رفتن به مطلب

ايالت براندبورگ: سرزمين درياچه ها


ارسال های توصیه شده

شايد اغلب فراموش كنيم كه برلين ، پرآوازه ترين پايتخت جهان در دوران جنگ سرد در سرزميني واقع شده كه به سرزمين درياچه ها مشهور است. ايالت براندبورگ واقع در شرق آلمان كه شهر برلين دقيقا در وسط آن قرار دارد داراي بيش از 3000 درياچه طبيعي است كه اگر بخواهيم تعداد درياچه هايي كه كمتر از يك هكتار وسعت دارند را محسوب كنيم ، در اين صورت تعداد درياچه هاي ايالت براندبورگ به 7000 درياچه بالغ خواهد شد. جنگل ها و درياچه هاي براندبورگ موجب شده كه اين ايالت به يك مقصد ايده آل اكوتوريسم و گذراندن تعطيلات آخرهفته مبدل شود. با اين كه دسترسي به درياچه هاي ايلت براندبورگ بسيار آسان است اما به دقت از آنها و محيط زيستشان مراقبت مي شود. سفري كوتاه به سرزمين درياچه ها.

9 آبان 88 . منبع : روزنامه لوفيگارو چاپ فرانسه.

sea1.jpg

منظره زيباي كاخ راينسبرگ با معماري باروك در ساحل درياچه گريئنريك در فاصله 60 كيلومتري شهر برلين كه فردريك دوم دوران جواني اش را در اين كاخ سپري كرد. هر تابستان در پارك زيباي كاخ راينسبرگ فستيوال خوانندگان جوان اپرا برگزار مي شود.

sea2.jpg

منظره كليساي هايلند با معماري نئو گوتيك در ساحل درياچه يونگفرن در ناحيه ساكرو و قايقران هايي كه از قايق سواري جمعي بر سطح اين درياچه زيبا لذت مي برند. قبل از فروپاشي ديوار برلين اين ناحيه از ايالت براندبورگ جزو مناطق ممنوعه كمونيست ها بود.

sea3.jpg

منظره بخشي از يك كاخ سلطنتي در نزديكي شهر پوتسدام و درياچه زيباي حاشيه آن كه رودخانه هاول به آن مي‌ريزد. پادشاهان سلسله هوهن زولرن در سواحل اين رود كاخ‌هاي بسيار زيبايي را احداث كرده بودند.

sea4.jpg

منظره بديع رود وانسي شاخه‌اي از رودخانه هاول و دورنماي شهر پوتسدام كه گنبد كليساي اعظم آن به خوبي مشهود است.

sea5.jpg

منظره شبانه تنها فار ايالت براندبورگ در كنار بندر كوچك رودخانه‌اي راينسبرگ كه گوشه‌اي دنج و آرام براي گذراندن تعطيلات است.

sea6.jpg

منظره درياچه وانسي بزرگترين درياچه براندبورگ و ساحل آن كه با مركز شهر برلين فقط 20 دقيقه با قطار فاصله دارد.

sea7.jpg

رودخانه هاول مجموعه‌اي از درياچه‌ها را در اطراف شهر پوتسدام ايجاد كرده است. تصوير قلعه بابلسبرگ و برج آن كه اقامتگاه تابستاني امپراتور گيوم اول بود.

sea8.jpg

جزيره طاووس‌ها و ساختمان يك شكارگاه كه در پارك كاخ اين جزيره ساخته شده است.

sea9.jpg

ايالت براندبورگ علاوه بر درياچه‌هاي بي‌شمارش داراي رودخانه‌ها و كانال‌هاي آبي است كه نزديك به 30 هزار كيلومتر طول دارد. تصويري از قايق‌سواري توريست‌ها همراه با صرف غذايي مطبوع در نزديكي جنگل اسپري كه به تنهايي داراي كانال‌هاي آبي به طول 1300 كيلومتر است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...