رفتن به مطلب

نخ فانتزی شنیل


ارسال های توصیه شده

نخ شنیل یک نخ فانتزی است که دارای سطح ریش ریش می باشد.در این نخ طولهای کوتاه نخ ریسیده شده یا فیلامنت در بین دو رشته نخ ظریف و مستحکم تابیده شده به دور یکدیگر،کنترل میشوند.نخهای با طول کوتاه،پرز یا نخهای سطحی و نخهای تابیده شده،مغزی نامیده میشوند.

استحکام نخ شنیل به واسطه نخهای مغزی میباشد که این نخها حدود 25-30%جرم نسبی نخ را تشکیل میدهند و نخهای پرز که بدنه یا حجم نخ شنیل را ایجاد می کند،70-75% جرم نسبی نخ را به وجود می اورند.جزء پرز(افکت) مسئولیت ایجاد نرمی و زیبایی نخ شنیل را به عهده دارد.

بازارهای اصلی این نخ عموما در ایتالیاست.تولید این نخ مشکل بوده و فرآیند تولید آن نیاز به مراقبت فراوان دارد.خصوصیات نخهای شنیل باعث میشود که در صورت استفاده از آنها بع عنوان نخ پود در ماشین ایرجت،حلقه و یا پا ملخی در سمت راست پارچه به وجود آید.نخ شنیل نخی است با جلوه ویژه که مقبولیت آن در چند سال اخیر افزایش یافته است و ستفاده از آن در کارخانجات بافندگی به عنوان نخ پود بیشتر گردیده است.در صورت استفاده از نخ شنیل به عنوان پود،پارچه حالت مخمل پیدا میکند.

نخ شنیل از جنس های پنبه،پلی استر،اکریلیک و پلی پروپیلن میتواند تولید گردد.

نخهای شنیل عبارتند از:

· نخهای شنیل -اسلاب

· نخهای شنیل با طول پرز متغییر

· نخهای شنیل درخشان و بسیار درخشان

· نخهای شنیل مقاوم در برابر سایش

لینک به دیدگاه

در ماشین شنل،نخهای پرز از قسمت فوقانی ماشین تغذیه شده و پس از عبور از یک مسیر مشخص به وسیله یک بخش پیچش دوار دور یک قطعه مثلثی شکل پیچیده میشود.سپس نخهای پرز به دلیل وجود شیب روی آن سر میخورند و ب وسیله چاقوی این واحد با طولهای یکسانی بریده میشود و بین 2نخ مغزی که به وسیله 2 غلتک حرکت داده میشوند ،قرار میگیرند.در این زمان 2نخ مغزی توسط تابی که از محل اسپیندل به آنها اعمال میشود،نخ پرز برش خورده را گرفته و حبس میکنند و در انتها نخ شنیل تولید شده بر روی بوبین هایی با وزن کم 600 گرمی پیچیده میشوند.

سرعت تولید نخ شنیل حدود 8-18متر بر دقیقه است که این ویژگی باعث افزایش قیمت این محصول میشود.از هر واحد اسپیندل 2 نخ شنیل همسان تولید میگردد و پس از فرایند ریسندگی،نخهای تولید شده روی بوبین بزرگتر پیچیده میشود.

لینک به دیدگاه

پارامترهای اصلی و مهم تولید نخ شنیل عبارتند از:

· نمره نخهای پرز و مغزی

· طول نخ پرز که بستگی به ابعاد قطعه مثلثی شکل(گیج یا کالیبر) دارد.

· تراکم نخهای پرز که بستگی به سرعت دورانی بخش دوار(بیشینه 20000دور بر دقیقه) و نیز سرعت تغذیه نخهای مغزی دارد.

· تاب در متر نخ که با توجه به سرعت اسپیندل واحد ریسندگی و نیز سرعت برداشت نخ محاسبه میشود.

· سرعت تولید ماشین

لینک به دیدگاه

پارامترهای تعیین کننده خواص نخ شنیل:

· تعادل بین جرم پرز و مغزی

· استحکام نخ شنیل

· پایداری پرزها و نیروی چسبندگی در نخ شنیل

· جهت نخهای پرز:فرآیند تولید موجب افتادگی یا خوابیدگی نخهای پرز در یک جهت میشود.این ویژگی تعیین کننده نحوه انعکاس نور پارچه های تولید شده از این نخها و همچنین تاثیر جریان هوا بروی آنها میباشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...