رفتن به مطلب

دانلود مقالات باکس سیالات(سیالات ترمو و...)*


ارسال های توصیه شده

دانلود یک مقاله جالب مهندسی مکانیک با موضوع عیب یابی ومهندسی نگهداری وتعمیرات

 

عيب يابي و انجام اقدامات پيشگيرانه قبل از خرابي موتور هاي ديزل از طريق بررسي خواص فيزيکي و شيميايي روغن (به همراه مطالعه موردي)

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

پسورد : spow

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

مطالعه جريان اطراف روتور ساونيوس به کمک حل عددي و آزمايش در تونل باد

 

در اين پژوهش اثر منحني پره بر ضريب توان روتور ساونيوس، با استفاده از شبيه سازي عددي و آزمايش در تونل باد مورد مطالعه قرار گرفته است. 6 روتور با ابعاد يکسان و منحني پره مختلف ساخته شده و با قرار داده شدن در تونل، اثر منحني پره و عدد رينولدز جريان (سرعت باد) بر ضريب توان آنها بررسي شده است. همچنين با شبيه سازي عددي جريان اطراف روتورهاي ساکن (با 5 منحني نيم دايره يکسان با فاصله گپ مختلف) و محاسبه گشتاور اعمالي از طرف هوا (با استفاده از توزيع فشار روي سطح پره)، اثر سرعت باد و منحني پره بر گشتاور مطالعه شده است. نتايج به دست آمده نشان مي دهند با توجه به اختلاف ضريب پساي پره هاي مختلف در برابر جريان باد، منحني پره بر ضريب توان و گشتاور روتورها موثر مي باشد. همچنين نتايج نشان مي دهند روتورهاي II و VI در يک دوران کامل روتور از ضريب توان و گشتاور بالاتري نسبت به ساير روتورها برخوردارند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

بررسي اثر زاويه انحراف بر عملکرد ياتاقان هاي گازي دو-لب و چهار-لب به روش اجزاي محدود

 

عملکرد ياتاقان هاي غير مدور-برخلاف ياتاقان هاي مدور-به پارامترهاي طراحي مختلفي مانند زاويه انحراف بستگي دارد. در اين مقاله، اثر زاويه انحراف ياتاقان از وضعيت تقارن، بر مشخصه هاي استاتيکي و پايداري دو نوع ياتاقان هاي گازي غير مدور مطالعه مي شود. سيستم خطي شده با در نظر گرفتن روش اجزاي محدود براي حل معادلات به منظور دستيابي به مشخصه هاي مورد نظر به کار گرفته مي شود.

نتايج نشان مي دهند که زاويه انحراف بر مشخصه هاي استاتيکي و پايداري ياتاقان هاي گازي دو-لب و چهار-لب اثر قابل توجهي دارد، به طوري که با افزايش زاويه انحراف، کاهش در مشخصه هاي استاتيکي و افزايش در محدوده پايداري سيستم مشاهده مي شود. با مقايسه اثر زاويه انحراف بر عملکرد ياتاقان هاي دو-لب و چهار-لب مشاهده مي شود که اين اثر براي ياتاقان و -لب محسوس تر است

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

بررسي جريان آشفته دوبعدي و پديده انتقال به روش شبيه سازي گردابه هاي بزرگ (LES)

 

خاصيت خنثي خاصيتي است که فقط از ميدان جريان اثر مي پذيرد، بدون اينکه بر آن تاثير بگذارد. در اين مقاله نخست معادلات حاکم بر جريان آشفته حل شده و پديده انتقال خاصيتي خنثي، در جريان آشفته دو بعدي، به صورت عددي مطالعه شده است. سپس با در دست داشتن مقادير سرعت ها، معادله انتقال براي يافتن خاصيت خنثي حل مي شود. براي حل جريان آشفته ميدان سرعت، از روش شبيه سازي گردابه هاي بزرگ (LES) با مدل زير شبکه از نوع اسماگورينسکي استفاده شده است. در بررسي اعتبار کد، جريان داخل حفره مبناي مقايسه بوده است. در محاسبات مربوط به پديده انتقال براي خاصيت خنثي از روش LES توام با مدل اسماگورينسکي استفاده شده تا سازگاري بيشتري بين نحوه حل معادلات سرعت و پديده انتقال ايجاد شود، حل سه بعدي جريان آشفته مستلزم صرف زمان و هزينه زيادي است، لذا با استفاده از نوعي مدل دو بعدي، صرفه جويي مناسبي صورت مي گيرد. در عوض، براي راست آزمايي مدل، عدد رينولدز جريان بايد چنان انتخاب شود که فرض دو بعدي بودن جريان معتبر باشد. مقايسه نتايج عددي با مقادير آزمايشگاهي در محدوده مدل دو بعدي، نشان دهنده دقت بالاي روش پيشنهادي و سازگاري آن با حل عددي معادلات انتقال و مومنتم است. دقت نتايج حاصل، اين اميد را ايجاد مي کند که بتوان انتقال گونه ها و نهايتا شبيه سازي احتراق را با استفاده از روش گردابه هاي بزرگ ممکن ساخت.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

جابه جايي مختلط و تشعشع سطحي در کانال شيبدار با منابع گرمايي برجسته

 

در اين مقاله حل عددي جابه جايي مختلط با هدايت حرارتي و تشعشع سطحي در کانال شيبدار تشکيل شده از يک برد مدار چاپي همراه با سه تراشه به عنوان مولد گرما بررسي شده است. جريان هوا بعنوان سيال خنک کننده به صورت حالت دايم، لايه اي، تراکم ناپذير و در حال توسعه حرارتي و هيدروديناميکي فرض شده است. معادلات حاکم با استفاده از روش حجم محدود در شبکه جابه جا گسسته سازي شده و براي تزويج سرعت و فشار روش سيمپل به کار رفته است. مقايسه نتايج عددي با کارهاي تجربي و عددي موجود صحت و دقت نتايج را تاييد مي کند. نتايج عددي براي توزيع دما و سرعت وبيشينه دماي توليد شده در تراشه به ازاي زاويه نصب و سرعتهاي مختلف فن، بر پايه عدد رينولدز در محدوده و شار حرارت توليدي در تراشه ها بر پايه عدد گراشف در محدوده ارايه شده است. بيشترين تاکيد بر مقايسه دو حالت مختلف طراحي برد به صورت افقي و عمودي به ازاي پارامترهاي مختلف است. نتايج نشان مي دهند که دماي بيشينه، به عنوان مهمترين پارامتر طراحي تجهيزات الکترونيکي، در محدوده جابه جايي طبيعي با افزايش زاويه نصب برد از حالت افقي به حالت عمودي، تا سانتي گراد کاهش مي يابد اما در محدوده جابه جايي اجباري، تا درجه سانتي گراد افزايش مي يابد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

حل عددي جريان آشفته به روش گردابه هاي بزرگ با استفاده از مدل زيرشبکه ديناميکي موضعي

 

در اين تحقيق کاربرد مدل هاي زير شبکه اسماگورينسکي و ديناميکي موضعي در روش شبيه سازي گردابه هاي بزرگ مطالعه مي شود. در مدل سازي مقياس کوچک، به تعيين ضريب اسماگورينسکي نياز است که در مدل اسماگورينسکي مقدار ثابتي بوده و به صورت تجربي انتخاب مي شود. برخي مدل هاي ديناميکي در راستاي تخمين بهتر اين ضريب توسعه يافته اند که مستلزم اعمال ***** عددي هستند. ***** مورد استفاده در متوسط گيري مکاني در اين تحقيق، ***** گاوسي است. روش عددي، حجم محدود است و از الگوريتم سيمپل براي برآورد جمله فشار استفاده شده. براي کاهش بار محاسباتي با هدف انجام در کامپيوترهاي شخصي، عدد رينولدز طوري انتخاب شده که جريان سيال را بتوان دوبعدي فرض کرد. مقايسه با نتايج آزمايشگاهي که عدد رينولدز آن در همين محدوده قرار دارد، بيانگر دقت بالاي روش و مدل مورد استفاده است. بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد که گرچه مدل ديناميکي موضعي به دليل محاسبه ضريب اسماگورينسکي براي هر نقطه، هزينه محاسباتي بيشتري دارد، اما به دليل دقت بالاتر و استفاده از شبکه بندي بزرگ تر، هزينه محاسبات اضافي را مي توان جبران کرد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

شبيه سازي مستقيم جريان جت دو بعدي مغشوش به روش تفاضل محدود فشرده

 

در اين پژوهش معادلات بي بعد شده ناوير استوکس در شکل چرخشي براي جت دو بعدي صفحه اي به روش مستقيم عددي حل شده است. با در نظر گرفتن توزيع سرعت در ورودي دامنه محاسباتي، از نيم عرض جت به عنوان طول مشخصه و از سرعت خط مرکزي به عنوان سرعت مشخصه به منظور بي بعد سازي استفاده شده است. معادلات حاکم با استفاده از روش تفاضل محدود فشرده، گسسته سازي شده و از نگاشت y=-b cot (pz)براي ارتباط دهي دامنه فيزيکي به دامنه محاسباتي استفاده شده است. براي توسعه محاسبات در دامنه زمان از روش رانج کوتا فشرده مرتبه سوم استفاده و شرط مرزي خروجي با استفاده از مدل انتقالي تعيين شده است. از نتايج تحليلي جريان سه بعدي کاملا لزج استوکس و جريان ايديال استوارت براي بررسي صحت نتايج استفاده شده است. در اين مطالعه جريان جت مغشوش دردستگاه مختصات خود تشابه بررسي شده و توزيع شدت توربولانس و تنش رينولدز به دست آمده است. نتايج بيانگر رفتار غير خودتشابهي لايه برشي است

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

در اين مقاله ابتدا مدلسازي غيرخطي در مرحله مكش و دريچه ورودي هوا (تراتل)، مرحله تراكم و مرحله احتراق براي يك خودروي بنزين سوز انجام شده است. سپس تفاوت خودروي بنزين سوز با خودروي گاز سوز مطرح گرديده است. مدل پديده جريان برگشتي در حالت گازسوز با مدل خودروي بنزين سوز تركيب شده است. حالت استارت سرد، نرمال و حركت شتاب دار به عنوان سه مرحله مهم در اين تحقيق مورد بحث قرار گرفته است. با استفاده از مدل هاي آلايندگي خودرو و بازده و تعريف تابع هزينه مناسب و نيز استفاده از روشهاي نوين در تركيب اطلاعات، مقادير بهينه آوانس زمان جرقه زني و نسبت هوا به سوخت از طريق روش هاي بهينه يابي محاسبه گرديده است. همچنين در اين مقاله از يك كنترل كننده فازي براي تشخيص حركت شتاب دار و نرمال براي خودرو استفاده شده است. سيستم تصميم گير فازي، مقادير بهينه استخراج شده متناظر با هر مرحله را جاگذاري نموده و موجب كمينه شدن آلايندگي و بيشينه نمودن راندمان خودرو در هر مرحله مي گردد

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

بهبود عملکرد سيستم هاي سرمايش تابشي سقفي با طراحي مناسب ارتفاع پانل

 

در اين تحقيق اثر ارتفاع پانل بر عملکرد سيستم سرمايش تابشي سقفي مطالعه شده است. اين تحقيق به روش عددي-شامل مدل سازي با تلفيقي از حل معادلات بقا، معادلات تشعشع و معادلات آسايش حرارتي-در شرايط آب و هوايي تهران در گرم ترين روز سال انجام شده است. از آنجا که يکي از عيب هاي اصلي اين سيستم ها، پديده ميعان در پانل سرمايش تابشي است، در اين تحقيق با بررسي پارامتري ارتفاع پانل، اين موضوع بررسي شده است. بررسي اثر تغييرات ارتفاع پانل در نرخ هاي متنوع و معمول تهويه براي فضاي مسکوني انجام و تشکيل ميعان و رسيدن به شرايط آسايش حرارتي آزمايش شده است. نتايج حاکي از آن است که با انتخاب مناسب ارتفاع پانل مي توان تا اندازه قابل ملاحظه اي از تشکيل ميعان جلوگيري کرد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

وضعیت لینک امروز 17 تیر 91 سالم

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...