سطل ها نتوانند اين زباله ها را خرد و له کنند معابر و پياده روها تبديل به زباله داني مي شوند.

 

يکي ديگر از اشکالاتي که سازمان بازيافت نيويورک براي اين سطل ها عنوان مي کند اين است که مردم با تعجب به اين سطل ها نگاه مي کنند اما نمي دانند که چيست و براي چه منظور در خيابان نصب شده است. شرکت توليده کننده اين محصول براي رفع اين مشکل در صدد است تا آرمي را بر روي اين سطل ها حک کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...